04

18.7K 1.2K 353
                                    

"Oğlum o kova ordan düşer"

Hacer teyzenin söylediği şeyle kutunun üzerine koyduğum su kovasına baktım. Kovanın bir kısmı boşluktaydı.

"Yok düşmez Hacer teyze"

Başını olumsuz anlamda salladı ama bir şey demedi ve işine döndü. Ben de işime döndüm. Hacer teyze dün dediği gibi evi temizlemek için bize gelmişti ben de ona yardım ediyorum. Ne kadar yardım etme dese de yardım ediyordum. Kadın evimi temizlerken oturup izleyemezdim.

Sildiğim yere özenle bakıp Hacer teyzeye döndüm.

"Nasıl olmuş Hacer teyze"

Konuşmamla bana döndü sildiğim yere baktı yüzü ilginç bir hal aldı.

"Yani güzel olmuş oğlum."

Beğenmemiş gibi konulmuştu. Ben sabahtan beri burayı temizliyordum. Hızla ona döndüm.

"Hacer tey-"

Konuşmamı tak diye bir ses böldü. Sonra da Hacer teyzenin kocaman olmuş gözlerini gördüm.

Korkarak aşağıya bakmamla kovanın döküldüğünü gördüm. Yer ıpıslak olmuştu aynı şekilde halı da. Tekrar Hacer teyzeye baktığımda kaşları çatılı bir şekilde bana bakıyordu.

"Şimdi şöyle...."

Konuşmamla kaşları daha çok çatıldı. Yavaşça ona doğru yürüdüm.

"Ben hemen hallederim Hacer teyze. Sen hiç merak etme"

Diğer kovanın yanındaki kuru bezi almak için oraya uzandım.

"Oğlum o bez kovanın altı-"

Daha cümlesini bitirmeden diğer kovayı da döktüm. Evet bez kovanın altındaymış bende almak için zorlayınca olan oldu.

"Şimdi Hacer teyze sakin ol"

Ona bakmamla etrafına baktığını gördüm. Bana fırlatacak bit şey aramıyor değil mi?

Eline aldığı yastıkla öyle bir şey aradığını anladım. Hızla koridora koştum.

"Hacer teyze vallaha yanlışlıkla döktüm. Hem iyi yanından bak yerde halı da olabilirdi. Bak iyi ki toplamışız"

Ellerini beline koymuş bana bakıyordu.

"Ne iyi yanı bütün evi berbat ettin"

Sert sesiyle belki yumuşar diye ona gülümsedim ama

"Bak bir de sırıtıyor"

Yumuşamadı

Kapının çalmasıyla hızla kapıya bakmaya gittim. Kapıyı açmamla Trabzon'luyu gördüm.

"Hoş geldin"

Büyük bir heyecanla konuştum. Kurtarıcımdı.

"Beni gördüğüne çok sevindim bakıyorum"

Gülümseyecek konuştu. Arkamı işaret ederek konuştum.

"Tahmin bile edemezsin"

Arkayı işaret etmemle o tarafa baktı. Zaten kapıdan salonun küçük bir kısmı görünüyordu. Ve yerlerin sulu olduğu da

"Büyük kargaşa"

Sonra da elinde yastıkla hâlâ kaşları çatık bir şekilde bize bakan Hacer teyzeye baktı sonra tekrar bana döndü. Islak paçalarımı gösterdi.

"Sorumlusu da sensin sanırım"

Başımı evet anlamda salladım. İkimize baktı ve kahkaha attı.

"Desene büyük şenliği kaçırmışım."

Bir Doğu Aşkı  | GayHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin