فوت.. 🌼🖤
(بسم الله، نبدأ).....
*******************************
"قبل ان تفتح صفحة جديدة بحياتك، تأكد انك قرأت القديمة جيداً وتعلمت منها وطويتها.. وانتهينا"...نزل فهد في هذه اللحظة لتبتسم عشق بحب ولكن توترت عندما وقف فهد ثابتا مكانه لوهلة وهي ترى نظرة الصدمة في عينيه الا ان وجهوا انظارهم الى ما ينظر هو اليه ليجدوا ما جعلهم يفتحون افواههم بصدمة..!!!!!
ثانية.. اثنان وكان فهد ينزل الدرج مهرولا بدموع وهو يحتضن سناء قائلا بدموع: وحشتيني اوي...
احتضنته وهي تقبل وجهه بدموع مردفة: انت اكتر يا نن عيني...
رفع كف يدها الى فمه وهو يقبلها بحب قائلا: الحمد لله انك بخير...
اردفت ببكاء: بعد كل اللي عملته دا ولسة بتحبني...
تحدث قائلا بحب: مهما عملتي هفضل احبك اكتر من الاول..!!
احتضنته وهي تقول: انا كنت وحشة معاك اوي...!
اردف فهد بنفي وحزم: لا انتي مش وحشة.. متقوليش كدا تاني...!!
"اهلا.. اهلا".. هتف بها قاسم وهو يأتي من الخارج مقاطعا تلك المشاعر الدافئة..!
التفتت له سناء وعلى محياها ابتسامة ولكن اختفت تدريجيا عندما رأت الاقتضاب والبرود يرتسم على وجه قاسم ..!
اقتربت سناء منه وهي تقول بحزن: كدا يا قاسم.. هونت عليك كل دا متسألش عليا ولا حتى تزورني ..
اردف بسخرية: اي دا انتي اتعظتي... وبعدين ما احنا كنا بنهون عليكي عادي ولا هو محلل ليكي ومحرم علينا..!
اردفت بدموع: بس انا امك...
قهقه بسخرية وهو يقول بقسوة لاذعة: جاية تفتكري حالا...
"مش معقول القساوة دي كلها.. انت مكنتش كدا".. قالتها سناء بدموع وهي تقترب منه.!
اردف وهو ينظر لها بقوة وثبات: القساوة دي شربتها منك.. كل اللي عملتيه زمان هتحصديه دلوقت... انا كنت بحترمك وبحبك زمان بس بعد ما سمعت كلامك انتي والو*خ اللي اسمه جاسر وعرفت الحكاية كلها وانا مبقتش طايق اشوفك...
قاطعته بدموع وبكاء: انا ندمانة والله العظيم..
ثم اكملت بإنكسار وهي تبتلع ريقها بصعوبة: انا جالي سرطان في الدم.. يعني ايامي بينكم ممكن تكون معدودة..!!اردف بقسوة: دا عقاب اللي عملتيه في الناس زمان...
"قااااااسمممم.. واقسمم بالله لوو اتكلمت زياادة هنسى انك اخوياااا".. صرخ بها فهد مقاطعا عندما رأى نظرة الخذلان التي بدت على وجه سناء..!
اقترب عز من فهد وهو يسيطر عليه قبل ان ينقض على اخيه يبرحه ضربا مردفا: فهد اعقل..قاسم بيقول كدا عشان مضايق..
أنت تقرأ
انتقام ملك (مريم طارق)
Randomقتل اباها بدون رحمة وهي صغيرة، كان سبب في دخولها ملجأ وتعرضها لحياة بائسة والان عادت لتنتقم فهل سيكمل انتقامها ام ستقع في عشقه الابدي هوا مغرور ومتعجرف قاسي لايعرف الرحمة بسبب ماضي مؤلم عاشه فهل ستأتي هيا من تضيف لحياته نكهة جديدة ولكنها دخلت عرين ا...