Walaupun kita tidak suka dengan sesuatu perkara yg melanda hidup kita,samada itu baik atau buruk..tapi hargailah kerana dari sana kita dapat sesuatu kenangan dan pengajaran dalam hidup...meskipun mungkin menyakitkan..
...
Merasa tubuhnya nyaman seperti berada di kapas embuk,kepalanya seperti ditampal dengan sesuatu yg sejuk dan suhu tubuhnya yg hangat seperti didakap oleh seseorang..pria manis itu membuka kelopak matanya yg cantik dan seperti cristal bersinar,dia memandang kosong dunia ini..
"Yibo.."
Dan itu adalah kata kata pertama yg dia ucapkan..
Xiao zhan menutup kembali matanya kerana masih berat dan dia tidak ingin bangun sebelum dia benar benar tenang dan sanggup menerima kenyataan dunia yg kejam ini.
"Xiao zhan,maafkan aku."
Dan automatis mata xiao zhan terbuka.dia menoleh ke sebelah kirinya lalu mendapati sosok yg amat dia sayangi sedang terbaring meatapnya dengan leher yg masih berbalut kain putih.
Dan masa itu juga air mata xiao zhan tumpah.dia menatap wajah seorang wang yibo itu dengan wajah yg kurang percaya.
"Kau roh kan?kan?kau sudah mati meninggalkanku dan kau datang sebagai hantu untuk menggangguku kan?kan?"
Xiao zhan masihd alam air matanya.dia meneliti setiap inci wajah wang yibo yg kini tersenyum memandangnya.
"Jawab aku,tolong.."
"Zhan,ini aku..yibo.aku belum mati."
"Mustahil!kau bukan yibo..kau s7dah mati..menjauh dari ku,aku tidak bu5uh siapa siapa selain yiboku.kau bukan yibo,ku mohon pergi."
Xiao zhan kembali menutup matanya.
Wang yibo yg sedang memeluk xiao zhan hanya tersenyum manis dan merasa sedikit lucu.dia menggenggam erat tangan xioa zhan.dia tahu xiao zhan tidak percaya dengan apa yg berlaku."Zhan,aku yibo..percayalah.aku belum mati kerana dirimu.aku bertekad ingin mati,tapi kau menyentuh hatiku sehingga aku tidak ingin pergi darimu.dan maafkan semua yg berlaku,ini salahku.jika kau masih membenciku,ayo,hukumlah aku sepuas hatimu.percayalah,aku wang yibo.aku masih hidup."
Xiao zhan membuka matanya kembali dan menatap wajah yibo.dia mengangkat tangannya lalu setiap jari lentiknya mencubit kulit wajah yibo.yibo meringis apabila kuku xiao zhan berjaya membuat kulitnya terluka.
"Aduh!"
Xiao zhan tersenyum.dia menarik tengkuk yibo lalu mencium bibir yibo dan melepaskannya setelah beberapa menit.yibo memeluk xioa zhan dengan erat dan membiarkan xiao zhan membenamkan wajahnyabdinceruk leher.
Aroma xiao zhan dapat melegakan kerisauan hati yibo.mereka berdua saling memejamkan mata dan berada di dunia mereka berdua saja.
"Yibo.."
"Ada apa,zhan?"
Xiao zhan melepaskan pelukan mereka lalu dia memberi jarak antara mereka berdua.xioa zhan menarik tangan yibo lalu menyatukan jemari mereka berdua.mereka saling bertatapan dengan posisi yg berbaring.
"Jangan pergi..dan tolong jaga aku selamanya..kerana aku mencintaimu."
Yibo tersenyum apabila mendengar kata akhir yg keluar dari bibir xiao zhan.
"Pada mulanya aku hanya menganggapmu sebagai asuhanku dan orang penting yg harus kujaga selamanya..tapi kini..aku ingin menjagamu dan menyayangimu lebih dari apapun.."
"Apa kau menerima ku sebagai pendamping hidupmu selamanya?"
Yibo menarik lalu mencium punggung tangan xiao zhan.
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'