Ik deed de deur open en liep naar binnen ik pleurde me schoenen neer en liep naar de huiskamer. Maskie en Hoedie waren aan het game dus liet ik hun maar alleen dus ging ik naar de keuken en pakte weer eens een glas water. Volgens mij ben ik echt splinter dun, maar ja ik heb er geen last van. "Roos gaat het wel?" Vroeg EJ die echter me stond, ik draaide me om en keek hem recht aan "Nee het gaat niet." Zei ik en legde mijn hooft op zijn schouder "Ik ben klaar met al die drama's." Zei ik en hees mijn hooft weer van zijn schouder "vertel mij wat." "Hoe is het eigenlijk met je masker? hij lijkt weer gloed nieuw." "Hij is ook nieuw ik heb meerderen masker anders ben ik de lul al is er èèn stuk." "Dat is slim." Zei ik en knikte. Ik draaide me weer om en vulde me glas met water "wil je ook wat drinken?" Vroeg ik aan EJ "nee dankje." "Oke." Zei ik en draaide me naar EJ om en dronk het water in een keer op. "Drink je nog wel eens iets anders dan water?" Vroeg EJ ik zetten mijn glas neer "nee niet echt." "Probeer je jezelf uit te honger ofzo?" Vroeg EJ bezorgt. "Nee niet bewust dan. Ik denk dat mijn buik zo wel mooi is." Zei ik en schoof mijn t-shirt omhoog om mijn buik te bewonderen "ja ik vind hem prachtig." Zei ik en EJ en ik barsten in lachen uit om eigenlijk helemaal niks.
We gingen samen zitten op de bank in de woon kamer en lachten maar door om helemaal niks. Ik kreeg buikpijn van het lachen en werd gebeld ik nam op half lacht "met Roos." Zei ik "Roos waarom lach je zo?" Vroeg Jack "ook hallo Jack. En is lachen verboden geworden ofzo?" Vroeg ik EJ was heel aan drachtig aan het mee luisteren dus ik stoten hem aan "Laat maar, maar ik wil nog èèn keer met je praten om alles op te helderen dus ik ging naar je huis maar daar was je niet." "Dat is waar ik ben in getrokken bij een paar vrienden van me, maar waar wil je over praten we hebben alles al gezecht dat moest worden gezecht?" "Ik wil nog een keer met je praten de laatste keer belooft." "Ik zie je vanavond in het café om 7 uur. Doei Jack." Zei ik en hing op. "Help me ik heb een afspraak met de naam die niet benoemt mag worden." Zei ik met een raar gezicht "Je gaat toch niet bij hem terug of wel soms?" "Tuurlijk niet, hij verdient mij niet." Zei ik en moest weer lachen maar EJ niet "EJ ik beloof het, hij is verleden tijd en jullie zijn nu." Zei ik en ging liggen op zijn buik "jullie zijn mijn wereld ik over alles op voor jullie, voor Sally, voor maskie en hoedie." Ik legde mijn beide handen op zijn wangen "en voor jou." Zei ik.
JE LEEST
De verkeerde jongens.
HorrorDit verhaal gaat over Roos. Ze is anders want ze draagt zwart en kijkt anders naar de wereld dan "normalen" mensen doen. Haar leven verandert als er een nieuwe jongen in haar klas komt. Toen veranderde alles. ------------ Ps. Ik ben Dislexies, dus s...