Pagi ini xioa zhan sudah berangkat ke sekolah dan yibo akan ke kantor untuk menyelesaikan beberapa urusan penting di sana.dia akan pulang ke rumah tuan xiap setelah xiao zhan pulang dari sekolahnya.
Yibo sibuk menaip sesuatu di komputernya sambil mencatat perkara yg penting,tiba tiba ponselnya berdering.yibo melihat nombor yg terpapar di skrin ponselnya,dia tidak mengenali nombor itu sama sekali.dia pun menyambutnya dengan teragak agak.
"Helo,siapa di sana?"
"Apa anda wali seorang murid bernama xiao zhan?"
"Ya saya.ada apa?"
"Tolong datang ke sekolah sekarang juga."
"Kenapa?"
"Nanti kami jelaskan.maaf menyusahkan tuan."
"Saya akan datang ke sana."
Yibo terus mematikan ponselnya,mncapai kunci mobil lalu dia keluar dari gedung syarikat besar itu.
'Mungkin ini ada halnya dengan xiao zhan.'
......
Setelah sampai di sekolah xiao zhan,yibo memakirkan keretanya dan menanyakan seorang sekuriti yg bertugas di sana,untuk menanyakan pejabat guru.dengan bantuan sekuriti itu,yibo berjaya sampai di bilik guru.
Benar tekaan yibo,xiao zhan berada di sana dengan baju yg berantakan.bukan dia seorang sahaja,ada haikuan dan zhou cheng..dan seorang lagi iaitu jili.
Yibo terus menuju ke arah xioa zhan yg sedang berdiri membelakangi mereka.haikuan dan zou cheng hanya menunduk.mereka takut terhadap yibo.
"Ada apa dengan mu zhan?!kenapa kau berantakan seperti ini?apa kau berkelahi lagi?"
Yibo membalikkan tubuh xiao zhan yg menghadap dinding itu,namun xiao zhan berkeras tidak mahu menghadap yibo.
"Aku sedang bercakap denganmu,jadi menghadap padaku!"
Dengan paksaan,yibo menggunakan sekuat tenaga untuk cuba membuat xiao zhan menghadap kepadanya.xiao zhan menunduk.yibo pula amat marah apabila melihat hidung dan bibor xiaoz han berdarah,manakala terdapat kesan lebam di wajahnya.rambut yg berantakan,serta baju yg mempunyai kesan tanah,yibo pasti anak ini berkelahi.
"Ada apa berlaku sebenarnya?apa xiao zhan berkelahi lagi?"
Seorang guru menerangkan kepada yibo tentang apa yg berlaku.
"Sewaktu kelas pagi subjek pertama tadi,xiao zhan tidak ada di kelas,tapi begnya ada.setelah beberapa menit,xiao zhan,jili,haikuan dan zoucheng dipanggil di bilik disiplin."
Yibo melihat ke arah jili.jili sedikit takut,namun jili menunduk dan wajahnyabterdapat kesan lebam serta bibir yg berdarah.
"Aku tahu ini bukan salahmu jili.usah takut,aku tidak menyalahkanmu."
Haikuan dan zoucheng saling memandang antara satu sama lain.mereka ingat jili akan sipersalahkan.namun di maafkan oleh yibo tanpa banyak bicara oleh guru disiplin."
Jili bermain denhan jarinya sendiri sambil mengusap air matanya.
"Maafkan aku kerana selalu menyusahkan kalian berdua.aku yg salah.semua ini salahku.maafkan aku."
"Tidak.ini semua salah xiao zhan."
Xiao zhan memandang yibo dengan tatapan tajam.nafasnya kembali tidak teratur dan amarahnya meningkat tiba tiba apabila jili dibela oleh yibo.terasa hatinya sakit.entah kenapa.
"Salah ku!?!jelas ini semua salah mu jili!"
Xiao zhan terus menuju ke arah jili,namun ditahan oleh yibo.
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'