🌹29

295 13 0
                                    

Di ruangan yg agak besar itu,tepukan gemuruh para manusia bergema kuat dan semuanya menunduk hormat kepada pemegang syarikat baharu dan sepatutnya yg menduduki tempat itu.

Wang yibo berpuas hati setelah seminggu dia bersusah payah untuk memujuk xiao zhan dan memaksa anak itu agar menandatangi peralihan pemegang syarikat itu.dan yibo bersyukur semuanya sudah selesai pada hari ini,dan jawatannya kini ialah sebagai pembantu xiao zhan.

Dalam seminggu itu juga,yibo trlag menyatukan kembali tuan xioa dan xiao zhan walaupun itu agak payah dan membutuhkan semua kerjasama para otak untuk bekerja mencari cara.

Yibo tersenyum melihat xioa zhan bersama tuan xiao berbincang sambil ketawa dan tersenyum.terasa batu di kepalanya menjadi ringan seperti kapas.

Ada lagi seorang manusia yg tidak suka dengan semua ini..siapa lagi kalau bukan jili.

Jili menatap xiao zhan yg tersenyum sambil ketawa.jili merasa nafasnya sesak dan dia ingin menangis apabila melihat xiao zhan bahagia.dan kenangan pada masa lalu kini kembali di filem putaran otaknya.

"Err,yibo,aku ingin ke tandas sebentar."

"Baiklah segera kembali untuk sesi makan."

"Aku akan kembali."

Setelah itu,jili terus pergi dari situ.tapi yibo sedikit heran kerana jili turun ke tingkat bawah dan bukannya menuju ke arah tandas yg disediakan.namun yibo hanya berfikiran positif tentang itu.

Acara makan telah tiba dan yibo mengambil tempat di sisi xiao zhan atas arahan tuan xiao.yibo hanya berdiam diri kerana xiao zhan sibuk menatap layar ponsel.

Yibo menoleh ke sana sini dan tidak mendapati jili sedangkan sudah limpas 30 menit acara ini.

"Aku ke tandas sebentar."

Yibo terus berdiri dan pergi dari ruangan makan itu yg dipenuhi oleh para pekerja syarikat.xiao zhan tidak menghiraukan yibo,yah dia kan sudah berubah perangai.

Yibo mencari di semua tempat namun jili tidak ada.bahkan sudah beberapa kali dia memanggil nama jili namun tiada sahutan.yibo menjadi tidak sedap hati.dia naik ke lantai atas semula dan berlari menuju ke office jili.

Yibo menatap ruangan itu dengan bingung..semua barang jili telah tiada dan kawasan itu seperti sedia kala,kosong dan tersisa hanya meja,kerusi dan hiasan gambar.

Yibo srgera menghubungi jili,namun jili tidak mengangkat,dan ini membuatkan yibo semakin panasaran.

"Apa terjadi?apa xiao zhan memecatnya?dasar!"

Yibo berbalik dan dia terundur beberapa langkah apabila dia terlanggar dada seseorang.yibo terkejut besar apabila melihat siapa di depannya.

"Xiao zhan..bukan kah kau seharusnya di.."

"Hm?dimana?kenapa?dan kenapa kau disini?aku yg seharusnya menanyamu.dan apa kau katakan tadi tentangku?"

Xiao zhan me atap yibo yg hanya pendek beberapa cm darinya.yibo memandang ke tempat lain.ah,sial!

"Maaf,aku tidak sengaja.aku mencari jili dan mndapati dia tiada disini bahkan barangnya juga tiada.jadi aku marah padamu kerana aku berpikir kau.."

Yibo menjedakan ayatnya..dia tidak berani,yah tentu saja kerana kini xiao zhan ialah bosnya,bila bila masa saja dia akan dipecat jika salah.

Xiao zhan tersenyum sambil mendecih.

"Yah,benar.aku memecatnya."

Yibo terus memandang wajah xioa zhan.xiao zhan hanya tersenyum.

"Zhan,apa kau lakukan?kenapa kau memecatnya?dia bahkan butuh pekerjaan.selama dia bekerja denganku,semuanya berjalan lancar bahkan dia amat teliti.Apa alasanmu memecatnya?kenapa kau lakukan ini?"

Dont Leave Me[YIZHAN][END]Where stories live. Discover now