4 dager senere:
Det var i dag vi måtte finne på et navn til det lille føllet vårt. Det er et lite hoppeføll. Vi har fått veldig god kontakt og jeg har blitt veldig glad i henne." Hva skal vi kalle henne da?" Sa Julie en dag vi var ute med føllet på en av jordene." Vet ikke. Kanskje Blacky?" Prøvde jeg. Når jeg hadde sagt det hørtes "Blacky" veldig barnslig ut." Næææ, det blir liksom litt..ja, du skjønner." Fint at vi var enige. Føllet pustet oss i ansiktet der vi lå på det nyklipte gresset." Egentlig har jeg ikke peiling." Hva med Chica? Det høres jo så fint ut." Jeg flettet fingrene inn i manen til det lille føllet." Det var faktisk et bra navn!" Julie reiste seg opp det samme gjorde føllet og jeg." Fra nå av skal du hete Chica." Julie tok en blomst og festet den i manen til Chica." Skal vi ikke spørre om vi får lov til å kalle henne det?" Spurte jeg litt engstelig." Nei, pappa og mamma sa at vi to kunne få bestemme navnet." Sa Julie." Chica er et veldig fint navn og det betyr jente på spansk. Jeg tror noen av disse mustangene i fjellene her stammer fra Spania." Fortalte Julie." Så kult." Mumlet jeg. Chica vrinsket og satte av gårde i galopp bortover på jordet. Så travet hun mot Lilli og gned hodet sitt inntil hennes." De er så fine sammen." Sa jeg med hodet på skakke." I dag må vi sette Chica ut på jordet til kalvene. Jeg tror hun vil trives der, ja jeg vet at hun egentlig er fullt og helt avhengi av moren sin. Men Lilli har ikke noe melk." Det var som om Julie leste tankene mine." Jeg tror hun vil kose seg der." Jeg plystret på Chica og hun kom farende mot oss." Kom da lille jenta." Lokket Julie. Chica hadde allerede lært seg å ha på grime så det var ikke noe særlig vanskelig å få den på." Du kan få leie henne." Julie rakte meg leietauet. Jeg smilte takknemlig og gikk vedsiden av Julie med Chica hakk i hæl. Kalvene trodde de skulle få mat men det hadde de allerede fått. Chica vrinsket til de små flekkete dyrene." Du skal få lov til å leke med dem men bare vent litt." Sa jeg når Chica begynte å dra kraftig i leietauet. Julie åpnet grinda forsiktig slik at jeg kunne komme med inn." Der ser ut som om de liker henne." Lo Julie da alle kalvene samlet seg rundt stakkars lille Chica. Leietauet hindret ikke henne til å bukke å steile. Da ga jeg henne et klaps og kjeftet litt. Chica hvinte og jeg slapp henne til resten av kalvene. Hun lekte og mappet til de andre kalvene. Selvom Chica var mye mindre enn de andre ville hun vise at det var HUN som var sjefen." Jeg tror Chica vil trives med disse kalvene, men hun skal få en annen melk. Det skal jeg huske på. Så ikke gi henne melka du gir til kalvene selvom hun maser." Forklarte Julie." Det er er greit. Det skal jeg huske på." Sa jeg." Kom, blir du med å leie Lilli en tur? Dyrlegen skrev til meg at det var det vi skulle gjøre." ." Ok, jeg blir med." Vi gikk bort og hentet leietauet hennes og så løp vi bort til paddocken der Lilli stod. Julie plystret kjærlig på hoppa si og som vanlig kom hun mot oss.
KAMU SEDANG MEMBACA
Villhestene
AcakHanna er 14 år og bor i byen med foreldrene og hunden hennes Max. Men da sommeren kommer får moren til Hanna for seg at Hanna skal dra til tanten og onkelen hennes. De bor høyt opp i fjellet der Hannas mor oppvokste. Tanta og onkelen hennes har to u...