"الجزء الثاني2"

9.3K 322 122
                                    

مش محتاجة اقولك الفوت عشان انزل الفصل الجاي 😁🖤

(بسم الله، نبدأ)....
*******************************
"هناك قاعدتان.. القاعدة الاولى : لاتتعلق، لا تتعمق، لا تثق..
القاعدة الثانية: اياك وان تنسى القاعدة الاولى مهما حدث.."

اردفت ملك ببكاء: سليم انت فين...

قاطعها قائلا: وانتي مالك..!

تحدثت بصراخ باكي: اناااا اختككك يعنييي لياااا حقق اعررررف وبطللل تكلمنييي كدااا...

تآلم قلبه ليبتلع تلك الغصة المريرة وهو يخرج صوته البارد قائلا: لا انتي مش اختي.. انتي بنت عمي مش اكتر...

"سليم ممكن تفهمني انتَ قصدك اي" قالتها ملك بنبرة حزينة...

ليرد بصقيعه البارد: لا وليكي عين انك تكدبي كمان...

نزلت دموعها ليقاطعها صوته الذي دلف للغرفة بعد ان تحمم: بتكلمي مين يا ملك... ؟؟

نهضت ملك بفزع وهي تنظر له بإرتباك ولكنها وجدت سليم اغلق الخط على الجهة الاخرى عندما سمع صوته لتقول ملك بإرتباك: انا.. مش.. بكلم حد...

اقترب منها اسر وهو ينظر لها بشك ثم رمى المنشفة التي كان يجفف بها شعره واقترب منها وهو يأخذ الهاتف ليرى اسمه اللعين "سولي Hayati" ليزمجر اسر وهو يرمي الهاتف بالحائط ليتفتت الى اشلاء....!!

ابتعدت ملك عنه وهي تتجه نحو الهاتف وتسقط على عقبيها وهي تقول بصدمة: اسر.. لا.. الموباايل...

مسكها من زراعها وهو يقول بعنف وصراخ: انااااا نبهتكككك انييي هتغير في كل حااااجة الاااااااا غيرتييي عليكيييي فااااهمة...

اردفت ملك بدموع وقوة: ليييه بتغييير عليااااا...

قاطعها بصراخ اكبر قائلا: عشان انا بحبكككك... افهمييي بقاااا بعشقكككك ومششش هسييبككك لحدددد غيريييي يا ملكككك.. انتييي بنتييي وروحي وعقلي وحبي وكل حااااجة لياااا ومكافأتي من الدنيااااا اللي مشوفتشش منهاااا يوووم حلوووو...

اقتربت منه بهدوء ثم امسكت يده براحة وهي تقول: اسر ممكن تهدى...!!!!

عاد وجه اسر الى لونه الطبيعي وهو يكور وجهها بين يديه قائلا بتحشرج: صدقيني مش عايز حاجة من الدنيا غيرك... وافقي انتي بس واديلي فرصة....

اغمضت ملك عينها وهي تقول بهدوء: اسر افهمني... حتى لو انا حابة اكمل فمش هقدر.. قولي انت ازاي هقدر اعيش مع الراجل اللي قتل ابويا... صدقني اللي بتطلبه دا صعب.. انا وافقت اساعدك تتغير مش اني اكون مراتك...

صرخ اسر بغضب: ليييه مصررة تفكرينيي وتفتحي كللل يووووم جرح جديددد.. قولتللككك كااااان غصبببب عنيييي... قولتلكلكك مليوووون مرة اسففف ومستعددد ابوووس ايدككك عشااان تساامحيني وتفهمييي اني بحبككككك....

انتقام ملك (مريم طارق) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن