Illana most már egyedül is sétálgatott a belső kertben. Ez a hely kellemes volt és biztonságos, megnyugtatta. Szívesen töltötte itt az idejét. Csendes magányában senki sem zavarta, sem a szolgálók, sem az udvarhölgyek. A virágok, a zöld növények pihentették a szemét. Akár egy órát is eltöltött a kertben, napsütéses délutánokon. Jól érezte magát itt egyedül.
Néha látott az egyik sétaút melletti padon egy magányosan üldögélő alakot. Nem tűnt ismerősnek a számára, de nem is zavarta olyan nagyon. Az idegen nem szólította meg, nem jött közelebb hozzá, nem hátráltatta a sétáiban. Nem csinált a világon semmit, csak ült ott, rá sem nézett, mintha belefeledkezett volna a virágokba. Máskor napokig eltűnt, azután újra felbukkant, ugyanott, ugyanúgy.
Illana lassan kíváncsi lett. Ki lehet az? Nagy ez a palota, nyilván nem ismerhet itt mindenkit. Bizonyára az előkelőbb udvari körökhöz, vagy a herceg kíséretéhez tartozhat, ha bejárása van a belső kertbe. Egy nap a kíváncsiság győzött, és óvatosan közelebb lépdelt hozzá.
- Szépek a virágok - szólította meg az idegent, önmagát is meglepve.
- Gyönyörűek - válaszolta amaz.
- Láttalak már itt.
- Szeretem ezt a kertet. Eljövök, ha néha megtehetem - az ismeretlen hangja megnyugtatóan csengett.
- A palotában élsz?
- Igen.
- Udvarhölgy vagy?
- Nem, a herceg mellett dolgozom.
Illana lassan összecsukta a napernyőjét. Talán nem lehet baj abból, ha egy kicsit leül az idegen nő mellé. Az picit arrébb csúszott a padon, helyet csinálva neki.
- Mit csinálsz a herceg mellett? A szolgálója vagy?
- Nem, inkább amolyan tanácsadó.
- Milyen tanácsokat adsz?
- Főleg politikait és diplomáciait.
- Kissé fiatal vagy még hozzá.
- Sokat tanultam.
- A szüleid bizonyára büszkék lehetnek rád.
- Remélem, igen.
A fiatal nőt igazán nem lehetett szószátyársággal vádolni. Ez így egészen kellemes volt.
- Férjnél vagy? - kérdezte a hercegné. Valahogy kíváncsivá tette a másik nő.
- Még nem.
- Van jegyesed? Vagy valakid?
- Jegyesem nincs. De van valaki, aki közel áll a szívemhez.
- Az jó - bólintott Illana. - És a családod? A testvéreid? Itt élnek ők is?
- Valamikor itt éltek. Testvéreim nincsenek.
- Hány éves vagy?
- Hamarosan tizenkilenc.
- Szeretsz a palotában élni?
- Igen.
- Nem beszélsz túl sokat.
- Nem akarlak zavarni. Szeretem a csendet és a békét.
Csendben nézték a virágokat. Kellemesen elüldögéltek egymás mellett. A kert nyugalma mindkettejüket megnyugtatta. Jó volt így és békés.
- Úrnőm! Úrnőm! - közeledett feléjük egy szolgáló lélekszakadva. - Gyere gyorsan!
- Kérlek, ne zavard most a hercegnét - szólt rá az ismeretlen lány.
YOU ARE READING
Az íj hercegnője
FantasyEbben a fantasyben nincsenek sárkányok és varázslók. Van benne némi politika, uralkodói felelősség, háború, halál, újjászületés, szerelmek, barátság és testvériesség, emberi kapcsolatok. Ez az a történet, ahol a múlt és a jelen összeér a jövővel, az...