Del 7

64 2 0
                                    

"Jeg vil lære å ri." Sa jeg til onkel John." Nå? Er det ikke litt seint?" Sa han." Vær så snill, jeg har så lyst til å være med Julie på tur." Tryglet jeg. Onkel John klødde seg i hodet." Tjaa, vi kan begynne med det grunnleggende." Sa han." Tuuusen takk onkel John!" Sa jeg og ga han en klem." Jeg går bare å gjør Shadow klar." Sa onkel og gikk inn i stallen. Jeg satte meg ned og så utover gårdsplassen. Det var veldig fint her. Kuene på beite og hestene i paddockene. Alt var bare helt nydelig." Da er Shadow og jeg klare." Sa onkel John." Fint." Sa jeg. Jeg hadde allerede skiftet til klær jeg kunne bruke til å ri." Hvordan er det jeg kommer meg opp?" Spurte jeg." Du løfter deg opp på denne siden og tar beinet over." Sa onkel John og viste hvordan man gjør det. Det så så enkelt ut." Og når du skal ned sklir du ned på denne siden, slik." Sa han og viste igjen." Tror du at du kan klare det? Spurte han." Jeg skal prøve." Sa jeg og prøvde å gjøre det onkel John hadde gjort. Det var så vanskelig! Jeg kom meg opp på hesten etter sikkert et kvarter." Det tok sin tid, jeg kunne lagd meg to kopper kaffe før i det hele tatt du hadde fått skoen i stigbøylen." Lo onkel John." Så hvordan får jeg denne tingen til å bevege på seg?" Spurte jeg." For det første er denne tingen en hest, for det andre tror jeg at jeg hadde presset hælene FORSIKTIG inn i siden på hesten." Sa han. Jeg prøvde det han sa og Shadow beveget på seg! Etter en stund hadde onkel John lært meg hvordan jeg stopper, svinger til venstre, svinger til høyre og hvordan jeg får meg av." Det er nok for i dag. Du kan leie Shadow inn i stallen og gi han til Jonas." Sa onkel John og gikk for å fikse et eller annet. Så kom Julie skrittene på Lilli inn på tunet." Har du hat en fin tur? Så du noen villhester?" Så nysgjerrig jeg var da." Ja og nei. Jeg hadde det fint men jeg så ingen villhester." "Ok." Svarte jeg." Har du ridd?" Spurte hun." Ja, det var ganske gøy." Sa jeg." Så bra! Da kan vi snart ri på tyr sammen!!" Sa Julie og smilte bredt." Men jeg må få satt inn Shadow, jeg kommer etterpå." Sa jeg og gikk inn i stallen. Jonas satt og pusset saltøy og sånt da jeg kom inn." Onkel John sa at du kunne ta å fikse han her." Sa jeg og pekte på Shadow." Det er greit bare gi neg leietauet, si at jeg kommer snart til de andre." Sa han og forsvant rundt et hjørne. Middagen til tante Nina var kjempegod!" Takk for maten." Sa jeg og klappet meg på magen." Ikke klapp så mye. Vi vil jo ikke at du skal sprekke?" Sa onkel John og alle begynte å le. Etter middag var jeg så trøtt at jeg gikk å la meg. Men jeg gikk selvfølgelig på badet og pussa tenna og sånt." God natt Julie."Sa jeg." God natt Hanna og sov godt." Sa Julie tilbake. Jeg sovna nesten med en gang hodet traff puta. Og så drømte jeg om villhestene på fjellet her.

VillhesteneWhere stories live. Discover now