4.2. Bogár a fülbe 2.

71 14 71
                                    

- Úgy! Jól csinálod! Ügyesen feszíted az íjat - mondta Niita türelmesen.

- Igyekszem - vicsorogta az erőlködéstől Rover. - Nem megy jobban.

- Tudom, hogy nehéz. Ezen nem tudok segíteni. De van egy trükkje, amivel egy picit könnyíthetsz a dolgodon. Megmutatom.

A férfi odalépett mellé, és óvatosan ő is megfogta az íjat. Összeért a kezük közben. A kapitány egy kicsit igazított a hercegnő kéztartásán, az ujjai és a válla állásán.

- Egy hajszálnyival könnyebb így - mondta. - Sokat nem segít. Férfierőre tervezték, és még a férfiak közül sem mindenki boldogul vele. Jó, most már lőhetsz.

Rover elengedte a nyilat. Nem volt elégedett az eredménnyel.

- Ez még nem az igazi - csóválta a fejét. - Tama kapitány most azt mondaná, hogy ő megmondta. Neked könnyen ment?

- Mondhatnám, hogy őstehetség vagyok, de nem - mosolyodott el halványan Niita. - Volt némi érzékem hozzá, de Tama rengetegszer üvöltötte le a fejem, mire rendesen megtanultam. Ő mindig a legjobbat követelte, és ez nem volt könnyű. Viszont megtanított rá, hogy ez miért olyan fontos. Kemény kiképző volt.

- Igen, velem is.

- Én nem egészen ezt hallottam - jegyezte meg egy futó mosollyal a férfi. - Azt mesélték, te voltál a kedvenc tanítványa. Aki állítólag morgós vén medvének hívtad.

- Szigorúan csak a szemébe mondva.

- Akkor bátor voltál.

- Aligha. Csak hercegnő.

- Nem hiszem, hogy csupán emiatt kedvelt volna.

A kapitány lassan összepakolta a felszerelést. Nyugodt mozdulatokkal, kapkodás nélkül. Rover ezt is kedvelte benne. Niita mindig higgadt volt és természetes. Sosem veszítette el a fejét, még nehéz pillanatokban sem. Türelmes volt az újoncokkal. Szigorú parancsnok, de megértő feljebbvaló. Türelmesen viselkedett a hercegnővel is. Nem zavarta, hogy az a felettese. Ugyanolyan professzionális volt, mint mindig. Gyorsan ráállt arra, hogy maguk között mellőzzék a szükségtelen formaságokat. Ellentétben például Manevvel.

Tisztelettudó volt, de barátian viselkedett. Tudott tréfálni is, de nem beszélt feleslegesen. Értelmes tekintettel figyelt, és elmondta a saját véleményét. Azon volt, hogy hasznára legyen az Úrnőnek, a lehető legjobban szolgálja ki az akaratát. És a műveltségével sem volt baj.

Rover magában néha csúnyákat gondolt a bátyjáról. Mert Reynard bogarat tett a fülébe a folyamatos duruzsolásával. Jó, nem lett tőle más emberré, de kezdte picit más szemmel nézni például Niitát. A látottak végül is nem voltak ellenére. Kedvelte a kapitányt. Aki vélhetően tisztában volt ezzel. Mégsem változott meg, nem lett tolakodóvá.

Rover már semmiben sem volt biztos. Akadtak ritka pillanatok, mint ma is, mikor gyakorlás közben összeért a kezük. Nem volt kellemetlen érzés, de úgy érezte, ebből akkor sem lenne szikra, ha beléjük csapna a villám. Máskor meg összerezzent, ha a kapitány rámosolygott.

De Niita nem próbált közeledni hozzá. Már-már félig-meddig barátokká lettek, amennyire a parancsnoki láncban betöltött helyük és szerepük ezt megengedte. Ami másoknak is feltűnt, és most kettejükről kezdtek el halkan pletykálni. Hangosan nem mertek, az Úrnőnek nem kis tekintélye volt a fővárosban.

- Azt hiszem, nem erőltetem tovább - törte meg a csendet Rover. - Maradok a parancsnoklásnál, meg a saját íjamnál, azokkal legalább elboldogulok. Köszönöm, hogy segítettél. Nagyon érdekes volt veled, mert te másképp tanítasz, mint Tama. De előtted sem kellett szégyellnem magam.

Az íj hercegnőjeWhere stories live. Discover now