البارت (١١)

2.2K 67 7
                                    

-لينظر حمدى إليهم يعرف أن بهم شئ ما و شئ يخصهم .
حمدى
ايه يابنات فيه حاجة .....ليلتفتوا ليجدوا الكل ينظر إليهم ...لتسرع صولا
صولا
مافيش ياجدو .مافيش.

-لينظر لهم حمدى والكل والكل كانوا متأكدين من وجود شئ ما ولكن لم يستطع أحد أن يكذبهم ...ليأتوا ويجلسون فى أماكنهم ....

-لينظر فهد إلى روح التى ذهبت لتجلس بجوار ليل ووعد فهى الان لاتخصه ليحس بالغضب بداخله فهو يحس انها تخصه هو على اسمه . كان ينظر إليها بطرف عينيه ......

-كانت هى تحس بأن يوجد من يراقبها ولكن لا .لن تهتم به فالذى فعله معها كثير لا يغفر .هذا ما وعدت به نفسها فيوجد الأهم .أنه هو الحقير الذى فعل فى اختها هكذا .

-لينظر حمدى وشهاب إليهما ليجدوهم لا يأكلون يتظاهرون بالاكل ولايأكلون ليتأكد حمدى من الذى يفكر به صحيح . ليبدأ الحديث ...

حمدى
روح
لتنظر له باهتمام كبير ...
روح
نعم ياجدو
حمدى
شهاب قالى على المشروع اللى اشتغلتى علية وبيقول  عليه عالى قوى قوى يابتى.
-لتترك ما بيدها ....وتنظر إلى شهاب
روح
بجد ياشهاب
شهاب
اكيد .رئيس المهندسين عندى بيقول أن الرسومات كويسة قوى وهايبدوا فى التنفيذ على طول.

-لتبتسم هى له
-ليبلع فهد ريقه ويحدق بها فهى تنطق اسم أخيه بنعومة وتبتسم اليه ليجز على يديه...

روح
طيب كويس .هنزل التنفيذ امتى بقى .
شهاب
تنفيذ ايه.قصدك المشروع
-لتهز هى رأسها بنعم.
حمدى
عايزا أتابعى المشروع بحق وحقيقى .
روح
اكيد ياجدو المفروض انك تكون عارف ياشهاب مش مهم التصميم يكون كويس قد مالازم التنفيذ وانك تتاكدةمن الاساسات بتاعته فياريت حضرتك كدا أنا عايزا انزل ياشهاب .

-ليخبط فهد يده على السفره جعل الكل ينظر إليه ...
فهد
بس احنا ماعندناش.حريم تروح مواقع...
-لينظر له الجد بمكر .أماالكل نظر إليه باستغراب .
لتنظر هى له بغضب ......

روح
نعم .طيب وانت مالك .اروح ولا .وبعد كدا حريم ايه ياباشمهندس .لو حضرتك بتفكر كدا يبقى كنت بلاش ادخل الكلية دى .وبعد كدا انت ياريت متدخلش فى اللى مالكش فيه .

-لينظر لها هو بغضب شديد ويقف أمامهم ...؟
فهد
مين اللى ملهوش فيه .انت ناسية انك مراتى .؟
-لتنظر هى له بسخرية كبيرة وتقول لا مش ناسية بس انت اللى نسيت انى طلقتك وانك مجرد ابن عمى فهمت .
فهد
انتى اتجننتى ياك .انتى...

-ليسمعوا خبط حمدى على السفرة لينظروا له ...
حمدى
عال.عال قوى قاعد أنا طرطور فى وسطيكم .مافيش خشى ولا ادب .
روح
ياعنى عاجبك كلامه ياجدو
حمدى
لا ما عاجبنيشى واصل مين قال اكدة.انتى هتنزلى الموقع وهتابعيه .
روح
بجد ياجدو ..
-لتقف هى وتجرى عليه لتحيط يديها حول كتفيه وتقبله فى خده وتقول: وانت احس جدو فى الدنيا.
-لتبرق عينين فهد بدهشة ....

رواية تؤام شعلة الصعيدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن