≬33≬ Een Waarschuwing.

2.6K 189 50
                                    

≬33≬ Een Waarschuwing.

Iolas was daarna even overstuur. Heksen waren vaak slecht hier of begonnen goed en zagen dan in dat ze met hun gave meer konden en dus meer wilden en slecht werden. Niemand mocht het weten en ook al mocht hij mij heel erg, hij had niet gewild dat ik dit had geweten. Ik moest even goed tot hem inpraten om duidelijk te maken dat ik hierover niks zal zeggen. Ik kon niet echt merken dat hij daar opgelucht over was. Ze moest alleen wel oppassen met wanneer ze wat deed, want als ik het zo kon zien, dan zouden anderen dat ook zo kunnen zien.

We gingen het er nog een keer over hebben want ik kon niet langer met hem praten. Ik moest ten eerste namelijk ontzettend nodig naar de wc en ten tweede had ik ook trek, ik moest even wat eten. Nadat ik dus gedag had gezegd ging ik eerst op zoek naar een wc om daarna naar de keuken te gaan en daar wat te jatten. Dat was ook een dagelijks ritueel aan het worden, iets gappen vanuit de keuken. En nu met mijn verbeterde gehoor en zicht werd ik daar steeds beter in. Elfen ontwijken of met mijn neus de lekkerste lekkernijen opzoeken.

Nadat ik die twee dingen gedaan had ging ik op zoek naar Laralytha. Zij had de taak op zich genomen om een babykamer in te richten. Net als Bellas was zij ook erg goed in tekenen. Ik had gevraagd of zij wat moois en leuks op de muren wilde tekenen en dat wilde ze maar al te graag doen. We hadden de gastenkamer naast ons maar genomen voor de babykamer. Eerst zou de baby toch nog bij ons op de kamer slapen maar als hij of zij wat ouder is dan kon het mooi naar die kamer.

Ik liep naar binnen en trof niet alleen Laralytha aan maar ook Bellas. Beide waren geconcentreerd bezig met tekenen. Ze hadden me wel binnen horen komen toch?

'Lukt het?' vroeg ik zachtjes. 'Ja hoor!' zeiden ze in koor. Ze keken elkaar even aan met een glimlach en gingen vervolgens weer verder. Ik had ze gevraagd om twee bomen te tekenen waar vogels en andere beesten in zaten. Daar tussen zou het wiegje van de baby te komen staan. De dieren in de bomen zouden dan zo getekend worden alsof ze naar de baby keken. Ik had zelfs gevraagd of ze één van de gedaantes van Taurë konden tekenen. Ook al heb ik hem kwaad gezien, was hij intimiderend en vond ik hem eng toen ik hem voor het eerst zag, het bleef een schitterend wezen. En Bellas was degene die een gedaante van hem momenteel aan het tekenen was, de witte versie.

'Hij is schitterend Bellas' zei ik toen ik dichterbij kwam. 'Alles is prachtig' zei ik toen ik de rest bekeek. De bomen leken bijna echt, boomschors was zichtbaar, het had knoesten en er zaten nerven in de bladeren. De dieren in de bomen moesten nog verder gedaan worden zag ik want dat waren nog schetsen. 'Jullie zijn echt geweldig' zei ik glunderend. 'Ik wou dat ik zo kon tekenen'.

'Ik kan je dat wel leren als je wil?' vroeg Laralytha. 'Ja?!' zei ik blij. 'Natuurlijk, het zal niet gelijk het beste werk zijn wat je tekent maar met doorzettingsvermogen en oefenen kom je er vanzelf' zei ze toen ze zich had omgedraaid. 'Oh dat zou echt super zijn'.  Ik keek een tijdje toe en kletste wat met hun toen Bellas wat vroeg.

'Moet je niet ergens wezen trouwens?'. Ik dacht even na. 'Oh shit!' Bellas keek me even afkeurend aan. 'Ik neem aan dat je dat niet meer zegt als de baby er is' zei hij een beetje streng. 'Nee, meneer, dat zal niet meer gebeuren' zei ik spottend. 'Mooi, ga nu maar voordat je Maeron nog langer laat wachten'. Snel liep ik de kamer weer uit en ging richting het oefenterrein.

Nadat Maeron, mij en Bellas betrapt hadden was hij even kwaad geweest, en dan met name naar Bellas. Ik zei er alleen wat van en dat kon Maeron weer niet hebben aangezien er elfen toekeken. Toen ik hem dus had uitgelegd hoe het precies zat kalmeerde hij een beetje, met nadruk op beetje, want je kon aan zijn hele houding en toon merken dat hij nog steeds kwaad was. Daarna deed hij iets wat Bellas en ik niet verwacht hadden. Hij zei dat hij het mij dan wel verder ging leren. Aangezien ik toch overal in ging kon hij het maar net zo goed zelf doen zodat hij het in de hand kon houden.

ElmesariWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu