🌹3

434 16 0
                                    

Xiao zhan merasa dunianya amat tenang apabila mimpi indah telah menyelimuti paginya yg indah ini.namun semuanya lesap apabila dia tersedar kerana seseorang sedang menarik selimut nya.xiao zhan terus menepis sebuah tangan yg menghampiri wajahnya.

"Apa maumu?!"

"Bangun ini sudah pagi..."

"Aku tau ini sudah pagi,jadi kenapa?!"

"Kau harus ke sekolah.kau tahu hari ini hari senin.bangun."

"Aku ingin cuti."

"Aku sudah menyiapkan air mandi hangat untuk mu dan baju sekolah mu serta kenderaan mu.supir menunggu mu.jangan lupa sarapan pagimu telah disediakan juga.jadi bangunlah sekarang."

Xiao zhan terus melelapkan matanya apabila wang yibo habis berkata.wang yibo menggelengkan kepala.

Baiklah..jangan cuba untuk melimpahkan alasan padaku..dasar anak manja lagi biadap!

Wang yibo terus mengangkat badan xiao zhan lalu menuju ke dalam kamar mandi dan memasukkan badan xioa zhan ke dalam bathub yg hangat.

Mata xiao zhan mnjadi segar 100% apabila keseluruhan badannya basah dan jantungnya terkejut dengan sikap pembantu barunya ini.tidak pernah ada pembantunya yg berani menyentuh nya apalagi memgendongnya lalu menenggelamkannya di dalam air.

"Kau benar benar keterlaluan!!kau lihat aku basah.bagaimana jika aku mati lemas dan bersamaan dengan terkejut akibat kelakuan biadapmu ini?!"

Wang yibo menggenggam erat penumbuk nya,berusaha keras sekerasnya batu untuk menenangkan diri dengan mulut kurang ajar anak majikannya ini.

"Jangan tuduh aku biadap terhadapmu,sepatutnya aku yg mengatakan kau biadap.kau masih sekolah tapi mulutmu sangat kurang ajar,bahkan mengatakan biadap padaku.jika kau mengatakan aku biadap sekali lagi,aku akan menampar mulutmu."

Xiao zhan duduk di bathub sampai tersenyum lalu ketawa keras.terasa lucu dia mendengar kata kata pembantu peribadinya ini.

"Apa?hahha...menamparku?huh..kau memang sudah biadap da.."

Plak!!

Satu tamparan mengenai mulut xiao zhan sehingga mmbuatkan xiao zhan sendiri tergamam.yah,benar..wang yibo sudah menampar mulut xiao zhan.

"Sudah aku katakan tadi,jangan bersikap biadap.aku tidak akan bermain dengan kata kata ku.apa kau ingin ditampar lagi?"

Xiao zhan menahan marahnya.dia pantang di cabar.namun dia merasa sakit hatinya akibat pertama kali ditampar.

"Berani sekali kau menamparku.bahkan orang lain tidak pernah menamparku,kau pernah?huh..pembantu apa macam dirimu ini?"

Wang yibo menghampiri xiao zhan lalu merenung anak mata xiao zhan sedalam yg boleh.xiao zhan juga turut sama,suka mencabar orang lain.dia turut memandang mata yibo.

"Baiklah.semoga kau mendapat pelajaran dari tamparan ku tadi.lekas mandi dan pergi ke sekolah."

Xiao zhan tidak dapat berbuat apa apa.dia masih memikirkan hal tadi,bahawa dia rasmi ditampar oleh wang yibo.

"Huh..dasar pembantu gila!"

"Apa katamu tadi?ingin kutampar semula?!"

Wang yibo menghampiri xiao zhan apabila xiao zhan mengatakannya gila.

"Tidak!keluar sana,aku ingin mandi!"

Wang yibo melirik tajam ke arah xiao zhan sebelum keluar lalu menutup pintu itu dengan kuat.xiao zhan ketawa kecil.

'Kau benar benar membuat mood pagiku hilang sekaligus dan kau menghadiakan pagiku dengan satu tamparan bukannya ciuman?!dasar gila!gila!aku takkan berdiam dengan perangaimu.kau bukan siapa siapa bagi diriku..kau mati juga takkan aku jenguk!'

Xiao zhan trus mandi dengan mulut yg tidak habis habis menyumpah wang yibo.

