"Semua fail sudah ku periksa ulang dan telah ku simpan.semua staf juga bekerja dengan baik namun terdapat seorang staf yg sakit,terpaksa aku mengambil ahli tugasnya.tentang kerjasama dengan syarikat CEO zu yhi yelah ku atur dan kalian akan menandatanganinya apabila tuan telah bekerja semula di china.itu saja laporan saya untuk minggu ini."
"Wah,kau sangat berkepimpinan dan bertanggung jawab yibo!aku suka denganmu.jika kau anakku,aku sanagt bersyukur."
"Inilah kerja yg harus aku lakukan."
"Oh yah,sebut tentang anakku,xiao zhan,..apa dia baik baik saja di sana?apa dia bersikap kurang ajar padamu?apa kahbarnya di sana?"
Wang yibo teragak agak untuk menjawab.dia mengingat kembali bagaimana tingkah laku si anak kurang ajar itu terhadapnya bahkan terhadap orang lain.dia marah sekali,tapi dia masih menyayangi anak majikannya itu kerana tidak mahu keluarga yg bahagia itu bertengkar.
"Dia baik baik saja.tingkahnya pada mula memang sedikit tidak baik.tapi aku menegurnya beberapa kali walaupun dia rimas,kelakuannya sudah berubah sedikit demi sedikit.jangan risau tentang tuan muda xiao zhan."
"Wah..!tidak sia sia aku menjaga mu selama ini.sepertinya malaikat telah mengirimmu kepadaku di dunia ini.terima kasih banyak,yibo."
"Tidak,tidak,tidak!aku sepatutnya yg berterima kasih padamu."
"Baiklah.jangan lupa berehat.jaga dirimu."
"Sepatutnya aku yang harus mengatakan hal itu kepada tuan."
"Hahah,tidak apa.kau seperti anak ku juga."
"Terima kasih."
Talian pun tamat.wang yibo mengambil nafas sebanyak yg mungkin mampu dihirupnya..dia rasa terlalu bersalah kerana menipu tuan xiao mengenai xiao zhan.tapi dia tidak tega melihat bagaimana hukuman yg akan menimpa xiao zhan.biarlah rahsia itu hanya diketahui olehnya tapi tidak pada keluarga xiao zhan.
......
"Aku mau putus."
"Apa katamu?"
"Aku..mau putus."
Xiao zhan memandang lekat ke arah wajah jili yg menunduk takut sambil bermain jari.
"Apa alasan mu ingin putus denganku?"
Jili masih diam.tidak berani menghadap wajah xiao zhan,kekasihnya sekarang ini yg entah bagaimana rupanya.
"Jawab aku,jili!"
Satu bentakan suara xiao zhan amat menakutkan bagi jili hingga air matanya keluar dan dia mula menangis.
"Aku..tidak mahu menyusahkan kalian bertiga.aku tahu aku cuma pembawa malang bagi kalian..aku.."
"Jili..kau sama sekali tidak menyusahkan kami..."
"Tapi..aku..hisks.."
Jili tidak dapat menahan tangisnya,dia terus menginjak kaki dari situ namun tangannya sempat ditarik oleh xiao zhan.
"Aku tidak akan melepaskanmu kerna aku masih menyintaimu."
Xiao zhan memeluk tubuh jili namun jili lantas menolak tubuh xioa zhan.xiao zhan sedikit terkejut,kerana jili tidak pernah menolak pelukannya walaupun di tempat umum.
"Apa benar kau menyintaiku selama ini?"
Jili menatap wajah xiao zhan dengan penuh pengharapan jawapan atas soalannya tadi.nqmun jili merasa sakit hati apabila xiao zhan ketawa sambil tersenyum,bukannya serius.
"Cinta?huh...aku tidak percaya cinta."
"Jadi..selama ini kau tidak menyintaiku?apa benar begitu?xiao zhan..kumohon terus terang..aku butuh penjelasan dari mu.."
"Jili..kau sendiri yg memilih untuk menyintaiku dan ingun bersamaku.aku tidak bisa menolak kerana itu kringinanmu.aku hanya mengiakan sahaja kerna ini seperti biasa bagi ku."
Air mata jiki semakin lebat.biasa,dia seorang yg penangis.
