Kad jemputan yg dari tadi dilihat oleh yibo akhirnya dilihat oleh xiao zhan.
"Apa itu?"
Yibo terkejut amat lantas dia menoleh.xioa zhan berundur apabila terkejut dengan kelakuan mndadak yibo.yibo menyorokkan kad undangan tadi di belakangnya namun xiao zhan memaksa menanya.
"Bukan perkara penting."
"Jika bukan perkara penting,kenapa kau tidak ingin memberi ku lihat huh?"
"Tapi tidak ada mengena dengan mu."
"Aku ingin lihat."
"Tidak boleh."
"Apa kau melihat sesuatu yg lucah?!"
"Tidak!"
"Jadi kenapa kau menyorokkannya?"
"Aku..huh.kau benar benar pemaksa!"
Xiao zhan akhirnya menang apabila yibo menghulurkan kad jemputan itu kepadanya.
Xiao zhan terus memeriksa kad itu dengan tukisan yg amat cantik serta lukisan bunga yg dihiasi dengan corak flora.
"Kad jemputan perkahwinan?"
"Ya."
"APA KAU INGIN KAHWIN?!SEBAB ITU KAU TUDAK MENYURUHKU UNTUK MELIHAT KAD INI?!KAU.."
yibo terus menterbalikkan kad itu.xiao zhan terus diam apabila melihat siapa yg akan berkahwin nanti.
"Ah,maaf.hehe.."
Namun di dalam hatinya amat risau serta terkejut,nyaris pengsan..
"Lain kali periksa dengan baik,bukannya terus mengata!"
Xuao zhan meneliti nama yg tertera di kad itu.
"Ji yang dan wang ziyi?bukan kah ini pekerja di syarikat ayah?"
Yibo diam.dia duduk di ranjang nya sambil memandang lantai.
Xiao zhan sedar akan hal itu,dia pun ikut duduk bersama yibo.yibo lantas mengambil kad itu dari tangan xiao zhan ,nengoyakkannya lalu membuangnya.
"Yibo,apa kau baik baik saja?"
Xiao zhan menjadi panasaran.kelakuan yibo amat berbeza dari selalunya.dia diam dan tidak banyak kata.xiao zhan pasti ada yg tidak kena.
"Yibo.."
"Diam!"
Xiao zhan tidak putus asa.dia harus tahu apa yg berlaku.dia tidak mahu selamanya bersama dengan yibo tanpa godaan dan ketawa riang.
"Maaf,tapi aku ingin tahu..jika kau menyimpannya seorang diri tanpa meluahkan kepada orang lain,mungkin kau akan terpuruk dengan fikiranmu sendiri."
Yibo masih diam.xiao zhan menghampiri yibo lalu memegang jari yibo dan menyandarkan kepalanya di bahu yibo sambil menatap wajah yibo.
"Ayolah yibo..aku akan menyimpan semua rahsiamu.jangan risau.jiak aju membocorkan rahsiamu,aju boleh dihukum oleh mu.ayolah,beritahu aku."
Yibo menghela nafas kasar ,dan akhirnya dia mengeluarkan suara.
"Sewaktu aku bekerja di syarikat ayahmu dulu,aku pernah bercinta dengan wang ziyi sehingga 4 tahun lamanya.dia amat pemaham,penyayang dan seperti wanita idamanku.tapi aku tidak menyangka dia menipuku selama 4 tahun itu.dia hanya mencintaiku supaay dia dapat melarikan diri dari kekasih lamanya dulu dan dia tidak mahu keluarganya menjodohkan diandengan pria bukan pilihannya.selain itu,ziyi sudah berpacaran dengan orang lain iaitu,ji yang selama 4 tahun ziyi mencintaiku.aku tidak pernah tau akan hal ini kerana ziyi sangt licik menyembunyikan hal ini.sehingga suatu hari aku mengajaknyabuntuk serius dan pergi ke jinjang pelamin,dia terus memutuskan ku.dia memberi alasan bahawa dia keluarganya tidak setuju.apabila aku menemui keluarganya dan menanyakan banyak hal,keluarganya langsung tidak tahu bahawa aku adalah pacar ziyi bahkan mereka mengatakan bahawa ziyi akan menikah pada tahun hadapan bersama ji yang..dari situ aku mula tidak percaya kepada setiap perempuan dan aku seperti trauma dan merasa terbuang seperti semenjak aku dilahirkan.setelah 2 tahun berlalu,dan hari ini aku menerima undangan kad dari tangan ziyi sendiri.aku benar benar ingin membunuhnya!"
