Xiao zhan memarkirkan mobilnya tepat di depan rumah wang yibo.dia dapat melihat bahawa mobil yibo masih terletak tampan di parking,dan itu membuat xiao zhan sedikit lega.dia terus keluar dari perut mobil lalu berlari keluar lalu terus masuk ke dalam rumah yibo.
Xioa zhan sekana ingin menangis apabila melihat barang barang yibo sudah tersusun kemas dan dipacking di ruang tamu.xioa zhan melihat semua barang dan koper,yah dia kenal sekali ini milik siapa.
"Wang Yibo!"
Xiao zhan terus masuk ke kamar yibo,dan mendapati yibo sedang memasukkan beberapa buku dan pasu bunga kesukaannya di dalam kotak besar.xuao zhan menjadi panik.
"Yibo,dengarkan aku dulu..yah,aku minta maaf,ini semua salahku.tapi..jangan seperti ini..aku tahu kau seorang yg baik,jadi jangan pergi..yibo,ku mohon.."
Xiao zhan menarik kotak yg diangkat oleh yibo.yibo menariknya kembali dan menolak xiao zhan sehingga xiao zhan jatuh di lantai.xiao zhan berusaha bangun dan menarik baju yibo,namun yibo menepis tangannya.
Kini yibo mula mengangkat kopernya dan beberaoa barang yg lain.xiao zhan panik.panik!
APA BENAR YIBO AKAN PERGI?DAN MENINGGALKANNYA UNTUK SELAMANYA?
xiao zhan terus berlari menuju ke pintu utama dan mengunci pintu itu,dia menarik semua barang yg dipegang yibo lalu mengumbannya di lantai.namun yibo mengambil barang itu kembali.xxia zhan berusaha merebut barang itu semula dan melemparkannya di lantai.
"Yibo..jangan lakukan ini padaku..ku mohon..yibo dengarka aku!"
Xiao zhan ingin menjerit untuk memberhentikan yibo namun suara seprti ingin tersekat.
Yibo berhenti mengambil barangnya yg dilempar oleh xioa zhan.dia menatap xiao zhan dengan wajah yg tidak dapat dibaca .
"Yibo,maafkan aku.tapi,jangan pergi..aku.."
"Aku pergi,kau menahanku.bila aku bertahan,kau membenciku..apa patut aku mati.."
"Yibo...."
"Baiklah,jika itu maumu,aku akan lakukan!dan jika itu membuatmu senang!"
Yibo terus menuju ke dapur dan mencapai sebuah pisau.xiao zhan menjadi panik.yg paling menakutkan lagi,yibo mula menghiris kulit tangannya sambil tersenyum.
"Apa kau puas?oh,sepertinya tidak.mungkin aku akan mencabut semua sarafku dan memotong kepalaku,mungkin kau akan bahagia dan melepaskan aku pergi!?baiklah,akan ku lakukan..!!"
Yibo terus menghalakan hujung pisau itu di lehernya sambil tersenyum menatap xiao zhan.
Xiao zhan tidak tahu harus buat apa,dia terus berlari memeluk yibo dan tangisannya mula kedengaran.dia membenamkan wajahnya di dada yibo.tangannya memeluk erat dan kuat yibo.badannya bergetar kerana takut dan putus asa.tangisannya tersengguk sengguk bahkan nafasnya tidak teratur.
"Yibo,kumohon dengarkan aku untuk sekali ini saja.jangan tinggalkan aku seorang diri,aku takut.jika kau pergi,siapa menjagaku.aku bahkan masih memerluakan kasih sayangmu.maafkan kata kataku,semuansilapku.."
Yino ketawa hambar.dia menatap hujung pisau itu yg akan menyentuh beberapa cm lagi di lehernya.dan kali ini dia bertekad...
Xiao zhan seakan ingin pitam apabila darah segar yibo jatuh di pipinya..dan dia seakan putus harapan apabila melihat pisau yh sudah menyatu dengan kulit leher yibo.
Dan saat itu juga xiao zhan jatuh dan terduduk di bawah kaki yibo.yibo masih memandang pisau itu dan kulit leher yibo.dia tidak dapat berbuat apa apa.tangannya hanya bisa memeluk kaki yibo.seluruh tubuhnya seperti tidak berfungsi dan dia merasakan dia bukan berada di bumi.setitik demi setitik darah yibo jatuh di tangannya.
Xiao zhan menyandarkan tubuhnya pada kaki yibo dan tangannya memeluk erat kaki yibo meskipun tubuhnya 100%lemas dan matanya pitam,namun dia memaksa diri untuk bertahan meskipun dia merasa ini adalah seperti untuk kali yg terakhir..
"Yibo..aku berterima kasih untuk semuanya..aku aku akan tetap mengingatmu walaupun kau telah pergi pergi meninggalkan ku untuk selamanya...dan sebelum kau benar benar pergi..aku ingin mengatakan sesuatu yg jujur dari lubuk hatiku.walaupun aku tahu kau takkan bersama ku,tapi aku takkan melupakanmu..
Xioa zhan memejamkan matanya...dia berusaha berdiri dan kembali memeluk erat tubuh yibo..dia mematap wajah yibo walaupun yibo tidak menatapnya.dengan sebuah senyuman manis yg dihiasi stunami air mata,xiao zhan mengucapkan suatu kata dengan suara yg serak dan tidak dapat keluar...
"AKU MENCINTAIMU YIBO.."
Dan saat itu juga tubuhnya jatuh dan tangannya yg memeluk erat tubuh yibo perlahan lahan melucut dan akhirnya terlerai.xiao zhan sempat tersenyum dengan selebarnya yg mampu..pandangannya kelam dan tiada kosong tanpa cahaya dan di saat itu dia tidak dapat merasakan apa apa lagi...
'Yibo,aku mencintaimu dari apapun..aku terlalu egois.aku jahat sehingga membuatmu terluka.maafkan aku..tapi jika kau benar benar akan pergi meninggalkanku,aku rela..asalkan kau mengingat diriku dan menjagaku walaupun aku tau itu takkan berlaku..tiada apa lagi yg akan membuatku bahagia selain dirimu.yibo,jangan pergi..'
(Maaf jika trdpat typo)
~nantikan sambungan seterusnya~
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'