Da jeg våknet så jeg de andre som jobbet nede på gårdsplassen. Men det var en til der, han så ut som han var like gammel som Jonas. Jeg sto opp og fiksa meg og sånt før jeg gikk ned for å lage frokost til meg selv. Etter frokosten gikk jeg ut." God morgen Hanna, du sover som en stein! Jeg skulle prøve å vekke deg men du kastet bare puta på meg." Sa Julie og lo. Det var derfor puta mi lå på gulvet når jeg våkna." Oi, sorry for det der. Men hva driver dere med da?" Sa jeg litt flau." Å, vi skal flytte kuene opptil fjellet så de kan gå på beite i sommer." Fortalte Julie." Kan jeg hjelpe til?" Spurte jeg." Nei dessverre, vi alle skal ri og du har ikke lært deg det ordentlig ennå. Pappa sa at du kunne gjøre litt hva du ville, for eksempel gå tur i fjellet. Men da må du holde deg til stien!" Sa Julie." Hade fint da Hanna." Sa hun og gikk inn i stallen." God tur Julie!" Ropte jeg etter henne. Jeg var litt irritert for at hun sa at jeg ikke var god nok til å være med men jeg kunne jo ikke ri helt ennå. Da jeg skulle gå å mate kalvene krasjet jeg inn i en blond gutt med brune øyne og noen fregner her og der." Å unskyld! Det var ikke meningen." Sa jeg til han." Det går helt fint. Jeg heter Markus, du er Hanna ikke sant?" Sa han." Mm, ja det er meg." Sa jeg." Skal du ikke være med?" Spurte han." Nei, jeg kan ikke ri helt ennå." Sa jeg og rødma litt." Åå, det var synd. Men jeg må gå nå, hade!" Sa han og smilte så gikk van til hesten sin som sto klar." Hade." Sa jeg og gikk for å fore de små sultne kalvene. Da alle hadde fått gikk jeg inn å lagde en stor matpakke og så gikk jeg og skiftet klær til noen jeg kunne bruke på fjellet. Jeg skulle nemlig dra å utforske litt. Etter en liten stund var jeg klar men før jeg gikk dro jeg en liten tur i stallen for å hilse på Shadow. Jeg ga han en gulrot og et kyss på den myke mulen før jeg gikk ut igjen. Så begynte jeg å gå oppover. Jeg hadde tatt med meg telefonen men jeg var usikker på om det var dekning der. Kameraet hang rundt halsen. Jeg hadde ikke tatt så mange bilder bare bilder av hestene og sånt. Nå hadde jeg gått i en time og havnet på en slette som var fin å grønn. Jeg satte meg under et tre for å spise matpakken min. Jeg tenkte litt på Julie. Hun virket så voksen, Julie med det brunrøde håret og de brunaktige øynene. Og då har du meg; langt brunt hår, blå øyne og en de fleste guttene på skolen liker. Jeg spiste den ene brødskiva med ost. Plutselig hørte jeg det rasle i buskene litt bortenfor. Jeg pakket sammen maten min og tok på meg ryggsekken jeg hadde med. Jeg var blitt veldig nysgjerrig og gikk nærmere buskene som rørte seg. Jeg hørte gomling og faktisk vrinsking. Men da en svart hest sto litt framfor busken skjønte jeg alt; villhestene var her.
ESTÁS LEYENDO
Villhestene
De TodoHanna er 14 år og bor i byen med foreldrene og hunden hennes Max. Men da sommeren kommer får moren til Hanna for seg at Hanna skal dra til tanten og onkelen hennes. De bor høyt opp i fjellet der Hannas mor oppvokste. Tanta og onkelen hennes har to u...