Felixs perspektiv
Jag gick in i det nya huset. Jag hade packat upp i mitt rum och snart var resten av huset också klart. Jag gick upp på mitt rum och slängde mig på sängen. Jag hade varit här i snart 3 dagar och det har hänt så mycket saker. Jag har överlevt första dagen i skolan och jag hade träffat min drömtjej. Tror jag. Hon var så gullig den där Mia. När jag råkade springa in i henne i korridoren såg jag bara ett par rädda ögon. Undra vad hon är rädd för.
Jag låg där ett tag och tänkte på Mia. Tillslut fick jag tråkigt och smsade killarna. Jag skickade ett sms på vår gruppchat och frågade om de ville komma över. Jag fick snabbt svar från alla tre och de skulle komma om 5. Jag ställde mig upp och gick ner i köket. Jag tog en macka och åt den så länge. Jag tittade ut genom fönstret och såg killarna komma gående på gatan. Eller de gick inte, de flamsade mest och sprang. Jag skrattade åt de och gick till dörren och öppnade den. De gick in och satte sig i soffan i vardagsrummet. Snabbt satte de på en FIFA match. Vi skrek och höll på och tillslut vann Ogge. Vi andra låtsas surade och Ogge skrattade så mycket så att vi började skratta. Plötsligt ringde det på dörren och jag reste mig upp för att gå och öppna. Jag gick och öppnade och möttes av Mia. Hon grät och det enda jag kunde vara var att stå och stirra på henne.
- Kan jag få vara här? snyftade hon
- Självklart gumman, sa jag och drog in henne i en hård kram
Mias perspektiv
Jag hade kommit in i huset och blivit mött av min fulla pappa. Han slog mig flera gånger och tillsist slog han mig i huvudet med en trasig ölflaska. Det hade gjort skitont och jag sprang därifrån. Den enda i området jag "kände" var Felix så jag gick till honom med tårar rinnade nerför kinderna. När han sett mig drog han in mig i en kram och sa att jag fick komma in. Jag gick in bakom Felix och han presenterade mig för killarna. Jag hade torkat bort tårarna och jag såg väl ut som vanligt nu. Tror jag iallafall. Jag satte mig bredvid Felix i soffan och vi pratade allihopa. Efter en stund kom Omar med förslaget att vi skulle köra sanning eller konka. Vi andra höll med och Felix hämtade en flaska.
- Jag börjar! ropade Omar och snurrade flaskan. Den hamnade på Oscar och han sa konka
- Okej, knäck ett ägg på huvudet, sa Omar och Oscar gick ovh hämtade ett ägg
- Ussssch! skrek Oscar när han knäckte det och vi andra skrattade. Jag hade ännu inte märkt att det blödde ifrån huvudet. Flaskan snurrade igen och den hamnade på mig
- Sanning, sa jag blygt och Oscar tänkte efter
- Vad skulle du gjort om dina föräldrar slagit dig? frågade han och det högg till i magen. Vad skulle jag svara nu?
- Ehhm, samma sak som nu, svarade jag tyst och det blev tyst i hela rummet.
YOU ARE READING
What is wrong with me?
FanfictionDu är äcklig. Jävla hora. Kan du inte dö? Ord , slag och tårar. Det är vardag för Mia. Allt hon vill är att dö men vad ska man göra när man är rädd rädd för döden? När man skadar sig varje dag finns det ingenstans att fly. Ärren är kvar ändå. Men e...