A múlt árnyai: Anna és Betty

8 0 0
                                    

25 hónappal korábban

Anna egy mellékutcában figyelte, ahogy egy étterem hátulján kijön az egyik dolgozó, majd a maradékot bedobja a kukába. Amint visszament Anna előjött a rejtekhelyéről, és kivette a kukából a kidobott ételt. Csirkemelle krumplipürével. Amióta az eszet tudta az utcán élt, így könnyen megállapította, hogy ezt meg tudja enni.

A gazdagok nem becsülik meg az ételt. Kidobják, amikor még meg lehetne enni. Kíváncsi vagyok, hogy akkor is ezt tennék-e, ha az utcán élnének, mint én.

Bement egy épület mögé, ahol megette az ételt.

Miután végzett jobb dolga híján az utcát járta.

Most mit csináljak? Nem igazán tudok sokmindent.

Végül mivel nem volt semmi dolga visszament egy kihalt mellékutcába, és leült a földre.

Fáradtnak érezte magát, ezért úgy döntött, hogy alszik. A jobb oldalára fordult, hogy neki tudjon dőlni a falnak. Mielőtt azonban elaludhatott volna egy fiatal lámy sikítását hallotta az utca végéről.

Néhány órával korábban

Betty korán reggel ébredt fel. Lement a konyhába reggelizni. Éppen akkor jöttek a család személyi pincérjei, amikor felszolgálták a reggelit.

- Jó reggelt! - köszönt vidáman a szüleinek.

- Neked is - bólintott az anyja és az apja.

Miután Betty végzett a reggelivel a szüleihez fordult.

- Szeretnék egy saját hintót.

A szülei meglepetten összenéztek.

- Miért? - kérdezte végül az anyja.

- Mert megtehetem.

- Nem kaphatsz saját hintót - sóhajtott fel az apja.

- Dehát van rá pénzünk! - tiltakozott Betty.

- Az nem azt jelenti, hogy feleslegesen kell költeni - sóhajtott az apja.

Betty mérgesen elhagyta az otthonát.

- Rengeteg pénzünk van és nem képesek egy hintót venni. Ki érti ezt? - bosszankodott Betty. Mire feleszmélt a mérgelődéséből Trost egy ismeretlen környékén találta magát.

- Hol vagyok?

Ekkor észrevett valamit a földön. Egy aranynyaklánc volt rajta egy kék gyémánt kővel.

- Ez meg kié?

Betty elindult az utcán, hátha megtalálja a tulajdonosát.

Mégis ki hagyna egy ilyen nyakláncot az utcán? Vagy talán elvesztette valaki?

Betty továbbhaladt az utcán, amikor is meghallott egy hangot maga mögül.

- Hé, kölyök! Állj meg, és add vissza, ami az enyém!

Betty hátranézve egy férfit látott.

- Süket vagy?! Add vissza azt a nyakláncot! - a férfi előrántott egy kést, mire Betty félve elszaladt.

- Megállsz, te kis csitri!

Betty félve beszaladt egy mellékutcába, aminek a végén jobbra fordult. Balszerencséjére senki sem volt ott. A helyzetet méginkabb tetőzte, hogy egy másik idevezető utca végén megbotlott, és a földre zuhant.

Betty maga mögé nézett. A férfi egyenesen felé közeledett. Hamar Betty elé ért.

- Ezért megfizetsz - az idegen le akarta szúrni a kislámyt, mire Betty félelmében felsikoltott, és arrébgurult.

A sötétség angyalaWhere stories live. Discover now