Xiao zhan diam.begitu banyak rahsia yg tidak diketahui olehnya.xiao zhan mengusap belakang yibo sebagai penenang.namun hatinya sakit mendengar cerita yibo tadi kerana sebelum ini yibo pernah menyukai orang lain.
"Kukira kau seserius ini tidak pernah bercinta."
Yibo masih dia.dan benar kata xiao zhan,dia sedikit lega.
"Jadi kau tidak ingin menghadiri majlis itu?"
"Aku tidak ingin pergi,tapi aku wajib datang ke sana kerana aku adalah pembantu ayahmu ,dan ziyi serta jiyang adalah pekerja di syarikat ayahmu.ayahmu juga akan ke sana.aku tidak tahu harus berbuat apa untuk menolaknya.lagipula aku harus mnjaga harga diriku.bagaimana jika aku diumpat oleh pekerja lain?"
Xioa zhan memikirkan sesuatu.
"Memangnya ayahku tidak tahu soalmu dengan ziyi?"
"Tidak.kau adalah orang pertama yg mengetahuinya."
Xiao zhan hanya diam.dia memikirkan cara untuk bagaimana supaya yibo tidak akan bertembung dengan ziyi dan ji yang..
"Aku benci mengikuti acara seperti ini,tapi aku akan pergi dengan mu di majlis itu.apa kau membenarkan ku yibo?"
"Kau memang boleh ikut.sebaiknya aku ada teman bicara di sana."
Xiao zhan tersenyum sendiri.dia pun mencari akal.yibo dari tadi diam terus memandang ke arah xiao zhan.
"APA PATUT KITA MEMBUAT ZIYI CEMBURU?!"
xiao zhan dan yibo serentak mengatakan hal itu.rupanya mereka memikirkan hal yg sama.
Xiao zhan dan yibo ketawa terbahak bahak.betapa lucu yg mereka rasakan.
"Ah,aku memang ingin dia cemburu.tapi bagaimana?apa kau punya idea zhan?"
Xiao zhan mengeluarkan ponselnya lalu mencari sesuatu di fotonya.
"Ah,ini!"
Yibo menatap sepasang baju gaun bewarna ungu biru yg dihiasi dengan manik berkilau di sekeliling gaun itu.corak bunga pula menghiasi dada baju itu yg menampakkan bahu serta dada.
Xiao zhan bingung.
Tapi xiao zhan tersenyum."Untuk apa gaun ini?"
"Aku akan memakainya nanti fi majlis itu."
"Tapi kau kan pria?cari saja wanita lain yg akan..."
"Aku tetap akan memakainya!kau tidak akan percaya apabila melihatku lebih cantik darinya!"
"Tapi dada mu rata..bagaimana pas dengan gaun ini?"
"Jangan risau.semuanya sudah ku setle di otakku.mari ke toko sekarang."
"Tapi majlisnya akan berlangsung minggu depan."
"Sebab itulah kita punya peluang untuk
merancang apa yg patut."Yibo hanya mengikuti arahan xiao zhan yg agak sedikit pelik itu.pria mnjadi wanita?dapatkah xiao zhan akan menjadi wanita.?
Yibo sudah siap memakai pakaian jalan lalu menuju ke arah yibo.yibo juga sudah siap berkemas.mereka berdua akan ke toko baju dan banyak lagi toko riasan agar xiao zhan menjadi wanita sempurna nanti pada majlis itu.
Wanita sempurna?
(Xiao zhan boleh mnjadi wanita kerana penampilannya dan rupanya..aku punya bbrpa pic xiao zhan mnjadi permpuan,tpi line ngak kuat.maafin.😄😫)
~nantikan sambungan seterusnya~
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'