Setelah selesai merapikan diri,xiao zhan terus turun ke lantai bawah dan orang pertama yg dilihatnya ialah wang yibo.

Xiao zhan terus berlalu namun tangannya ditarik oleh wang yibo.xiao zhan mengerutkan dahi.apa lagi dia inginkan??

"Sarapanmu di meja masih belum kau cicip setitik pun."

Xiao zhan tersenyum mengejek.

"Jadi kenapa kalau aku tidak mencicipinya?apa kau ingin menamparku juga jika aku tidak memcicipi makanan itu?"

"Pergi sarapan sekarang!kau masih punya masa yg banyak.takkan menelan setitik makanan pun kau malas!"

"Jafi aku harus menelan setitik makanan saja?heh..mudah saja.."

"Habiskan semuanya!"

Xiao zhan terus berlalu ke ruang makan diikuti oleh wang yibo.xiao zhan merasa muak apabila melihat wajah wang yibo menghiasi pemandangannya semasa makan.

Selesai makan,xiao zhan terus berdiri namun wang yibo mengetuk meja sebanyak 5 kali dengan kuat mmbuatkan xiao zhan menoleh ke arahnya.

"Ada apa lagi?"

"Minuman mu belum kau minum.penghadaman mu tidak akan lancar jika kau tidak minum air."

Xiao zhan menjadi frustasi.dia mengambil gelas itu dan terus meneguknya hingga habis.sebelum metakkan gelas itu,xiao zhan sempat menggoda pembantunya itu dengan menjilat lingkaran gelas itu.wang yibo semakin ingin menampar anak majikannya itu.

"Perangaimu harus kau ubah!bahkan masih berdikap kurang ajar walaupun sudah ditampar!pergi sekolah sekarang!"

Xiao zhan terus berlalu keluar dari ruang makan namun dia tersungkur sesuatu sehingga telefonnya jatuh di lantai.xiao zhan menoleh ada apa di kakinya,dia mendapati kaki yibo menghalang jalannya.xiao zhan semakin dan bertambah frustasi.

"Apa lagi maumu?!!ingin membunuhku?!"

"Salahmu sendiri!lihat jalan itu harus lihat ada apa di hadapan.matamu akan buta jika 24 jam melihat skrin telefon.keselamatan harus dijaga.kau benar benar tidak menyayangi dirimu."

"Salahmu juga kerana meletakkan kakimundisana sehingga aku jatuh!"

"Supaya kau sedar bahawa keselamatan itu penting dalam hidup!"

Xiao zhan menumbuk lantai sebagai melampias marahnya.dia melangkah beberapa langkah ke depan,namun tali leher sekolahnya ditarik oleh wang yibo.

Xiao zhan tidak tahan lagi.penumbuknya kini melayang namun dia berhenti apabila melihat tangan wang yibo mengemaskan tali leher dan kancing bajunya yg memang sengaja xiao zhan tidak aturkan.

"Bajumu harus teratur jika ke sekolah.kenapa kancing bajumu terbuka seperti ini.sebagai seorang pelajar,kau harus kelihatan kemas!pergi kesana!sekolahlah dengan baik!"

Xiao zhan terus melangkah keluar dengan dengusan nafas yg kasar.terasa ingin saja dia membunuh pembantu peribadinya itu.

'Awal pagi sudah mmbuat keributan kepadaku!kenapa hariku begitu buruk sekali?!huh..bahkan aku tidak bebas melangkah walaupun sesaat.mesti saja ada yg salah di matanya.bahkan menamparku!kenapalah ayah mencarikanku pembantu sepecial seperti ini?!!fuck day!"

Xiao zhan memeriksa telefonnya kalau ada kesan calar akibat jatuh di lantai tadi.syukur tiada.namun dia merasa badmood kerana masih mengingat semua kecerewetan pembantunya tadi.

(Haha..ngak sangka wang yibo punya peribadi secerewet ini..maaf klw bnyk typo..komen aja,biar aku lihat,lagioula aku suka baca komentar org.aku lgi write smbil dgar suara surga wang yibo mnyanyi di earfone ku.🤣..kangen banget sma THE UNTAMED..

Vote yh redear..lope u.)

~nantikan sambungan seterusnya~

Dont Leave Me[YIZHAN][END]Where stories live. Discover now