Oscars perspektiv
Jag satt i danssalen med Ogge. Han satt i soffan och kollade på mobilen. Han såg väldigt koncentrerad ut och jag skrattade tyst åt en rynka som bildats i hans panna. Själv satt jag på golvet och stirrade bara rakt ut i luften och väntade. Jag väntade på Felix och Omar som skulle varit här för en halvtimme sedan. Daff hade inte heller kommit. Efter att jag suttit där ett tag reste jag mig upp för att ringa de. Jag gick till min väska och tog fram mobilen som låg i ytterfacket. Jag låste upp och gick in på kontakter. Jag scrollade ner till Daffs nummer och sedan satte jag telefonen mot örat. Efter några signaler hörde jag en signal som jag genast kände igen. I dörröppningen stod Daff, Omar, Felix och Mia. Daff höll i sin mobil så att jag kunde se displayen. Alla skrattade och jag la på.
- Tja killar, sa Daff och gick in i salen
- Hej, sa vi andra i kör
- Så det här är Mia, sa Daff och jag log
- Vi vet, vi träffades igår, sa jag och Daff tittade frågande på mig
- Vadå är ni ihop? frågade han oförstående och jag såg att Mia rodnade lite grann
- Näe, vi är bara kompisar, men hon sov över hos Felix igår, förklarade jag och Daff nickade ursäktande
- Så ni får börja med att köra Roller coaster, fortsatte Daff
Mia satte sig på golvet i ett hörn. Vi satte igång musiken och började dansa. Efter att vi dansat i tre timmar var vi alla helt slut. Vi var svettiga och jättetrötta.
- Mia, jag vill ha en kram! ropade Omar och sprang fram till henne med hans svettiga armar utsträckta. Mia skrattade och sprang därifrån. Omar jagade hennes en stund tills han fick tag i henne och kramade om henne.
- Uuuuusch! ropade Mia och vi andra skrattade. Efter en stund gick vi och bytte om och sedan var vi klara att åka
- Vilka åker buss hem då? frågade jag
- Jag! ropade Felix och räckte upp handen
- Jag med antar jag, sa Omar eftersom han bodde hos Felix just nu
- Jag går, sa Ogge
- Du då, Mia? frågade jag och hon tittade på Daff. Undra varför hon gjorde det
- Vi åker bil, sa Daff och jag fattade ingenting, inte Ogge heller såg det ut som'
- Jag har adopterat Mia så nu bor hon hemma hos mig, förklarade Daff
- Gud vad kul! Då slipper du din gamla pappa Mia! utropade Ogge men ångrade sig i sista sekund.
__________________________________________________________________
Jättedåligt kapitel, jag vet. Men det kommer bättre snart, lovar!!
ESTÁS LEYENDO
What is wrong with me?
FanficDu är äcklig. Jävla hora. Kan du inte dö? Ord , slag och tårar. Det är vardag för Mia. Allt hon vill är att dö men vad ska man göra när man är rädd rädd för döden? När man skadar sig varje dag finns det ingenstans att fly. Ärren är kvar ändå. Men e...