Setelah beberapa hari cuti,xiao zhan ditemani oleh wang yibo.mereka berdua selalu bersama sama,pergi ke toko bersama sama dan hal ini amat membuat nyonya dan tuan xiao bahagia apabila melihat perubahan xiao zhan yg amat ketara.
...
Xiao zhan duduk di sofa riang yamu sambil melihat instagramnya.yibo datang ke arah xioa zhan lalu duduk di sebelah xiao zhan.satu senyuman di hadiahkan untuk anak manis itu yg mnjadi kelinci manja pada masa kini.
"Zhan.."
"Ada apa?"
"Aku..akan berhenti bekerja sebagai pembantu peribadimu mukai esok."
"APA?!!"
xiao zhan mematikan ponselnya lalu menghadap ke arah yibo.dia menatap wajah yibo.yah,wajah itu serius.xia9 zhan menjadi tidak enak.dia lantas mencapai tangan yibo dengan wajah yg sedih.
"Yibo,ku mohon jangan..yah,aku tahu aku banyak salah.aku srlalu mmbuatmu marah setiap hari,tidak mendengar kata,selalu membentakmu dan..."
"Xiao zhan..aku bekerja dengan syarikat ibu ayahmu.aku punya kerja lain.dan aku hanya menjagamu sebulan saja.aku banyak urusan di kantor."
Xiao zhan mendekatkan lagi posisinya ke arah yibo.
"Yibo..ku mohon..aku yakin ini pasti akan ditunda.aku tidak mahu kau kerja di sana,melainkan kau mnjadi pembantu ku."
Yibo menghela nafas berat.dia tahu yg xiao zhan sudah sayangkannya.bahkan amat ketara kerana xiao zhan selalu ingin mengikutinya di mana saja sewaktu cuti ini.
"Zhan..aku tidak dapat berbuat apa apa.aku akan kerja semua.dan aku masih punya rumah sendiri.aku tidak mahu menyusahkan kalian."
"Yibo!ku mohon!"
Xiao zhan terus memeluk yibo dengan erat sekali.yibo sedikit terkejut.namun yibo membalas pelukan itu.dan tangisan xiao zhan sudah kedengaran terisak isak.
"Yibo..aku mohon..tolong jaga aku..tolong kasihani aku..dan tolong marahkan aku setiap hari..kumohon yibo...bagi aku peluang sekali lagi..aku rasa sunyi tanpa mu.ku mohon..yibo.."
Xiao zhan sudah menangis.wajahnya di benamkan di dada yibo.baju yibo basah sedikit akibat air mata xiao zhan.
"Zhan..maafkan aku..aku memnag menyayangimu dari mula kita berjumpa lagi.cuma aku punya kerja penting sekarang dan aku akan tinggal di rumahku sendiri.."
"Tapi,yibo..aku.."
"Jangan begini zhan.."
Yibo menepuk belakang xiao zhan agar anak itu tenang.namun xiao zhan semakin terisak nangis.beberapa maid yg lalu juga melihat mereka dengan penuh panasaran.
Yibo ingin melepaskan pelukannya,namun xiao zhan tidak mahu.namun tangisannya semakin berkurang.
"Kau boleh berjumpa denganku di kantor nanti.kita juga boleh berjanji untuk berjumpa pada bila bila saja.usah risau."
Yibo memberi saran.namun tetap sama,xiao zhan tidak ingin mengalah.
"Tapi aku mahu sentiasa bersama denganmu.betapa bosannya jika berseorangan."
"Haikuan dan zoucheng?"
"Mereka berdua berpindah negara setelah tamat sekolah kerana menyambung sekolah di america.jadi aku sendiri di sini."
Yibo diam.betapa sedihnya kehidupan anak majikannya ini.yibo memikirkan cara untuk tetap bersama xiao zhan,tapi dianharus kerja di syarikat tuan xioa juga.
"Ah,apa kata kau tinggal di rumahku saja?bagaimana?apa kau setuju?"
Xioa zhan terus melepaskan pelukannya lqlu menatap wajah yibo dengan mata yg bersaiz seperti bola pingpong.
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'