"Hyung kitorang pergi dulu!!""YEEE!!!"
Pagi yang indah lagi tenang bagi Seventeen bertukar tragedi bila Hueningkai pegang satu mainan katak.
Oh, lupa nak cakap tu bukan mainan tu memang betul katak. Habislah seventeen..
"Ningning-ah, buang katak tu please sayang" kata Jeonghan lembut. Kalau bukan sebab katak dah lama di tenyeh nye muka budak tu.
"Taknak" kata Hueningkai sesekali Jeonghan menyesal sebab dia bercakap lembut patutnya dia cakap kasar tadi. Eh bertuah betul.
"Nak buat apa dengan katak tu?" soal Minghao lalu menghampiri Hueningkai sebab dia pun nak main dengan katak tu jugak.
"Nak buat main, lepastu kita nak bedah dia. Macam dalam tv tu" Minghao memandang ke arah tv yang memaparkan adegan di mana orang tu membedah katak dengan kejam.
"Hmmm, kalau macam tu hyung teman main ye" pelawa Minghao serta diangguki oleh Hueningkai dan yang lain kecuali Soobin.
"Jom, pergi laman belakang" semua ahli SVT lega bila katak tu dah di bawa pergi oleh Minghao dan ahli kecik yang lain.
"Weh, Dk cer tengok ni" kata Junhui lalu menunjukkan telefon bimbitnya kepada Dk.
"Kenapa?" Dk melihat dengan teliti gambar yang ditunjuk oleh Junhui. Sekali....
"YAHH TAK GUNE PUNYA BUDAKK!!" ahli yang lain terkejut dengar jeritan Dk kecuali Soobin. Dia tengah syok layan Pororo.
"Pahal ni?"
"Tengok ni" kata Dk sambil merengek.
Gyubeom_choi
[Gambar kat atas]
Liked by yeonchoi_, soobinrabbit and 78,4567 others
Gyubeom_choi HAHAHAHAHAHAH LOL 😂😂😂😂 #dkhyungtakut #lol #janganmarah
"Pfft--HAHAHAHAHAHAHA" terletus tawa Seventeen termasuk Soobin kerana memandang wajah Dk yang ketakutan.
"Korang ni " menggelupur lah Dk di situ.
Situasi Mall Team....
"Bangang punya Mingyu" hambur Wonwoo geram. Jejaka tinggi lampai itu hanya memandang Wonwoo dengan pandangan innocent.
"Kenapa pulak?"
"Kata nak beli barang dapur ni macam ambik kesempatan dalam kesempitan" kata Wonwoo membuatkan jejaka itu tersengih.
"Hehehehe" mereka hanya menggeleng sahaja melihat telatah Mingyu.
"Jamkkan, Dino mana?" tanya Woozi. Wonwoo dan Mingyu menggelengkan kepala tanda tidak tahu di mana jejaka itu berada.
Jangan tanya kenapa Woozi ada kat situ, dia senanya kena paksa oleh Wonwoo stay kat situ sebab dia taknak Mingyu berkepit dengan dia.
Baru sahaja Woozi ingin bersuara tiba-tiba....
"WOOZI HYUNGG, WONWOO HYUNGG, MINGYU HYUNGGG TOLONGGG CHAN!!!!!!"
"Tu suara Dino tu. Dari mana datangnya suara tu?" tanya Mingyu. Belum sempat ingin berkata apa-apa Dino terlebih dahulu sampai di depn mereka dan tarik tangan mereka bertiga sambil lari.
"Pahal ni?! Asal kau tarik tangan kitorang?!" tanya Woozi inginkan penjelasan jejaka bemarga Lee itu.
"Nanti aku cite. Sekarang ni kita lari. Masuk kereta dan terus balik rumah"
"Tapi---"
"Takde tapi. Jom lari!!!!"
"ARGHHHH" bangangnye diorang duk jerit padahal Dino tak citer apa lagi. Haihh...
Selepas berliku halangan yang dihadapi, akhirnya diorang nampak kereta diorang and diorang terus masuk.
Barang semua diorang baling je kat seat belakang. Kelam-kabut katakan.
