Yibo terpaksa pergi ke kantor seawal pagi kerana punya hal penting yg amat mendesak.namun dia ngetuk pintu llau masuk namun dia hampa apabila yibo tidak di sana.dia kemudiannya ke dapur,namun yibo tiada.xiao zhan menghela nafas berat.
"Seawal pagi begini sepatutnya dia masih merapikan diri untuk ke kantor."
Xiao zhan duduk di kerusi meja amakan sambil mengetuk ngetuk meja.entah apa yg dipikirnya sekarang.namun matanya terpandang sebuah nota kecil.xiao zhan mengambiknya dengan malasan.yah,semangatnya tidak ada jika tidak melihat wajah tampan wang yibonya.
XIAO ZHAN
Maaf meninggalkanmu seawal pagi ini kerana aku ada urusan mendesak di perusahan ayahmu.aku juga punya janji temu hari ini di syarikat lain,masfkan aku jika aku tidak pulang hingga malam.aku sudah menyediakan bekalmu untuk hati ini.dan jangan lupa panaskan semula.jaga dirimu,zhan.jangan keluar rumah dan sentiasa kunci pintu.
Jaga dirimu baik baik..aku menyayangi mu.maaf kerana membentakmu kemarin.
YIBO.
xiao zhan tersenyum sendiri apabila melihat ayat akhir yibo yg manis dan speerti romantis..ah,semua pembantunya tidak pernah membuat dia nyaman sama sekali walaupun ayahnya mencari seorang model seklaipun,namun dia tidak tertarik.entah kenapa,yibo sperti punya magnet yg mmbuatnya sentiasa ingin melekat.
Xiao zhan langkah lemas,dia membuka peti sejuk lalu mengambil sarapan nya yg telah yibo sediakan.dia terasa amat sepi .
...
"Seorang CEO tidak ingin bekerjasama dengan kita lagi anak sulungnya telah memegang dan mewarisi syarikat besar itu.saya tidak tahu apa sebab anak sukungnyabtidak mahu bekerjasama dengan kita dan hal ini membuatkan sedikit kesal.dia lebih mementingkan diri sendiri."
Tuan xiao sedikit frustasi dengan rakan bisnesnya di korea.
"Apa patut kami memujuk mereka semua bekerjasama kembali?"
Yibo mengemukakan cadangan.yang lain turut setuju.
"Dan kita perlu mengetahui apa punca mereka memutuskan hubungan dengan kita.lagipula mereka punya dana yg besar dari kita,tentu saja mereka tidak mahu bekerjasama dengan kita."
Yibo kembali menyimpul.
"Barang yg kita import ke sana juga tidak akan mendapat sambutan oleh mereka.malah mereka berusaha untuk menjatuhkan nama syarikat kita supaay syarikat mereka akan terkenal di mata dunia.huh!benar benar mementingkan diri."
Yibo melepaskan geramnya.apa tidak,sudah bertahun tahun syarikat mereka bekerjasama dengan syarikat tersebut di korea,namun mereka tiba tiba sahaja memutuskan kontrak apabila syarikat itu bertukar tangan.
"Mulai saat ini,kita perlu memasarkan barang kita ke pasaran berhampiran dan cari tahu apa sebab mereka seperti ini?ini amat merug8kan kita nanti."
Tuan xiao terus berdiri dan keluar dari ruangan mesyuarat.
"Baiklah.seperti apa yg dikatakan tuan xiao,kita punya masalah yg cukup besar dan saya sebagai pembantunya,saya berharap kalian bisa mmberi kerjasama dan sokongan penuh.saya amat berterima kasih dan akan membalas budi baik kalian."
Semua pegawai dan kakitangan yg berkaitan mengangguk sambil bertepuk tangan.yah,duit tidak jatuh sendiri dari langit,melainkan harus bekerja keras,pasti hasilnya akan bertukar menjadi emas yg bertaburan di tanah lapang.
Mereka semua bersurai lalu kembali bekerja.
......
Xiao zhna benar benar bosan.entah apa yg harus dia lakukan.dia membongkar kulkas,namun dia tiada selera untuk makan.bahkan makan malamnya tadi tidak habis.dan jam sudah menunjukkan 2 tepat pagi.yibo masih belum pulang.
"Ah,yibo.aku harap kau akan pulang dengan selamat."
Xiao zhan berputus asa untuk menunggu.dia pun masuk ke kamarnya lalu tidur.
...
"Fail dana sudah siap ku ulang periksa dan hanya perlu tanda tangan dan persetujuan tuan."
Jili menghulurkan fail ke arah yibo yg sibuk menaip walaupun matanya mengantuk.
"Terima kasih.tolong periksa fail yg satu lagi.setelah itu,tolong hantar fail di sebelah kiri di office tuan xiao.setelah itu kita pulang."
"Baik."
Jili dengan amatbteliti memeriksa beberapa fail.mereka berdua sekali sekala mencuci muka dan minum apa saja minuman untuk mengalihkan rasa ngantuk.
....
Xiao zhan terbangun apabila dia terdengar sperti bunyi bising di luar.dengan segera xiao zhan bangun dan keluar.dia mendapati suis lampu ruang terpasang.
"Yibo!"
Xiao zhan terus mendekati yibo yg terbaring di sofa sambil memijat pelipis.xiao zhan menjadi kawathir.ini pertama kali dia melihat yibo seperti itu.
"Biar ku pijat!"
Xiao zhan terus melarikan tangan yibo lalu jarinya bekerja di sana.yibo hanya memejamkan matanya.
"Tidur saja,zhan.aku bisa urus diriku sendiri."
"Kau sepatutnya tidur yibo!kau terlalu banyak kerja.sedangkan aku hanya di rumah tidak berbuat apa."
Xiao zhan kembali fokus memijat kepala yibo.dia merasa kasihan pada yibo.
"Bantu aku ke kamar ,zhan.aku ingin tidur."
Yibo bangun lalu dibantu oleh xioa zhan.setelah sampai di kamar yibo,yibo terus menghumbankan badannya di ranjang dan terasa dunia ini miliknya.tubuhnya selesa dan matanya ingin terpejam ketat.
Xiao zhan tidak menggangu tidur yibo.dia tetap setia memijat kepala yibo walaupun tangan yibo sesekali melarikan tangannya.
Setelah memastikan yibo benar benar tidur,xiao zhan melepaskan jas yg dipakai yibo agar yibo selesa.xiao zhan ingin ke kamarnya untuk tidur namun dia kembali ke arah yibo kembali.
Xiao zhan duduk di sisi kepal yibo.dia menatap wjaah itu yg samar hasil karya cahaya dari ruang tamu.
"Yibo,jika aku hidup hanya bergantung dengan kasih sayangmu,bagaimana jika aku akan pergi jauh?aku mungkin amat merindukanmu.aku sudah meluahkan perasaan ku padamu,tapi kau menganggapkan sebagai bocah manja.sejauh mana pun aku pergi,aku tetap akan mencintaimu.jika aku pergi,jangan merindukanku.aku mencintaimu."
Xiao zhan terus menunduk lalu menyentuh bibir yibo.satu lumatan sudah cukup kerana kerana dia tidka mahu yibo terbangun dengan ulahnya.
Xiao zhan keluar dari kamar yibo lalu mengurus apa yg patut.dia masuk ke kamarnya sambil mengusap air mata.entah kenapa hatinya sakit.
(Sepertinya mereka akan brpisah..
😫🥲🥀👋😭⚘🫂🥴😫
Jgan dilupain votenya yh..)~nantikan sambungan seterusnya~
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'