36. cuddle

284 8 0
                                    

Adam membalas pelukkanku. Diusap kasih rambut panjangku.

Lama kami berpelukkan. Melayan rasa rindu yang telah lama terpendam.

Adam meleraikan pelukkan. Dia senyum memandangku.
 
“kenapa?” tanyaku.
 
“manje tunggu kejap.” Ujarnya padaku.

Adam melangkah kearah beg-beg pakaian yang baru dibeli tadi.

Dia mencapai satu beg pakaian itu. Lalu melangkah semula kepadaku. Disuakan kepadaku.
 
“apa tu?” tanyaku lantas membuka beg itu.

Merah juga mukaku, ketika mengeluarkan barang itu dari beg pakaian itu.

“bie nak sayang pakai ni ke?” tanyaku lagi.
 
Dia mengangguk.

“pakailah. Bukan ada sesiapa pun dalam bilik ni. Please…” pintanya.

Aku teragak-agak untuk memakai gaun tidur biru tirus yang jarang dan amat jarang, pendek dan sangat pendek dengan tali halus di sangkut di bahu.

Tapi Adam tetap memaksa. Maka, nak tak nak aku pakai jugalah. Bukan siapa juga, suami aku juga kan…
 
...

Aku terjaga dari tidur, Adam masih nyenyak diulit mimpi. Tangannya masih setia memelukku.

Aku bangun mengalihkan tangannya. Aku menggapai gaun tidurku di kerusi berhampiran katil untuk menutup badanku.
 
Aku melangkah ke kamar mandi untuk mandi wajib.

Setelah hampir setengah jam dalam kamar mandi itu, aku keluar dengan membaluti tubuhku dengan sehelai tuala.

Baru selangkah aku keluar dari kamar mandi, Adam sudah mendapatkanku. Memelukku dari belakang.

Terkejut juga aku.
 
“bie… terkejut manje tau. Nasib baik tak ada lemah jantung. Kalau tak, dah lama gol!” aku pura-pura marah.
 
“manje tu lah, bangun tak kejutkan bie. Ingat nak mandi sekali.” Adam pula berpura-pura merajuk.
 
“larh…bie kan dah besar. Takkan nak mandi sekali kowt. Malulah…” ujarku.

Adam dah mula tarik muncung ikan todaknya.
 
“panjangnya muncung todak dia. Comellah…” Usikku lagi.

Dia mengejarku, aku berlari ke arah katil. Belum apa-apa tualaku sudah terlucut dari tubuhku.

Lantas aku cepat-cepat menarik selimut yang ada di katil untuk membalut semula tubuhku.

Dia sudah menayangkan sengihan kucing jantannya. Mula mendekatiku.
 
“bie…manje dah mandi. Manje dah malas nak mandi banyak kali ni…” aku menghalangnya datang dekat.

Tapi makin dilarang, makin dibuatnya. Ish…
 
Aku kembali menyambung tidur. Kepenatan semalam masih kurasai. Kebahagian semalam yang aku lalui hanya kebahagian seketika, sebelum aku menyerahkan kembali Adam kepada keluarganya juga Miani.
  
(Sory la. Xda scene 🔞 kat sini. Sebab ada yg PM tepi cakap story aku banyak 🔞 scene.

So. Aku try la buat cerita ni sepolos yang mungkin utk dia.

Hurmmm...)

“manje… bangun. Kita sarapan.” Adam mengejutkan aku.

Aku mengeliat di katil yang empuk sebelum membuka mata.

Adam yang melihat aku mengeliat, terus menggeletek aku.

Aku yang kegelian, mengekek-ngekek ketawa sambil mengelak.
 
....

Qaliesya sibuk menyediakan makanan di dapur. Qalieniey pula mengemas rumah. Qaliesya melangkah ke ruang tamu setelah siap memasak.
 
“Lieniey!” panggil Qaliesya. Qalieniey berpaling, melihat kakaknya.

Rich HubbyWhere stories live. Discover now