"Maar jongens nu moeten jullie opletten want dit word belangerijk vaan de smors." Zei ik en haalde mijn marsmallow boven het vuur vandaan "eerst plak je de choco erop." En liet het zien "en ten tweede doe je een koekje op de boven kant en de onderkant." Dat deed ik en haalde hem van het stokje af "en ten derde opeten." Zei ik iedereen nam een hap en ze keken allemaal met grote ogen "dit is echt lekker." Zei Masky "weet ik." Zei ik ik keek naar Sally en haar hele mond zat onder de marsmallow en choco ik moest lachen en Sally glimlachte breed naar me maar daardoor zag je haar bruine tanden ook door de choco. Daardoor moest ik nog harder lachen toen ik de ander kant op keek zag ik EJ die ruzie had om de smor in de mond te stoppen, de tranen liepen over me wangen van het lachen. En volgens mij was ik de enige die lachte maar dat boeide me weinig.
Waneer ik eidelijk klaar was met lachen ging ik met Sally een doekje halen voor haar mond ik had een doekje een beetje nat gemaakt en vreef over haar gezicht. Ze keek me aan met een dankbare blik "Is er wat Sally?" Vroeg ik "Bedankt dat je me zus wilt zijn." Zei ze er verscheen een glimlach op mijn gezicht en ik kee haar aan "Ik wil er geen zijn ik ben er èèn en daar ben ik zo trots op dat ik jou grote zus ben." Zei ik en ging door met haar mond schoon maken. Ik haald het doekje weg en haar gezicht was weer helemaal schoon "zo je bent weer schoon." Zei ik en ze vloog me om de nek en ik legde mijn armen ook om haar heen, ze trok terug en rende naar het vuur toe ik ging recht staan en ik voelde een hand op mijn schouder "Je bent echt geweldig." Zei Jason ik draaide me naar hem toe "dankje. Wil je er anders bij komen zitten?" Vroeg ik "waarom niet?" Zei hij "Kom." Zei ik en liep op het vuur af maar merkte dat hij niet mee liep. "Kom mee dan." Zei ik en toen liep hij wel mee.
Ik ging weer zitten tussen EJ en Sally in Jason ging ook zitten tussen Maskie en LJ "Roos ik heb een super idee." Zei EJ opeens "Nou zeg het eens." Zei ik "wacht hier." Zei hij en stond op en liep ergens heen "Weten jullie wat hij gaat doen?" Maar niemand zei wat "jullie weten het wel maar jullie mogen het niet vertellen." Zei ik en niemand zei iets dat is een ja. Na een tijdje kwam EJ terug met een gitaar "speel eens wat voor ons. Wacht waarom niet voor iedereen." Zei hij en riep kei hard "Iedereen kom erbij!" En echt iedereen kwam om het vuur staan of zitten "Ik wil jullie bedanken dat jullie er allemaal zijn en ik hoop dat onze nieuwe aanwinst een beetje is zoals jullie verwachten maar ze heeft nog een verrassing voor ons allemaal. Ga zitten pak wat drinken en luister aandachtig dan is het nu aan jou Roos." Zei EJ en ging zo dicht mogelijk naast me zitten "Ik hoop dat jullie het een beetje naar jullie zin hebben en een beetje blij zijn met mij bij de CP's zo niet dan heb je peg." Iedereen moest een beetje lachen "Maar ik meen het als je mij niks vind dan moet jij ermee leven ik niet maar goed ik wil even na drukken we zijn allemaal èèn groote famillie we geven om elkaar, helpen elkaar, we hebben soms ruzie maar het meest belangerijke is dat we van elkaar houden. Maar goed klaar met dat gepraat ik ga voor jullie een nummer spelen en ga dicht Bij elkaar zitten en sla je armen om hem of haar heen en geniet." Zei ik en iedereen deed wat ik zei en ik ging er goed voor zitten en zong... Het liedje dat in de media staat.
JE LEEST
De verkeerde jongens.
HorrorDit verhaal gaat over Roos. Ze is anders want ze draagt zwart en kijkt anders naar de wereld dan "normalen" mensen doen. Haar leven verandert als er een nieuwe jongen in haar klas komt. Toen veranderde alles. ------------ Ps. Ik ben Dislexies, dus s...