06

16.1K 1.1K 159
                                    

Montumu giymemle evden ayrıldım. İlçeye gitmemin üstünden üç gün geçmişti. O gün gece dışarı çıkma yasağı olmuştu. Neden olduğunu öğrenmedim. Zaten kimse de bir şey dememişti. Belki Demir'i bulur sorarım demiştim ama ne onu ne de diğerlerini görmüştüm. Samet'te ortalıklarda yoktu. Tek başıma geçirmiştim üç günü.

Bu üç gün içinde evi düzenlemiştim. Sonra da okula gitmiştim yapmam gereken işleri hal etmiştim. Zaten okulun açılmasına iki hafta kalmıştı.

Okul tek katlı bir okuldu. Dört sınıfı vardı benim dışımda dört öğretmen vardı üçü sınıf öğretmeni biri de İngilizce öğretmeniydi bir de müdürümüz vardı. Okula başka köylerden de öğrenci geliyordu.

Bir öğretmen dışında diğerleri ilçede kalıyordu. Diğer öğretmende lojmanda kalmıyordu ailesinin evi vardı burada zaten buralıydı. Adı Ahmet'i iyi anlaşmıştık sanırım kendime iyi bir arkadaş edinmiştim.

Bakkala gelmemle hızla içeriye girdim.

"Günaydın"

Tezgâhtaki yaşlı adam beni görünce gülümsedi.

"Hayırlı sabahlar Ali öğretmen"

Ekmek ve birkaç yumurta aldıktan sonra eve doğru yürümeye başladım. Hava fazla soğuk olduğu için en hızlı şekilde eve geldim. İçeriye girmemle evin sıcaklığı yüzüme vurunca gülümsedim.

Bu üç gün içinde soba yakmayı da öğrenmiştim. Başlarda baya kötüydüm tabii hâlâ çok iyi olduğum söylenemez ama en azından bugün sobayı yakabilmiştim. Zamanla daha da iyi olacağıma inanıyorum yani umarım.

Aldıklarımı tezgâha bıraktıktan sonra sobaya bir odun daha attım. Kahvaltı için çay koydum. Sonra kahvaltılıkları hazırlamaya başlıyordum ki telefonun çaldı.

Arayan Efe'ydi.

"Günaydın Alicim"

Sesi kısık geliyordu.

"Günaydın Trabzonlu"

"Evde misin acaba?"

"Evet"

"Ben şey diyecektim yaa ben biraz Demir komutanı sinirlendirmiş olabilirim. Akif komutanım da burada değil. Acaba sana gelebilir miyim"

"Tabii ki"

"O zaman kapıyı açsana"

Telefonu kapatmasıyla hızla kapıya gittim. Kapıyı açmamla soğuktan donmuş bir adet Efe gördüm. Hızla kapıdan çekildim içeriye girsin diye. Kapıdan çekilmemle hızla içeriye girdi ve sobanın olduğu salona gitti.

"Allahım sıcacık"

Konuştuktan sonra sobaya biraz daha yaklaştı.

"Kahvaltı yaptın mı?"

Ellerini sobaya doğru tutmuş yerinde de hafif hafif zıplıyordu.

"Zahmete etme hem aç değilim"

Başımı olumsuz anlamda salladım

Bir Doğu Aşkı  | GayHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin