🌹11

325 14 0
                                    

xiao zhan menuruni anak tangga dengan malas dan kakinya dihentak hentak di lantai tanda tida berpuas hati dengan pembantu peribadi specialnya ini.

Wang yibo hanya mengikut langkah xiao zhan pergi ke ruang makan tanpa mengeluarkan suara.dia tahu xiao zhan tidak suka makan di ruang makan kerana malas,namun yibo ingin mengubah sikap anak kurang ajar itu.

Xiao zhan duduk di kerusi sambil memandang makanan yg banyak terhidang bahkan cukup untuk 10 orang.xioa zhan heran.dia memandang yibo yg pergi ke dapur,entah buat apa.

Xiao zhan mengambil garpu dan senduk untuk makan namun tangannya ditahan oleh yibo.xiao zhan menepis tangan itu.

"Ada apa lagi?"

"Jangan makan dulu.kita tunggu yg lain siap.tunggu sebentar."

"Yang lain?"

Xioa zhan heran.namun ekspresi wajah yibo seperti biasa.xiao zhan memandang sekeliling.tiada sesiapa.

"Apa ayah ibuku sudah pulang?"

Yibo memandang wajah xiao zhan.dia tersenyum sedikit.namun xiao zhan langsung tidak membalasnya.tuh,perangainya kembali seperti biasa lagi,suka biadap.

"Apa kau merindukan kedua ibu bapamu?"

"Sama sekali tidak."

Yibo hanya kembali tersenyum.setelah selesai meletakkan gelas kaca di meja,dia mengambil tempat untuk duduk di sebelah xiao zhan.xiao zhan semakin malas.dia mencari sesuatu di saku celananya,namun tiada.

"Apa kau cari?"

"Ponsel.aku bosan."

Xiao zhan terus berdiri untuk mengambil ponselnya,namunyibo menahan nya.xiao zhan kembali dudk dengan kesal,seperti ingin saja dia terjun dari bangunan tingkat seribu kerana dia dikawal setiap hari,apatah lagi hari ini cuti sekolah.

"Xiao zhan."

"Hm?"

"Apa makanan kegemaranmu?"

"Tidak ada.jika kelihatan enak,maka itu yg ku makan."

"Apa kau mrlihat makanan di meja ini enak?"

Xiao zhan memandang semua hidangan itu.dia perasan sesuatu,makanan hari ini sedikit berubah.

"Yah,enak."

Yibo menyandar di kerusi sambil melipat tangan di dada.xiao zhan turut bersandar namun jarinya diketuk ketuk di meja akibatvterlalu bosan menunggu yg lain.

"Kenapa kau menyoalku seperti itu?"

Yibo tersenyum kembali apabila mendengar soalan xiao zahn.dia menggelengkan kepala.

"Kau sepatutnya bersyukur dengan apa yg kau ada sekarang.aku menanyakan mu pelbagai hal,kerana aku ingin kau sedar bahawa kau sudah hidup dalam kelimpahan harta.jika kau keluar,kau juga akan melihat sendiri betapa susahnya orang yg tiada apa apa dan betapa kasihannya mereka."

"Jadi kenapa?"

Betapa bodohnya xiao zhan di mata yibo.sia sia dia berkata panjang.rupanya anak itu tidak mengambil kesah sekalipun.

"Kau masih tidak mengerti rupanya."

Xiao zhan hanya memandang sekilas wajah yibo.

"Ayahmu ada menelefonku pada hari lepas.dia mengatakan tentangmu."

Xiao zhan terus terduduk tegak.ayahnya??otaknya terus mgingat video itu.tidak!tidak!hati xiao zhan tidak enak.yibo dapat melihat riak cemas di wajah xiao zhan.

Yibo ketawa kecil.dia tahu apa yg dipikirkan xiao zhan.

"Jangan risau.aku mengatakan kau baik baik saja.tentang tingkah mu,aku terpaksa berbohong kepada ayahmu bahawa kau semakin berubah menjadi anak yg baik.jangan risau,aku takkan memberitahu kelakuan mu yg asli."

Dont Leave Me[YIZHAN][END]Where stories live. Discover now