"Aduh..harus bagaimana ini?"
Tuan xiao memicit kepalanya yg berdenyut dan pening.anak terunanya memang selalu membuatkannya hilang sabar.
"Ada apa tuan?apa tuan baik baik saja?"
Pembantu tuan xiao,bernama wang yibo,meletakkan secawan cafe panas di atas meja kerja tuan xiao.kemudian dia duduk di hadapan tuannya itu selaku CEO syarikat.
"Anakku,xiao zhan,ingin pembantu peribadi yg baru lagi...entah harus bagaimana untuk aku mengubah sikap keterlaluan pemilihnya ini.bila ditolak lermintaannya,dia akan memberontak dan mengancam tidak akan mewarisi syarikat besar ini..aku buntu.."
Tuan xiao terus menghirup cofe tadi.terasa bukan cofee yg ditelannya melainkan ketulan ais berduri..hahh..betapa menyiksanya punya anak biadap seperti ini..
"Apa kau punya idea yibo?"
"Aku tidak punya idea..."
"Aku punya satu cara!"
Wang yibo hanya memandang tuan xiao dengan penuh panasaran.selama ini yibolah yg menolong tuan xiao untuk mencari pembantu peribadi buat xiao zhan ,si anak manja,namun kali ini yibo sendiri pasrah.dia lernah melihat xiao zhan,namun perangai xiao zhan memang dia juga boleh menduga bahawa anak itu anak yg manja dan suka membantah jika ada benda yg tidak disukainya.
"Minggu depan aku akan ke korea untuk beberapa bulan kerana aku punya urusan di sana sambil melancong bersama istriku..apa kata jika kau akan menjadi pembantu peribadinya saja sementara aku di korea.?"
Wang yibo berfikir sejenak.dia ingin membantah,taoi dia merasa kasihan pada tuan xiao yg sudah menggenggam tangannya memohon.
"Apa tuan sudah membuat keputusan yg betul?"
"Sudah betul keputusan ku ini.aku yakin kau boleh mengurusnya dengan baik.aku mmpercayaimu seratus peratus kerana kau orang kepercayaanku.semua tugas yg kau lakukan semuanya beres.aku percaya kau dapat mengubah hidup anakku itu.pasal gaji,jangan risau.aku akan menambahkannya menjadi dua kali lipat."
Wang yibo tersenyum pahit.tidak sanggup dia menghadapi anak tuannya itu.namun rsa kasihan yg mendalam dan tuan xiaolah yg menerangi hidupnya,dia lantas mengangguk.
"Baiklah.aku akan bekerja sebagai pembantu peribadinya.tuan jangan terlalu risau."
-pada waktu malam,makan malam-
Nyonya xiao dan tuan xiao berdehem beberapa kali sambil melihat ke arah anak mereka,xiao zhan.
Xiao zhan sedar apabila deheman kedua dua ibu bapanya semakin kuat.xiao zhan memandang mereka sekilas sebelum matanya kembali perhatian pada skrin telefon.
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'