-الكل واقف مندهش .الكل واقف ساكت يسمعون فقط صريخ تمارا وصوت يكن الذى يزلزل المكان وصوت عربية الإسعاف .....
-لتركب تمارا ويكن مع دهب فى عربية الإسعاف .
حمدى
ياله ياشهاب ياولدى هات العربية بسرعة ..
-ليسرع شهاب ليركب حمدى بجواره وتأتى صولا لتركب معهم ...شهاب
انتى رايحة وين انتى .
صولا
رايحة معاكم وقبل ما تتكلم هروح يعنى هروح ..
حمدى
خلاص ياولدى سيباها.-لينظر لها من مراءة العربية بغيظ .
حمدى
نادى على امك خلينا نمشى ...
-لينادى شهاب بصوت عالى على أمه ....نعمة
واد ياقصى خليك اهنه.
قصى
ليه إن شاء الله .أنا عايز اروح معاكم .
نعمة
انت يابمخ زنخ .مش مرتك تعبانه جوه ومحدش يعرف بكده .اقعد انت خلى بالك منيها .
قصى
نعم مرتى . ياعنى ايه .انتى عايزانى ادخل جوا الاوضة اخلى بالى منها كمان .ليه إن شاء الله ..
نعمة
انت يا هباب .مش هى مرتك دى مين اللى هيخاف عليها اكتر منك اخلص ياواد عايزا اروح اشوف بت اخوك.
قصى
مرتى مرتى .بالله عليكى .ماتقول الكلمة دى .على اخر الزمن هشتغل خدام للهانم .
نعمة
واه .كلامك ماسخ ذيك .وتتركه وتركب مع ابنها شهاب ....
-ليحضر ليل عربيته وتركب بجواره وعد .ليجدوا روح تركب فى الخلف .ويفتح فهد باب العربية من الخلف ويجلس بجوار روح التى تنظر إليه نظرة سؤال ....ليجاوب أنى جاى معاكم .ليذهبوا والكل يفكر فى سؤال واحد هل عهد ارادت قتل دهب مثلما اتهمها يكن ؟.
-ليصلوا إلى المستشفى ويأخذون منهم دهب وتدخل إلى الطوارئ....
-ليصل الكل لنجد.....يكن
ارتحت ياجدى .ارتحت لما جوزتنى بت ابنك المجنونة ...
صولا
اخرس قطع لسانك .هى مين دى المجنونة .
روح
-بصوت قوى يخلوا من اى حياة ...بص أنا من يوم ماجيت هنا وانا بحترمك بس كلمة زيادة أكيد هتشوف حاجة متعجبكش .مش علشان ابونا جه ورمانا عليكم .تقعدوا تبهدلوا فينا سامع ولا .....
-ليسكت الكل .كان الكل متعود على صولا ولكن روح لا .لم يتوقع منها ذلك .. لتقطع عليهم الكلام ..
تمارا
امال ايه اللى حصل .ها بتى كانت بتستحمى ذى ما متعودا وبعدها دخلنا شوفنا خيتك وهى فوقيها وبتى مفهاش نفس .يبقى كانت هتعملها ايه ردى ...-كانوا يحاولون الرد عليها .ولكن بصوت عالى صرخ ليل .....
ليل
يبقى نسكتوا لغاية ما نشوف دهب .كلكم اهتمتوا بمين عمل ايه ومشفناش البت فيها ايه .وبعد اكدة تسمعوا دهب هتقول ايه ...يكن
لو بتى قالت إن هى السبب .يبقى مهيكفنيش موتها .
روح
تمام :وإذا كنت انت اللى غلط أنا اللى هأخد بتار اختى منك واستعد يابن عمى لانى متأكدة من اختى ....
يكن
انتى هتقولى ايه انتى ....
أنت تقرأ
رواية تؤام شعلة الصعيد
Ficción Generalهى روح واحدة فى جسدين (ذكر انثى)يقعان فى حب بعض بدون اى سبب ولا شروط وتحس من أول لقاء بانجذاب إليه ولا تعرف لماذا وكأنك تعرفه من زمان