1 dag senere:
Yay!! I dag skulle vi ha deg lille stevnet vårt!! Julie, Jonas, Markus og jeg hadde stått på i hele går og endelig begynte ting å bli ferdige. Det fikk meg faktisk til å tenke på at om to dager har jeg bursdag. Ååååå, jeg gleder meg veldig." Hmm, alt ser vel ferdig ut nå eller mangler vi noe, Hanna?" Julie festet et lite flagg i et av hindrene." Neeei, ikke som jeg ser. Vi kan kanskje rette noen av hindrene opp litt."
"OK."
Banen var egentlig ganske enkel. Først skulle du trave rundt en pinne som hadde en kopp oppå seg. Den skulle du ta og trave til en liten bøtte og slippe den oppi der. Men du får IKKE stoppe. Mister du koppen eller du bommer, får du prøve igjen. Deretter på du ri siksakk mellom noen kjegler(i skritt om du vil)hvis du velter noen av dem må du stige av hesten og reise dem opp igjen, deretter må du hoppe over noen hindre før du er i mål. Alt går på tid så den som fullfører raskest vinner noe." Kom! Vi sier at vi er ferdige så vi kan begynne." Markus løp bort til tante Nina og onkel John og fortalte det." Hanna? Blir du med inn i stallen? Vi må jo sale på." Sa Julie. Jeg nikket og fulgte etter henne inn i stallen. Shadow knegget fornøyd når han så meg. Jeg ble alltid glad av det." Har Lilli blitt bedre?" Spurte jeg Julie." Ja, veldig mye faktisk. Hun er nok helt frisk når sommeren er over. Veterinæren skal kikke på henne om ikke så lenge." Svarte hun." Det var jo fint å høre." Vi salte på og leide hestene ut. Onkel John satt allerede på hesten sin Cowboy da vi kom ut. Markus på Katastrofe, Jonas på Chilli, Julie på Embla og meg på Shadow. Tante Nina var dommer og tidtaker. Hun satt i en campingstol og kikket bort på oss med kaffen sin i hånda." Dere kan varme opp nå." Smilte tante Nina. Vi skrittet litt rundt og hoppet over noen hindre. Sånn hålt vi på i et kvarter før vi skulle starte.Du lurer kanskje på hvordan jeg kan hoppe? I går da vi planla stevnet og sånt, fikk jeg privattimer av onkel John. Jeg trenge ganske hardt men jeg greide faktisk veldig fint. Smilet mitt må ha vært det bredeste da jeg var ferdig. Du kan si jeg var ganske fornøyd med meg selv." OK, da kan vi starte! Jonas, vil du først?" Jonas nikket og førte Chilli til startstreken." Klar ferdig gå!!" Jonas fór av gårde. Det gikk så veldig fort!" Chilli traver veldig fort. Skulle tro hun galopperte!" Julie dultet meg vennlig i skulderen. Jeg smilte og dultet henne tilbake. Jonas hadde stor fart når han slapp den lille ballen i bøtta. Men når han skulle ri siksakk mellom kjeglene klarte han å velte alle utenatt en. Så han måtte tilbake å plukke opp alle fem. Men rett før han skulle snu seg og løpe tilbake til Chilli, løp hun ertende inn i mål før Jonas. Han hadde en liten grimase i ansiktet men som fort sprakk opp i et stort smil." Jeg hadde litt for stor fart der." Smilte han." Nei, sier du det. Tiden din ble 7,39 sekunder, jeg tror det er noen som vil slå deg." Sa tante Nina og skriblet noe i notatblokka si." Neste!! Hanna, vil du?" Jeg nikket og førte Shadow til start. Dette ville bli så gøy!
KAMU SEDANG MEMBACA
Villhestene
AcakHanna er 14 år og bor i byen med foreldrene og hunden hennes Max. Men da sommeren kommer får moren til Hanna for seg at Hanna skal dra til tanten og onkelen hennes. De bor høyt opp i fjellet der Hannas mor oppvokste. Tanta og onkelen hennes har to u...