Felix perspektiv
Jag gick genom korridoren. Det var bara min andra dag här men jag kände mig redan bekväm. Jag hade lite kompisar här och där och de verkade uppskatta något nytt. I den här skolan var nästan alla likadana. Det var inte så värst kul men när jag bara var mig själv så kom det fram några ändå. De gillade mig. Kanske var det mest tjejer som kände till The Fooo Conspiracy. Jag uppskattade att de lyssnade på våran musik och så men ibland kunde de vara lite jobbiga att vara med. Alltså jag menar, vi har de bästa fansen som finns, det är bara det att man vill ha någon som inte skriker eller något sånt så fort man säger något. Jag vet inte hur jag ska säga det, men mitt hjärta tillhör någon annan.
Jag gick till mitt skåp. När jag kom närmre såg jag att det var några där. Jag brydde mig inte men när jag kom ännu närmre såg jag att det låg någon på golvet och killarna ovanför stod och sparkade på den. Jag gick snabbt fram och såg att det var Mia som låg på golvet. Hon låg hopkurad och små tårar rann nerför hennes kinder.
- Hey, vad håller ni på med?! ropade jag och puttade bort killarna
- Ehmm, vad ser det ut som? frågade den största killen och skrattade
- Varför? frågade jag
- Har du träffat tjejen? Hon är en stor jävla hora. Hon förtjänar att dö! skrattade killen igen
- Hon förtjänar absolut inte att dö, gå här ifrån jävla miffon, sa jag och satte mig vid Mia
- Är du okej? frågade jag och hon nickade. Hon reste sig upp och gick mot sitt skåp som var några ifrån mitt.
- Är du säker? Jag finns här om du vill prata! sa jag
- Jag kan inte vara ledsen just nu, i morse fick jag jättebra nyheter! sa Mia och log med hela ansiktet'
- Jaha, vadå? frågade jag glatt
- Jag ska bo hos en fosterfamilj, sa Mia glatt och min mage knöt sig. Skulle hon inte vara min granne längre?
- De bor inte långt härifrån tydligen, och de kommer och hämtar mig efter skolan! fortsatte Mia och började ta ut sina böcker ifrån sitt skåp
- Det är ju jättekul! sa jag lika glatt för att hon inte ska märka hur ledsen jag blev. Jag ville att vi skulle vara grannar. Men det är ju jättebra att hon blivit av med sin pappa. Jag kunde egentligen inget annat än att vara glad för hennes skull.
YOU ARE READING
What is wrong with me?
FanfictionDu är äcklig. Jävla hora. Kan du inte dö? Ord , slag och tårar. Det är vardag för Mia. Allt hon vill är att dö men vad ska man göra när man är rädd rädd för döden? När man skadar sig varje dag finns det ingenstans att fly. Ärren är kvar ändå. Men e...