🌹17

300 14 0
                                    

Tuan xiao begitu gembira apabila mendengar laporan wang yibo mengenai syarikatnya..dan paling menggembirakan lagi,bahawa anaknya xiao zhan lulus peperiksaan besar yg sudah lama berlangsung..

"Kita akan pulang minggu depan."

Nyonya xiao mengangguk .dia sibuk mengoles bedak di wajahnya yg sedikit berkedut namun tetap kelihatan elegan.

Tuan xiao tersenyum melihat istrinya.

"Majlis makan malam ini hanya ringkas.usah memakai bedak setebal 10 cm."

"Uh,siapa kata aku memakai bedak setebal itu.kau juga tahu bahawa kulit ku semula jadi!"

"Aku bercanda.pakailah apa saja,penting kau yerluhat cantik malam ini."

Nyonya xiao sudah terbiasa dengan sikap suaminya.namun dia tetap bahagia kerana ,sesibuk suaminya tapi masih ada masa untuk mereka bermesra bersama.(✨)

....

Xiao zhan berbaring di ranjangnya sambil melihat sebuah kertas di tangannya.walaupun dia sudah melihatnya,namun dia tetap melihatnya kembali.dia sangat bahagia.

Bunyi pintu terbuka kedengaran.xiao zhan lantas melihat siapa yg masuk.ternyata wang yibo dengan dua cawan gelas anggur.

"Nah,minum.usah melihat keputusan itu dengan lama."

"Katakan saja jika kau cemburu."

"Apa yg harus aku cemburuin?"

"Aku bercanda."

Xiao zhan terus mencapai anggur yg dihulurkan oleh yibo. Xioa zhan duduk lalu meneguk anggur itu.

"Mh?ini mengandungi wine?"

Yibo duduk di sisi xiao sambil tersenyum dan terkekeh kecil.

"Kau bebas meminum wine dan semua jenis alkohol mulai saat ini."

Xiao zhan menatap wajah yibo dengan wajah yg ceriah.

"Benarkah?"

Yibo membetulkan poni xiao zhan lalu dia mengelus pipi itu.

"Kau sudah lepasan sekolah sekarang dan kau sudah dewasa.tapi,jika kau minum dengan berlebihan aku akan tetap memarahimu."

Xiao zhan terkekeh kecil sambil menarik tangan yibo lalu mengecupnya.

"Terima kasih,yibo"

Yibo memukul tangan xiao zhan.xiao zhan cepat cepat melarikan tangannya.

"Kau terlalu manja denganku.nanti kau akan jatuh cinta dengan ku!"

"Siapa juga yg ingin mencintaimu."

Yibo berhasil menggoda xioa zhan.xiao zhan meminum kembali anggurnya.dia sangat bahagia ketika ini.

Setelah beberapa menit sepi,xiao zhan berbalik sambil melihat wajah yibo.yibo turut sama.

"Yibo,aku ada soalan."

"Hm?"

"Err...apa itu..cinta?"

Yibo tersenyum.dia rasa geli hati.namun wajah xiao zhan begitu serius sekali dan mengiginkan jawapan.

"Apa kau sedang jatuh cinta dengan seseorang?"

"Aku tidak tahu.."

"Cinta merupakan satu ukuran asas pengalaman manusia yang memberikan antaranya, perasaan kasih sayang, tarikan, asas kemesraan dan keserasian antara pesorangan, rela berkorban untuk orang lain, perasaan tertarik dan hubungan kepada alam, benda hidup ataupun makhluk lain."

Dont Leave Me[YIZHAN][END]Where stories live. Discover now