5.

518 33 3
                                    

Druhý den ráno Snape vstával jako obvykle brzy. Dal si sprchu a v županu se posadil do svého oblíbeného křesla. Zatímco se mu kouzlem připravovala černá káva bez cukru a on si na klíně rozprostřel noviny. Když vstal konečně i Harry, zívající napůl, slepý bez brýlí si to zamířil do koupelny. Měl na sobě staré vytáhne pyžamo, nejspíš po nějakém tlustším příbuzném. Severus ho sledoval s pobavením. Když mladík vyšel ven. Konečně oblečen, pozdravil Severuse.

" Dobre ráno."
" Dobré, pane Pottere. Pokud si přejete snídani zavolejte skřítka. Dnes se ve Velké síni nepodává."
" Aha...vy už jste jedl?"
" Já nesnídám, vždy mi stačí káva."
" Hm, to není moc zdravé," řekl Harry. Snape ho spražil pohledem.
" Fajn, už nic neříkám," bránil se Harry s skřítka zavolal. Nadiktoval mu, co by rád a posadil se naproti Severusovi. Všiml si, že muž není ještě řádně ustrojen, bylo zvláštní ho vidět v něčem jiném než v učitelském hábitu nebo v tom jeho úboru. Zkoumavě si může prohlížel dokud neuslyšel Snapeův hlas.
" Shledal jste ten výhled zajímavým Pottere, ušklíbl se Snape. Harry úlekem nadskočil.
" Pardon. Já jen že jsem vas ještě neviděl v něčem jiném než v tom, co obvykle nosíte..."
" Ačkoli o mně kolují různé fámy, jsem skutečně jen člověk. A věřte nebo ne, vlastním řadu dalších druhů oblečení a ne všechny mají černou barvu. Pravda, nosím je obvykle jen doma."
" Hádám, že to je jedna z věcí, který si mám asi nechat pro sebe," pousmál se Harry.
" Učíte si rychle," přikývl Severus a odložil noviny. Mezitím Harrymu na stole přistála snídaně. Míchaná vejce s párky a toasty.
" Příště požádejte i o zeleninu, Pottere."
" Nemám jí moc rád."
" Nicméně jste ve vývinu a až budete užívat lektvar bude potřeba zkvalitnit vaší životosprávu, aby mohlo vaše tělo řádně růst."
" Ehm dobře," přikývl Harry.
Severus odešel do svého pokoje se obléknout. Když se vrátil zpět, Harry už dojedl a pročítal si noviny.
" Následujte mne, pane Pottere," řekl mu Severus a zamířil do laboratoře. Harry odhodil noviny na stůl a pospíchal za mužem.
V laboratoři bylo umístěno na stole mnoho lahviček s přísadami.

" Budu od vás potřebovat připravit několik přísad," řekl Severus a Harry se zatvářil nejistě.

" Nemějte obavy, nepustím vás k něčemu, co byste nezvládl," uchechtl se Snape.

" Dobře," řekl Harry a přistoupil k pracovnímu stolu. Severus si stoupl hned vedle a podával mu některé z lahviček před nimi.

" Jako první budu od vás potřebovat kořen mandragory oloupat a pak najemno nastrouhat, " řekl Severus.

Harry přikývl vzal si potřebnou lahev a kořen vylovil. Naštěstí už to byly předem zpracované jen části, takže tento kořen nekřičel. Když ho začal loupat, Severus vykouzlil do kotlíku vodu a nechal pod ní hořet malý plamen. Tam poté začal stahovat z kůže ropuchu před sebou. Při tom pohledu se Harry otřásl.

Ještěže tohle nemusím dělat. Fuj

Pracovali spolu dvě hodiny a pak byl základ lektvarů hotový. Severus ho odstavil od ohně a nechal pomalu vychladnout.

"Večer lektvar přeliji do jiné nádoby. Do zítra ho necháme uležet a následně budeme přidávat další přísady," informoval ho Severus a poté nechal Harryho, ať kouzlem vyčistil pracovní místo. Když bylo hotovo vyšli společně z laboratoře.

" Pane Pottere, napadá mně jestli byste nechtěl nový účes. Všiml jsem si, že své vlasy nosíte poslední dobou jen svázané."
" Jo vadí mi, že jsou dlouhé," řekl Harry rozmrzele.
" Pokud o to budete stát, mohl bych vám na hlavě vytvořit, co budete chtít," nabídl se.
" Bezva," přikývl Harry.
"Pak se tedy posaďte," řekl Severus a vykouzl v obývacím pokoji židli.