"Bagaimana dengan tubuhku yg kau gunakan?!"
Xiao zhan bersmirk.entah kenapa dia merasa amat lucu dengan jili.
"Baiklah ..aku terus terang denganmu kali ini.aku tidak menyintaimu tapi aku menyintai bahkan ingin mengahwini tubuh mu sahaja.apa kau mengerti maksudku?"
Xiao zhan menaikkan satu alis keningnya.
"Xiao zhan...kau jahat!!"
PLAK!!
Satu tamparan hebat mengenai pipi halus xiao zhan ,iaitu sebuah hadiah cinta dari jili.tamparan yg begitu kuat dan tamparan pertama oleh jili dalam hidupnya terhadap orang.
Xioa zhan terkedu.dia menatap wajah jili yg memerah dan air matanya yg sibuk membanjiri pipi itu.
"Kau tidak tahu bahkan tidak pernah merasa bagaimana merasa sakit hati!aku harap kau juga akan menjadi seperti ku!"
Jili terus berlari dari situ dengan tangisan.
Xiao zhan yg masih berdiri terus mengusap pipinya.sakit,yah memang sakit merasa tamparan cinta itu.
"Apa pipi mu masih melekat di rahangmu?"
Xiao zhan terkejut setan dan terus melihat ke belakang.betapa terkejutnya dia.
"Bodoh kalian!beri salam jika ingin menyapa bukannya seperti ini!"
Haikuan dan zoucheng ketawa terbahak bahak.mereka berdua terdiam sejenak apabila melihat kesan merah di pipi xiao zhan.
"Apa si cantik baru menamparmu tadi?"
Xioa zhan menoleh ke arah mereka berdua.dahinya berkarut.
"Yah,kalian baru putus cinta tadi.kau fikir kami tidak tahu.huh..."
Haikuan menyiku lengan xioa zhan.xiao zhan memandang mereka berdua dengan tatapan tajam.
"Oh,jadi kalian berdua melihat drama ku dengan jili sejak mula lagi?"
"Ya.kami berniat mencarimu,namun kau malah berdrama dengan jili.jadi kami hanya melihat dari sebalik dinding.haha.."
Haikuan ketawa.zoucheng menggeleng kepala.xiao zhan memandang tajam.
"Tapi sayang,jili sudah pergi.aku merasa kasihan padanya.cintanya tukus padamu tapi kau malah mempermainkannya.."
Xiao zhan terus menyiku kepala zoucheng.
"Bukan kah kau juga yg menyokong kami berdua?!bahkan kau memaksa ku untuk bersama nya?!rencana bodoh apa ini!pergi sana!"
Xiao zhan terus melanggar bahu mereka berdua lalu pergi dari situ.zoucheng dan haikuan mengikutinya dari belakang sambil menahan ketawa,takut si gigi kelinci itu menjadi gigi singa.
"Apa kau yakin harta karun mu akan tahan,zhan?"
"Apa kau yakin nafsu sial mu akan diam?"
"Apa kau sudah mencari pengganti badan yg baru?"
"Ku rasa kau takkan menahan hormon mu itu lebih lama."
xioa zhan berbalik menghadap ke arah ke dua dua kawannya itu dengan tiba tiba membuatkan haikuan dan zoucheng berdiri tegak kerana jarak mereka berdua dengan xiao zhan hanya 10 cm.
Dengan sebuah senyuman menggoda dan jilatan di seluruh bibir ,xiao zhan berbisik ke telinga haikuan dan zoucheng...
"Wang yibo kan ada untukku setiap hari....."
..dan dengan desahan manja yg menggiurkan mula kedengaran di telinga haikuan dan zoucheng..
Haikuan dan zoucheng meremang buku roma mendengar suara desahan itu,mereka lantas menolak tubuh xiao zhan.xiao zhan ketawa kegirangan...
Di sebalik pokok taman,jili mendengar semua yg dikatakan mereka bertiga dengan tangisan yg masih belum endingnya..
(🤣merinding...
Seprti biasa ku pesan..
VOTE.
kalau anda rasa crita ini okey,maka vote.jika tidak,maka jgan vote..dan, siapa yg ingin mnderma vote,silakan aja..❤💚)~nantikan sambungan seterusnya~
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'