حمدى بهدوء
ماشى يايكن .بس ماتزعلش من اللى هعمله.
يكن بغضب
انت اللى زعلان وانا ايه طرطور ولا كيس جوافة.
حمدى ببرود
انت اللى زعلان ليه .عهد بتهمك فى ايه ؟
يكن بصريخ
زعلان ليه .لاانت صح هو المفروض عادى تروح وتسافر عادى ولا اكنى فى حاجة .
حمدى
ليه هى لقيت اللى يفكر فيها ولا يتحدد معاها .ولا يسأل عليها وقالت لع .يكن بنرفزة اكتر
ياعنى ايه انا اللى غلطان دلوقتى . انى ماعتبتهاش ولا انى سيبتها تعمل اللى عايزاه .
حمدى ببرود أكثر
ليه هو انت كنت بتعاملها اذاى مش دا المجنونة اللى أنا جوزت هالك غصب ..ولا نسيت.
يكن بزعيق
هو ليه انت بتبرر ليها كل حاجة ...عارف انى غلطت .بس دا ما يدهاش الحق انها تعمل اللى عايزاه.
حمدى
خلاص ياولدى أنت زعلان ليه ؟انا جوزتهالك غصب وخلاص انت طلقتها وكتر خيرك انك استحملتها واستحملت اجنانها...بكفياك.دعاد سافرت ..قعدت خلاص .-ليدوريكن حول نفسه ....
يكن
أيوة صوح انت صوح .خلاص خلصت على اكدة .
حمدى
وياسيدى لو عايز تتجوز .هجوزك ست ستها ولا تزعل .
-لينظر له يكن بتحدى وكأنه يفكر فيما يقول :
يكن
انت صوح ومش اكدة وبس لا كمان هشوف عروسة وهتجوزها .....
حمدى بسخرية
ايه حالا نسيت تمارا ؟ولا كان حب على ما تفرج .
-لينظر له يكن بغيظ..
يكن
ايه مش هى مشيت يبقى هى مالهاش دعوة .
حمدى
وهى مالها دلوقتى .لا هى معانا ولا البنية اتحددت مع حد .
يكن بتحدى
يبقى خلاص خلال شهرين هحدد فرحى.
حمدى بتحدى أكثر
وانا موافق .اختار العروسة.
نعمة بصريخ
انتوا بتقول ايه .... وتنظر إلى ابنها وانت عروسة ايه دى اللى عاوز تتجوزها. انت اتجننت خلاص. بدل ما ترجع بت عمك بالعافية رايح تطالقها وتقول هتتجوز ....
-وانتى ياعمى مشجعوا على اكدة .....-لتنظر إلى أبنائها الذين تراهم ساكتين .....وتكمل
-ما تتحددوا ساكتين ليه ...
-ليقف فهد وينظر إليه ......
فهد
عاوزانا نعمل ايه نقولوا كمل معاها غصب ...لينظر بطرف عينيه ليجد روح بجواره غاضبة ولكنه يكمل ..-عادى هو زعلان .بس السؤال اهنه ميكنش اكدة ..هى ليه مقالتش وينظر فى عين أخيه ويكمل ....
-زمان كانت ما بتعملش اى حاجة من غير ما تقولك أما دلوقت شوف انت عملت ايه خلها تفر منك ....
-ليمسك يد روح ويمشى بها ويكمل ...كل واحد حر ياولد أبوى ذى ما انت اخترت تتجوز وطلقتها برضوا بكرا عهد تلقى اللى يتجوزها وعهد طيبة هتلقى اللى يقدرها ....ويغادرهم ويصعد إلى جناحه .
-نعم الكل ينظر إلى المنظر نعم اغتاظوا من فهد ولكنه أخذ بتار عهد وتركه ليكمل عليه حمدى..
-ليجد حمدى يتصل بالموبايل ....ويفتح الاسبيكر أمامهم ....أما يكن فهو ينظر أمامه يفكر فى كلام فهد ليفوق على صوت عهد ليفزع .لينظر بجواره ليجد جده يكلمها .
حمدى
حبيبة جدها ..عاملة ايه .
عهد
الحمد الله كويسة لسه واصلين ....
حمدى
أتعبتوا فى الطريق ..
عهد
لا ياجدو ..الحمد الله ...ماما عاملة ايه والبنات أنا عارفة أنهم زعلوا انى مشيت من غير ما أقولهم ...
حمدى
اول هام امك كويسة ...تانى هام اخواتك زعلوا بس شوية ويروقوا بس يابتى فى حد زعل قوى ....
لتتنهد هى ....
عهد
يكن ياجدى
حمدى
أيوة يابنتى هو ....
أنت تقرأ
رواية تؤام شعلة الصعيد
Tiểu Thuyết Chungهى روح واحدة فى جسدين (ذكر انثى)يقعان فى حب بعض بدون اى سبب ولا شروط وتحس من أول لقاء بانجذاب إليه ولا تعرف لماذا وكأنك تعرفه من زمان