Fortfarande Mias perspektiv
Jag gick långsamt ner för trappan. Jag ville fortfarande inte att min pappa skulle höra mig. Jag hörde att han höll på och grejade i köket, samtidigt som han verkade vara full. En massa svordomar hördes och flera glas slog mot golvet och krossades. Jag gick snabbt och ljudlöst förbi köket och tog snabbt på mig mina skor. Jag öppnade dörren och låste efter mig. Äntligen var jag ute. Ute i friheten. Det slog mig att jag ändå kommer bo kvar hos min pappa i flera år framöver. Jag kunde bara inte stanna kvar där. Jag gick långsamt till Felix. När jag bara var några meter ifrån huset hörde jag höga röster. Jag log lite för mig själv och gick in. Jag gick till vardagsrummet och ställde mig i dörröppningen. Jag bara tittade på när killarna spelade FIFA och brottades med varandra. Jag harklade mig och alla tittade upp.
- Heej! Sa Felix
- Hej, sa jag kort och de andra bara tittade på mig
- Kan ni sluta stirra, ni börjar bli läskiga! Skrattade jag och de slutade stirra och skrattade de med
- Så vad ska vi göra? Frågade Omar tillslut
- Ja vad vill ni göra? Frågade jag
- Titta på film! Skrek Felix och jag skrattade
- Okej, sa alla i kör och vi satte oss i soffan. Felix hämtade datorn och satte på en film. Efter det hämtade han lite godis och dricka.Filmen började och det var någon tråkig action-film. Jag kände hur mina ögonlock blev tunga och efter en stund somnade jag.
Omars perspektiv
Jag kände ett huvud på min axel och jag tittade dit. Jag såg inget ansikte bara en stor hår-boll. Jag log lite och förstod att det var Mia. Hon andades tungt och jag tog bort lite hår för att kunna se hennes ansikte. Hon såg så fridfull ut.
- Sover hon? Frågade Oscar och nickade mot Mia. Jag nickade tillbaka och ett leende spred sig på mina läppar.Filmen tog så småningom slut men Mia sov fortfarande. Jag ville helst inte röra på mig ifall jag skulle väcka henne men jag visste heller inte hur jag skulle komma upp isåfall.
- Jag bär upp henne till ditt rum, Felix, sa jag och han nickade
Jag tog upp Mia i famnen och bar henne som en prinsessa. Det var ju sant, hon var min prinsessa.__________________________
Tror ni att hon blir ihop med Omar? Jag vet😏😏❤️
YOU ARE READING
What is wrong with me?
FanfictionDu är äcklig. Jävla hora. Kan du inte dö? Ord , slag och tårar. Det är vardag för Mia. Allt hon vill är att dö men vad ska man göra när man är rädd rädd för döden? När man skadar sig varje dag finns det ingenstans att fly. Ärren är kvar ändå. Men e...