"Hyung, cepat pecut je hyung!" gesa Dino.
"Kenap--" belum sempat Mingyu menghabiskan katanya, ternampak lah kelibat perempuan atau lebih tepat mak nyah yang berlari menuju ke arah kereta mereka.
"Abang~jangan tinggalkan I~"
Itu adalah perkataan terakhir yang mereka dengar sebelum Mingyu memecut dengan kelajuan maksimum di jalan raya.
Situasi di rumah...
"Hehehe comel lah katak ni." kata Taehyun. Minghao hanya tersenyum memandang mereka bermain dengan katak.
"Hmm... Lepas ni kita bedah nak?" cadang Yeonjun dan diangguki oleh yang lain.
Minghao yang tengah atur position duduk terasa macam ada mata yang pandang dia. Jadi, dia pandang lah budak tu sekali diorang buat muka comel depan Minghao.
"K-korang nak apa?" tanya Minghao gagap. Sape je tak gagap bila diorang buat muka gitu tetiba. Mesti ada ikan keli disebalik batu ni.
"Tolong bedah katak ni" kata diorang serentak. Minghao pulak hairan tapi dia terkejut jugak lah.
"Kenapa nak bedah?"
"Alah bedah je lah" kata mereka mengabaikan soalan yang diajukan oleh Minghao. Hebat BM aku *bangga kembang buntut ayam*
"Kenap--"
"Pweasee~~" Minghao kalah dengan aegyo diorang so dia lah kena bedah katak tu. Ahli kecik pulak dah bersorak keriangan mengabaikan Minghao yang tengah fikir cara nak seludup masuk dapur.
Di ruang tamu pula, terpampang adegan dimana Soobin sedang memujuk Dk yang masih merajuk dengan nya.
"Hyung~ Jangan lah merajuk. Tak hensem lah muka hyung gituu" kata Soobin tapi Dk tak termakan dengan kata² manis tu yang membuatkan Soobin cemberut.
"Hyung~ Kalau hyung merajuk kan, nanti hyung cepat tua tau. Habislah, hyung takde awek nanti. Membujang lah hyung sampai tua" kata² tersebut membuatkan Dk menoleh ke arah Soobin.
"Siapa kata kalau merajuk cepat tua?"
"Bukan eh?" tanya Soobin polos. Dk menepuk dahi mendengar jawapan Soobin.
"Apa-apa je lah." Soobin terus datang dan peluk Dk sambil buat muka comel dia.
"Hyung tak merajuk lagi kan?"
"Tak" kata Dk kalah dengan kecomelan Soobin. Soobin pulak happy lah dia. Bukan sebab Dk tak merajuk lagi tapi sebab dia tak perlu pujuk Dk sebenarnya.
Bertuah punya budak.
Bamm!!
"Kuda, lemon dengan cicak" latah Jeonghan sambil pandang kad dia.
"Jadi terbukti yang tu adalah kad hyung" kata Seungkwan sambil smirk.
"Eh hanat tul. Aku terlatah lah. Babi mana duk tendang pintu tu?!"marah Jeonghan sesekali memandang Seungkwan yang dah menjerit keriangan sebab dia dah menang.
Permainan apa diorang main aku pun tak tahu. Biarlah deme bahagia.
"Pahal ni sampai tendang pintu ni? Asal korang berpeluh ni? Korang buat marathon ke? Barang dapur mana?" tanya Joshua bertubi-tubi.
Mereka berempat mengabaikan soalan Joshua dan meletakkan barang dapur di dapur. Mereka kemudian baring kepenatan di sofa dek kerana terkejut dengan apa yang terjadi.
"Eh diorang ni palau aku pulak" kata Joshua lalu terus menuju ke dapur untuk cek betul ke tak barang yang dibeli.
YOU ARE READING
Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅
FanficKehidupan 13 orang lelaki bujang berubah apabila disuruh jadi babysitter oleh Seungcheol kepada 5 orang budak hingusan lagikan hanat perangainya. Dapatkah mereka bertahan dengan karenah mereka? Kalau nak tahu tengok lah cerita ni huehue.. ❗❗WARNIN...