Mias perspektiv
Jag tittade på Ogge. Eller nej, jag stirrade på honom. Hur kunde han ta upp min pappa egentligen? Jag kunde inte ens tänka på min pappa. I 10 år hade pappa lämnat mig på vinden och efter en timme kommit tillbaka, full, och slagit mig. Jag hade gråtit varenda minut. Inte nog med folket i skolan. Utan hemma också. Jag fortsatte att stirra på Ogge. Han såg ut att ångra det mycket och jag mjuknade lite.
- F...Förlåt, stammade han fram
- Det gör inget, sa jag kallt. Jag ville inte att han skulle bry sig egentligen. Han verkade gå på lögnen och log snett
10 minuter senare
Jag tittade ut genom bilfönstret. Daff satt bredvid mig i framsätet och körde till vårt nya hem. Eller mitt nya hem snarare. Tydligen så bodde han själv, så det skulle bara bli vi två. Förutom killarna som hälsade på ganska ofta. Först nu märkte jag hur trött jag hade blivit. Jag tog upp min mobil och kollade klockan. Den visade 21.30. Någon hade flyttat mina grejer hem till Daff så allt var klart.Jag lutade huvudet mot fönstret och stängde ögonen. Efter någon minut somnade jag.
Jag vaknade av att någon puttade på mig. Jag öppnade ögonen och såg Daff.
- God morgon, sorry att jag väckte dig men vi är framme, sa Daff och log ursäktande
Jag klev ut ur huset och såg ett stort vitt hus framför mig. Det hade en stor grön gräsmatta framför sig som dekorerades med ett blommande träd. Huset var ganska stort och jag kunde beräkna att det var minst 3 våningar. Jag stod bara och gapade. Mitt gamla hus var ett enplanshus och var en soptipp jämfört med det här. Daff såg min min och skrattade. Han började gå in och jag kom efter.
Inne i huset så visade han mig runt lite snabbt och sedan mitt rum. Det var så vackert. Det var mitt drömrum. Jag hade en egen tv, en dubbelsäng och det stod en soffa i ena hörnet. Ett fönster var ovanför sängen och en bokhylla var i änden av sängen. I ett annat hörn av rummet var det en dörr. Jag gick dit och öppnade dörren. Där inne hände alla mina kläder. Det var en wic(Walk in closet).
Jag bara slängde mig på sängen och somnade direkt. Jag drömde en sådan fantastisk dröm. En om min drömkille. Felix.
__________________________________________________________________
Jag vet att kapitlen är tråkiga men något spännande kommer snart!
YOU ARE READING
What is wrong with me?
FanfictionDu är äcklig. Jävla hora. Kan du inte dö? Ord , slag och tårar. Det är vardag för Mia. Allt hon vill är att dö men vad ska man göra när man är rädd rädd för döden? När man skadar sig varje dag finns det ingenstans att fly. Ärren är kvar ändå. Men e...