Bylo úterý pozdě odpoledne a...
,,Já z tebe prostě nemůžu!" ozvalo se společenkou. Nekřičel nikdo jiný než Remus Lupin. Vztekal se na svého kamaráda Siriuse Blacka, který byl úplný poleno a nedokázal si zapamatovat, že když dělá lektvar Drakopis, který je dobrý mimo jiné i na bolest břicha, nesmí míchat dvakrát po sobě proti směru hodinových ručiček, ale třikrát.
,,A co by se stalo, kdybych míchal třeba čtyřikrát?" zeptal se Tichošlápek.
,,Nevím, Siriusi, jestli tě to tolik zajímá, tak to klidně můžeš zkusit," řekl Remus ironicky. Na to se Black zvednul a odkráčel ze společenské místnosti.
Remus byl asi tak unavený, že mu nedošlo, kam má jeho kamarád namířeno. Já jsem ale hbitě zareagovala - zaklela jsem a pospíchala jsem do učebny lektvarů.
Ta byla totiž každý den poskytována studentům 7. a 5. ročníků, aby se zde učily na zkoušky NKÚ a OVCE od 16:00 do 18:00.
,,Siriusi, neblbni... pošleš tuhle školu do povětří," řekla jsem zadýchaně, když jsem ho doběhla.
,,Remus říkal, že to zkusit můžu," namítl.
,,Remus je z tebe úplně zoufalej stejně jako já, protože takovej antitalent na lektvary, jako jsi ty - to se jen tak nevidí," argumentovala jsem.
,,Třeba tím že to zkusím objevím nějakej geniální lektvar a bude ze mě génius století," oznámil mi vážně a už vstoupil do učebny Horacia Křiklana.
,,Já radši počkám venku," houkla jsem na něj po tom, co jsem si řekla, že takové riziko nepodstoupím.
Pohodlně jsem se usadila a čekala jsem buď na hlasitý výbuch a nebo na radostné ječení Tichošlápka, že vymyslel něco obdivuhodného.
Netrvalo to ani pět minut a z učebny se ozvalo bouchnutí. Zprvu jsem se lekla, ale pak jsem nasadila vítězný výraz a šla jsem dát Blacka i učebnu do pořádku.
Párkrát jsem mávla hůlkou a učebna i Sirius byli rázem čistí.
,,Já jsem ti to říkala, Blacku," řekla jsem s pyšností v hlase.
,,Hele... Neprovokuj. Lepší zkusit to než přijít o objev století. Mohl to být třeba jed na zabití Voldýska a kdybych to nezkusil, tak bysme nevěděli, že takhle se ten zázračný jed nevyrábí," oznámil mi.
,,Siriusi... ty nikdy nedospěješ, co?"
,,Nikdy," ujistil mě.
To už jsme ale došli k obrazu Buclaté dámy a zamířili jsme k naší partě.
,,Ta obrovská rána byl Tichošlápek?" zeptal se Remus.
,,Cos čekal?" odpověděla jsem mu otázkou a sedla jsem si na opěrku křesla, kde seděla Niki.
,,Takže, milý Jamesi, dělá to 2 galeony," oznámil Remus.
James se zvednul z křesla a hystericky zařval na Siriuse: ,,Tichošlápku! Přišli jsme o naše 2 galeony pro štěstí!"
Black jen pokročil rameny a sedl si do křesla, které James uvolnil.
Ten doběhl do Háje a vrátil se se 2 galeony, které odevzdal Remusovi.
,,Potřebuju doučování," řekl Sirius.
,,Takže, milý Remusi, to dělá 5 galeonů za to, že jsem měla pravdu a 2 za to, že s tím přišel do týdne," oznámila jsem mu.
,,No tak, Lily," snažil se Rem.
,,Ani se o to nepokoušej, Remusi Johne Lupine."
,,Fajn," řekl poraženecky a odšoural se do Háje pro peníze.
James ihned obsadil jeho místo.
Remus mi dal s utrápeným výrazem mých 7 galeonů.
,,Můžete mi říct, kolik sázek jste mezi sebou uzavřeli?" zeptal se Niki.
,,No...," začala jsem , ,,s Jamesem jsem se vsadila o to, kdy se přestanem sázet, se Siriusem o to, jestli vyhraju já, nebo James, s Peterem o to, jestli vyhraju já, nebo Sirius a s Mončou o to, jestli se ty a ten z Havraspáru dáte dohromady."
,,Evansová, jsi v pohodě?" zeptal se Sirius.
,,Jasně, proč bych nebyla?"
,,Mám takový pocit, že se z tebe pomalu, ale jistě začíná stávat Pobertka," ozval se James.
Chvíli bylo ticho.
,,No nic, vážení, musím vás s těžkým srdce opustit, protože škola volá. Remusi, pak se domluvíme na tom, kdo se ujme doučování Siriuse Blacka," rozloučila jsem se, vyběhla jsem schody do dívčích ložnic a v té naší jsem si začala dělat úkoly.
Kapitolu tak brzo jste nečekali, co? Je trochu kratší, ale snad se vám bude líbit i tak.
Vaše Figo
ČTEŠ
Jednou budeš má, Evansová!
FanfikceLily Evansová je vzorná studentka Bradavic, zatímco James Potter je... prostě Poberta. Harry určitě není jediný, komu tohle vrtá hlavou. Jak se ti dva dali dohromady? A jak jejich životy vlastně vypadaly?