ik probeerde weg te lopen maar hij hield me vast. Ik laat je niet zo maar gaan. Zei hij pas maar op anders gebeurt het zelfde met jou als bij mij. Zei EJ wat heeft ze bij je gedaan? Zei Dex ze heeft me een stomp in me maag gegeven. Zei EJ uit liefde. Zei ik voor de grap dus laat me nu maar los. Zei ik laat me even denken nee. Zei hij Oke je hebt er zelf om gevraagd. Toen ik dat zei gaf ik hem ook een stomp in zijn maag en liep met EJ naar de woonkamer Dex heeft ook wel zijn lesje geleerd. Zei ik lachend echt hartstikke bedankt ik heb zins jaren mijn verjaardag niet gevierd. Zei ik tegen iedereen waarom niet? Vroeg Jeff dat is een lang verhaal. Zei ik vertel maar we hebben alle tijd. Zei LJ het is nog al een saai verhaal. Zei ik kom op. Zei Maskie oké dan. Mijn pleeg moeder was eigenlijk nooit thuis of als ze thuis was keek ze nooit naar me om en op mijn verjaardag werd ik wakker en het enige wat ik zag was een briefje op mijn deur geplakt en daar stond op ik ben naar mijn werk. meer stond er niet op zelfs geen fijne dag of gefeliciteerd en ik ging naar school en daar werd ik gepest en geschopt en geslagen niemand zei dan ook maar gefeliciteerd toen ik naar huis was gerend omdat ik geen seconde langer gepest wou worden, ik kwam thuis en er was niks ik liep naar de keuken om wat geld te pakken om voor me zelf een cadeau te kopen anders kreeg ik toch niks ik liep naar het dorp maar ik zag niks dat ik wou hebben behalve een gitaar ik kocht hem en liep weer naar huis ik twee uur lang op de gitaar geoefend en ik kon het al ik was zo blij toen mijn pleeg moeder binnen kwam liet ik het meteen horen maar ze waardeerde het niet ze pakte mijn gitaar uit mijn handen en sloeg hem kapot waarom doe je dat? Riep ik verdrietig maar tegelijkertijd kwaad naar haar omdat je niet hebt gevraagd of je hem mocht kopen. Zei ze boos maar het is mijn verjaardag! Riep ik en rende naar boven en heb me zelf in slaap gehuildt midden in de nacht werd ik wakker door dat er stenen naar mijn raam werden gegooid ik deed mijn raam open en het waren jongens die me die dag hadden gepest en ze klommen door mijn raam naar binnen en begonnen alles stuk te slaan ik gilde maar mijn moeder kwam niet toen ze eindelijk weg waren wou ik bij me moeder in bed gaan liggen maar ze stuurde me weg dus ging ik beneden op de bank liggen en ik kwam niet meer in slaap. Daarom vier ik mijn verjaardag nooit meer. Zei ik wat erg voor je Roos. zei Jeff maar dat is verleden tijd. Maar ik heb een vraagje is er nog taart? vroeg ik en iedereen moest lachen.
JE LEEST
De verkeerde jongens.
HorrorDit verhaal gaat over Roos. Ze is anders want ze draagt zwart en kijkt anders naar de wereld dan "normalen" mensen doen. Haar leven verandert als er een nieuwe jongen in haar klas komt. Toen veranderde alles. ------------ Ps. Ik ben Dislexies, dus s...