Babysitter [21]

42 6 0
                                    

"Wahhhh bestnyaaaaa"

"Ahli kecik, sial-- I mean sila tukar baju anda" kata Jeonghan dengan senyuman manisnya. Ahli kecik pandang Jeonghan dengan penuh judge.

"Mana bajunya?"

"Ni" Jeonghan memberikan 5 pasang baju renang kepada mereka berlima.

"Yeayyy!!!" ahli kecik terus berlari pergi ke bilik persalinan diikuti oleh Junhui dan Minghao.

"Hati-hati woi!! Licin ni!!" jerit Junhui. Tapi last-last dia yang jatuh depan pintu bilik persalinan tu. Minghao tolong gelak je. Bukan nak tolong.

"HAHAHAHAHAHAHA HYUNG JATUH HAHAHAHAHAH" fuhhh gelak besar si Minghao. Junhui pun gelakkan diri dia sendiri sambil bangun.

"Hyung, kitorang dah habis tukar" kata Beomgyu lalu diangguki oleh Junhui dan Minghao.

"Pergi dekat hyung yang lain sana. Hyung nak pergi beli aiskrim kejap" ujar Minghao lalu pergi ke kedai aiskrim, dua langkah tempat mereka menukar baju.

Ahli txt bersorak gembira lalu pergi ke arah member svt yang lain bersama Junhui.

"Ahli kecik sekalian, pi lah main sana. Tapi, dengan pengawasan Mingyu dan Wonwoo hyung korang. Jangan ada yang lemas sudah" kata Jeonghan.

"YEAYYY MAINNN" ahli txt terus pergi ke kolam kanak-kanak yang ada sambil berlari. Mingyu dan Wonwoo pulak bertungkus-lumus mengejar ahli txt yang sudah mula meletakkan hujung kaki mereka ke dalam air.

"Uuu sejukkk" kata Yeonjun. Tengah syok merendamkan kaki, tiba-tiba...

Splash!

"HAHAHAHAHAHAH"

"YAH CHOI SOOBIN SINI KAUU"

Splash!

"HAHAHAHHAHAHAH SOOBIN HYUNG DAH BASAH LENCUN"

"MACAM RUMPAI LAUT PUN ADA"

"YAH KORANG SINII"

"MINGYU HYUNG MEH LAH JOIN" ajak Taehyun. Mingyu hanya menggelengkan kepalanya.

"Taknak, hyung taknak baju hyung basah" Mingyu melihat Wonwoo yang sudah sedia dengan pakaian renangnya.

"Hyung nak gi ane?" soal Mingyu dengan suara yang sengaja dikepitkan. Nak bagi comel katanya.

Wonwoo hanya memandangnya jijik lalu terus pergi ke arah ahli kecik yang kini sedang bermain permainan 'Percikan Air TXT'.

Wonwoo membisikkan sesuatu kepada mereka berlima. Lima sepupu itu hanya mengangguka sambil menayangkan senyuman sinis kepada Mingyu.

Terasa diperhatikan, Mingyu memandang ke arah lima sepupu itu dengan hairan.

"Apa kau pandang-pandang?" soal Mingyu.

"Takde apa hehehe"

Mingyu hanya menggelengkan kepalanya lalu sambung membuat IG story. Member femes gaiss.

Tengah berborak dengan fans, tanpa Mingyu sedari, Beomgyu berada di belakangnya dengan segayung air. Ntah mana dia dapat gayung tu. Siap sedia untuk menyimbah Mingyu.

"Hah jadi korang kena pakai produk-"

Splash!

Dan Mingyu pun basah.

"HAHAHAHAHAHAHA PEACE HYUNGG HAHAHAHAHA" Beomgyu terus berlari ke arah Wonwoo tatkala Mingyu sudah bangun dari duduknya.

"YAH SINI KAUU"

"HAHAHAHHAHAHAH"

Wonwoo memberi 'ibu jari atas'  kepada lima sepupu itu. Mingyu pula hanya pout tatkala mereja berjaya mengenakannya dan membasahkannya.

"Hyung, meh lah join sekali. Boleh ngorat awek" Huening menepuk kepala Yeonjun dengan tanpa rasa bersalah.

"Aduh! Apahal kau pukul kepala aku?!"

"Takde lah, eomma cakap tak baik jadi lelaki buaya. Nanti disumpah jadi buaya hodoh, takde siapa nak kat hyung" ujar Huening lalu pergi ke arah Soonyoung yang sibuk membuat video tiktok.

Yeonjun terdiam seketika tatkala Huening berkata sedemikian termasuk Mingyu. Terasa ler tu.

"Ok lah hyung jo--"

Splash!!

Untuk kali kedua Mingyu basah menampakkan six pack nya. Dah lah guna baju warna putih, tak memasal acik cleaner yang baru je nak rehat pengsan.

Tau lah sebab apa 🌚.

"Uiyyyoo hyung ada six pack" Soobin melihat badan Mingyu dengan jakun. Tetapi selepas itu, dia pun pergi join Huening buat video tiktok dengan Soonyoung. Mingyu pulak bukan nak tutup, makin dibukaknya baju tu lepastu join diorang main air.

Maybe dia lupa kot yang diorang ni kat bahagian kolam kanak-kanak. Takpe lah, asalkan diorang bahagia.

"ANAK-ANAK SI JUNHUI ADA BELI AISKRIM UNTUK KITAA" jerit Jeinghan tapi hampeh sorang pun tak dengar. Soobin dengan Huening je yang dengar and pergi dekat Jeonghan nak mintak aiskrim.

Terharu kejap abe Han kita.

"Cheol, kau jerit lah. Aku dah malas nak jerit"

"Aku nak jerit!!" Seokmin mengangkat tangannya randa dia menawarkan diri untuk menjerit.

"Jerit lah kau" kata Jeonghan malas.

Seokmin menarik nafas panjang lalu..

"WOII BUDAK-BUDAK TAKNAK AISKRIM KE?! KALAU TAKNAK HYUNG MAKAN HABIS AND KIM MINGYU PAKAI BAJU KAU BALIK. KAU INGAT NI TEMPAT MOYANG KAU KE HAH NAK BUKAK SUKAHATI KAU JE?! JEON WONWOO KAU-- jap apa salah Wonwoo ek? Ouhh ok kau takde salah. YANG LAIN SINI CEPAT KALAU TAK TIADA AISMRIM BAGIMUU"

Tudiaaa Seokmin buat highnote. Berkat suara Seokmin ahli kecik bertiga tu pun datang bersama dengan Mingyu dan Wonwoo.

Datang bukan sebab aiskrim tapi takut kalau si Seokmin ni jerit lagi. Bukan takat diorang je takut, semua orang yang main kat taman tema tu pun takut nak mandi. Ada yang lari lintang-pukang. Apa yang ditakutkan sangat pun aku tak tau.

Joshua memaparkan senyuman nipis kepada ahli txt yang sedang makan aiskrim dengan comot sekali. Di sebalik senyuman itu, hati Joshua terasa sedih melihat keakraban seventeen dan txt.

Seakan memikirkan sesuatu yang sedih. Hanya dia dan Seungcheol sahaja tahu sesuatu yang menyedihkan itu.

Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅Where stories live. Discover now