Harry si sedl a další kouzlo kolem něj utvořilo kadeřnický plášť, aby neměl ustřižené vlasy úplně všude.
Poté přivolal velké zrcadlo z koupelny, aby se Harry viděl.
" Jak to bude?" ušklíbl se Snape. Harry se poškrábal na hlavě.
" Já vlastně nevím," přiznal Harry.
" Víte co, zkusíme nějaké vizualizace." řekl Severus a odkudsi přivolal časopisy. Harry si je prohlížel, bylo zde několik kouzelníků s kratšími vlasy a pak se mu jeden účes zalíbil a na ten ukázal.

" Ano, to jsem schopen vytvořit," řekl Severus

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

" Ano, to jsem schopen vytvořit," řekl Severus. Rozpustil Harrymu jeho dlouhé hnědé vlasy u drdolu . Spadaly mu až na lopatky.
Severus začal hůlkou přesně mířit na jednotlivé prameny. Čím více padalo vlasů k zemi, tím více se Harry usmíval a jeho oči zářily štěstím.
Když Severus skončil, nechal zmizet hromadu loken z podlahy a kritickým okem zhodnotil své dílo. Prohlížel si jej celkem zblízka ze všech stran a pak přikývl.

" Hotovo," řekl Severus a nechal zmizet plášť. Harry vyskočil z křesla a šel blíž k zrcadlu prohlížel se z blízka.

" To je perfektní, děkuju," řekl Harry a skočil samou radostí Severusovi kolem krku.

" Pottere," zavrčel Snape se směsicí pohoršení a pobavení.

" Eh, omlouvám se," zrudl Harry a odstoupil od něj.

" Nejspíše vás takto nikdo nepozná," poznamenal se Snape pobaveně a Harry mu musel dát za pravdu.

***

Odpoledne si Harry vzal ze svého pokoje Kulový blesk a chystal se jít na hřiště.

" Pottere, nebylo by moudřejší věnovat tento čas splnění alespoň často domácích úkolů některých jste na léto dostali vcelku dost," rýpl si Severus, když uviděl, že se Harry chystá ven.

" Ale no tak, jsou prázdniny první den. Však to stihnu,"  ujistil ho Harry.

" Snad víte co děláte," pokrčil severus rameny a znovu se začetl do knihy.

" Přijdu tak za hodinu," oznámil mu Harry a zmizel za dveřmi.

Jakmile se ocitl na famfrpálovém hřišti a nasedl na koště vystřelil rychlostí blesku k nebi. Miloval ten pocit z letu. Ten adrenalin proudící v jeho tepnách a dostávajíciho ho tak do varu.

Dnes zkoušel obzvlášť nebezpečné kousky. Pokaždé se mu to podařilo nakonec vybrat. Jenže pak se najednou vítr obrátil a ten poryv Harryho strhl. Nemohl dělat nic a střemhlav se řítil dolů.

Zatraceně, co mám dělat?

Nahmatal svou hůlku a snažil se vzpomenout na kouzlo, které by ho zpomalilo. Marně a pak když už byl téměř u země ho zasáhlo vyměkčující kouzlo. Jeho pád to nezabrzdilo, ale aspoň se hned nezabil. I tak to byl tvrdý náraz. Uslyšel krupnuti svých kostí a bolest ho poslala do bezvědomí.

***

"Co se pro Merlina stalo?" spráskla ruce Poppy. Když Harryho na ošetřovnu dopravila McGonagallová.

" Viděla jsem z okna na poslední chvíli, jak padá z koštěte. Změkcila jsem trochu jeho pád ale obávám se že má mnohočetné zlomeniny."

" A taky natrženou slezinu a z toho krvácení do břišní dutiny," řekla Poppy, když dokončila diagnostické kouzlo. Poté provedla několik léčebných inkantací, aby vše spravila. Pak si provolala dokrvovací lektvar a kostirost a vkouzlila mu je do žaludku.
Zjistila, že má zlomenou levou pánevní kost, také stehno loketní kost a naprasklou lebku. Na každou jednotlivou zlomeninu použila uzdravující kouzlo. Kostirost měl jen dopomoct.

" Měla bys uvědomit Severuse, když ho má na starosti. Harry bude v pořádku, jen si tu nějakou dobu poleží," řekla Poppy.
" Ano," přikývla Minerva a vydala se do sklepení.

Láska bez hranicKde žijí příběhy. Začni objevovat