×× 5 ××

12 1 2
                                    

(terug in mijn kamer)

Smith en Jacobs zaten aan de tafel toen ik terug binnen kwam. Geen van beide keek blij. "ben je uit graast, Lino?" Smith stond op. "je weet heel goed dat je niet zomaar zonder toestemming door de gangen mag dwalen." hij greep mijn bovenarm vast en duwde me mijn kist in. Met leren riemen bond hij mijn armen en benen vast evenals hij mijn romp met het harnas vast bond.

Ik keek hem kwaad aan:" maak me los! "ik schrok van mijn kwade stem en zweeg absurd. Smith keek me nog steeds aan met dezelfde kille ogen als toen ik binnenkwam. "jij blijft hier terwijl ik de mogelijke schade ge opmeten die je hebt aangericht", na dit gezegd te hebben vertrokken hij en Jacobs.

(een halve dag later, rond het middaguur)

Er kwam iemand mijn kamer binnen. Met nog een halve slaapkop keek ik met halfopen ogen naar wie mijn bezoeker was. Het was Jacobs . En ze keek kwaad...

"er zijn 7 wetenschappers vermoord. En 1 is er zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis. Volgens Anderson 's verklaring zou hun project waar ze aan werkte ineens uit zichzelf moorddadig zijn geworden nadat jij in labo 3 bent geweest." ze stond met een boze blik en gekruiste armen over haar borst naast mijn kist.

Ik grijnsde: "nou en, dat dat ding moorden zou plegen in niet mijn schuld. Dan hadden ze maar niet zo onaardig tegen me moeten doen en hadden ze geen ding moeten maken dat als moordwapen diende."

Jacobs was niet blij: "nog 1 zo'n frats en Mark zet je uit. Dan mag je enkel nog actief zijn tijdens testen en aanpassingen. Het zou zonden zijn als we dat zouden moeten doen." na dat gezegd te hebben verliet ze de kamer.

(de uren nadien verveel ik me dood)

Ik lag weer naar het kalen plafond te staren. Kan het hier nog saaier zijn dan dit? Nog steeds lag ik vastgebonden in mijn kist dus bewegen zat er niet in. Ik zuchtte en bedacht me iets.

Ik kan nog steeds verbinding maken met het netwerken van computers....

Ik glimlachte in mezelf en connectie mezelf weer met het net. De eerste keer was het me al opgevallen dat er veel computers en andere Elektronica in de bunker was. Maar nu merkte ik zeker het dubbele aantal op. Misschien komt het doordat ik nu rustiger ben of zo.

Ik ging alle computers af tot ik bij diegenen die bovengronds stond kwam.

De receptie balie...

Ik grijnsde weer. Ik drong door in het systeem van wachtwoorden en andere prullaria waar mensen hun elektronica mee beveiligde. Eigenlijk zijn die heel simpel te omzeilen of te hacken als je weet hoe het moet. Ik heb hierbij nogal geluk dat ik een cyborg ben dus alles loopt veel soepeler dan bij mensen met hacken. Eenmaal binnen in de computer kon ik via mijn eigen lichaam een scherm projecteren in de lucht dit was afkomstig uit mijn linker pols wat het onhandig maakte aangezien deze vastgebonden zat en het beeld dus zijdelings stond ten opzicht van mij. Maar goed beter dan niks.

Via deze computer kon ik zien wie er allemaal aanwezig en afwezig was in de bunker. Professor Anderson stond op afwezig met de reden ziekenhuis bij vermeld. Dat wist ik al. Maar meer naar het einde van de lijst kwam ik tot een bizarre ontdekking. Professor Smith stond ook op afwezig. Maar normaal gezien moeten de wetenschappers hier een 24 uur diens draaien waarna ze van afloop weer naar huis mogen of ze doen enkel de nacht of dag. En Smith is deze morgen aan zijn dag diens begonnen, het is onmogelijk dat hij nu niet in de bunker is. Zijn toegang tot dan buitenwereld zal ontzegd worden tot zijn dienst erop zit. Verder is er ook geen vermelding van een reden waarom hij afwezig is.

Dit is vreemd, heel vreemd...

Ik weet dat Smith een smartphone bij zich moet hebben normaal. Ik zocht in het systeem naar zijn nummer.

Niks...

Dit werd steeds vreemder...

Uiteindelijk vond ik een mailadres. En zodra ik deze had doorgelezen zou deze niet actief zijn.

Als enige gegevens kon ik zijn digitaal paspoort vinden in de receptie computer.

Mark Smith
19.8.1988
M. Smith @g
Adres:onbekent
Contactnumer:onbekent

Beroep: Cyber specialist, IT-er, programeur.
Diploma: Nodige diploma aanwezig.
In dienst sins: 1/9/2021

Projecten:
-Cyborg linoleic

Buiten dit geen enkel ander gegeven.
Vreemd zijn adres en telefoonnummer zijn er niet. Maar die mail is nog vreemder. Die is niet eens volledig, laat staan bruikbaar of compleet.

Wie is die Smith eigenlijk?
En wat komt hij hier doen?


the monster cannibalWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu