Seperti biasa,wang yibo akan pulang larut malam dalam keadaan mabuk.namun malam ini dia tidak terlalu mabuk kerana berjaya di tahan oleh jili dengan paksa.
"Xioa zhan!"
Yibo memanggil xioa zhan.yah,seperti biasa xiao zkaan datang untuk mmbantunya walaupun tanpa disuruh.
Namun malam ini amat berbeda dari selalunya.
Walaupun yibo sudah berteriak berkali kali untuk memanggil nama xiao zhan,sosok itu belum muncul.yibo pada mulanya mmbiarkan hal itu kerana menganggap xioa zhan terlalu nyenyak tidur.namun lama kelamaan,dia merasa ada yg tidak beres.
Yibo terus berlari masuk ke dalam kamar xiao zhan.dia mendapati pintu itu berkunci.dengan sekuat tenaga dia memecahkan pintu itu dan akhirnya berjaya di buka.
Yibo mencari kelibat xiao zhan ,namun semuanya hampa.sosok itu tiada.semua barang xiao zhan masih tersusun rapi dan tiada apa apa yg hilang.
Yibo terus menuju ke arah langsir..dan dia mendapati cermin jendela itu pecah dan ada kesan darah di sana.yibo menarik langsir itu agar dia dapat melihat dengan lebih jelas..yah,cermin itu pecah dan sudah pasti,xiao zhan keluar dari sana.yibo mula panik.
"Xiao zhan..."
Yibo duduk di lantai sejuk itu dengan air mata yg membasahi pipinya.dia amat risau dan panik.entah apa yg harus dilakukannya.xiao zhan sudah pasti lari dari rumahnya dan entah kemana tujuannya.
Apa dia ke rumah jili?tapi dia amat membenci pria itu.
Apa dia ke rumah ibu bapanya?
Tapi tuan dan nyonya xiao sedang ada urusan di tempat lain dan akan menginap di hotel.rumah itu pasti dikunci ketat.Jadi xiao zhan kemana??
...
"Apa?xiao zhan?kemana?ulang sekali lagi?!"
Setelah beberapa detik,tuan xiao mematikan talian lalu dia cepat cepat memakai sepatunya.nyonya xioa menatap suaminya dengan penuh tanda tanya.
"Ada apa?kenapa kau .."
"XIAO ZHAN HILANG!!"
Nyonya xiao amat terkejut sehingga mulutnya ternganga luas.
"Xioa zhan..anakku...hilang..?"
Tuan xiao terus menarik tangan istrinya untuk ke rumah yibo.nyonya sempat mencapai sepatunya.
....
Setelah 1 jam menunggu,yibo mendapati tuan dan nyonya xiao sudah sampai.yibo lantas mmbuka pintu rumahnya untuk mmpersilakan tuan dan nyonya xiao masuk.mereka bertiga terus menuju ke kamar xiao zhan dan ke cermin pecah itu dengan bekas darah yg tidak seberapa banyak.
Nyonya xioa tidak dapat dapat menahan air matanya.tuan xiao pula menghela nafas berat.
"Apa xioa zhan diculik?"
"Aku juga tidak tahu tuan.maafkan aku.ini semua salah ku.masfkan aku.toling salahkan aku atas semua ini."
Yibo lantas melutut di hadapan tuan dan nyonya xiao.
"Bersiri yibo!jangan seperti ini!"
Tuan xiao lantas menarik tangan yibo agar berdiri.dia tidak mahu semua ini di salahkan atas yibo.
"Terima kasih tuan!"
Yibo menunduk hormat lagi.dia benar benar merasa bersalah sekarang.jika dia pulang awal,ini semua takkan berlaku.
"Aku sudah membuat laporan polis dan mereka sedang dalam siasatan sekarang.kehilangan xiao zhan juga di sebarkan di media sosial."
Terang yibo.
"Kita tunggu saja keputusan mereka."
.....
Sudah seminggu dari kejadian itu berlaku dan sosok xiao zhan masih belum dijumpai.tuan dan nyonya xioa juga sudah putus asa.orang suruhan mereka juga tidak menjumpai xiao zhan.
Polis juga menemukan ponsel xioa zhan di kamar xiao zhan yg sudah rosak namun masih boleh hidup.para polis berusha mencari maklumat di dalam ponsel xioa zhan,namun srmua conteck di dalam kenalan xiao zhan kosong kecuali nama wang yibo yg masih di sana.bahkan semua foto dipadam.dan speertinya ponsel itu sengaja xiao zhan biarkan di sana dan memadamkan semuanya.
namun kenapa nomor yibo di sana?polis juga mengaitkan hal ini dengan yibo.yibo memang rasa seperti itu,tapi mereka tudak dpaat menyimpulkan dengan menagitkan dengan yibo kerana itu bisa saja terjadi hal lain..apa mungkin xiao zhan diculik?
...
Sejak kejadian itu,yibo amat kesal dan dia tidak dapat melupakan xiao zhan.dia mmbodohi dirinya dan mengutuk dirinya kerana mmbiarkan xiao zhan.setiap hati yibo menyibukkan dirinya dengan kerja di kantor.dia akan pulang rumah hanya untuk berehat.
Wang yibo sibuk menaip sesuatu di laptopnya dan tetiba ponselnya berdering.
Yibo melihat nama yg tertera di sana,namun dia tidak mengenalinya.yibo hanya mengangkatnya.
"Siapa di sana?ada apa urusan ?"
Suara di talian sana ketawa dengan kuat.yibo amat pelik.dia mmbesarkan lagi volume pinselnya.namun dia tidak dapat mengenali siapa pemanggil itu kerana menggunakan suara komputer yg diubah.seperti selalu para peng-hack menggunakannnya.
"Ini siapa?"
Yibo bertanya lagi sekali.dia berhenti menaip di laptopnya dan ingin fokus pada suara itu.
"Apa kau gembira aku pergi?"
Yibo bingung?gembira?pergi?
Yibo semakin bingung.."Maaf,saya langsung tidak mengenal anda.mungkin anda salah nomor."
"Apa benar aku salah nomor?heh,kqu benar benar bodoh!berani kau melukai hatiku!"
Yibo melihat kembali nomor itu.dia sempat menskreenshortnya..mungkin itu adalah bukti yg penting.
"Maaf.kau memang salah orang.."
"Wang yibo...aku membencimu!"
Yibo hampir ingin melepaskan ponselnya..dia tiba tiba yeringat xiao zhan..apa benar di talian iailah xiao zhan?!
"Xiao zhan!itu kau bukan?!jawablah!kau xiao zhan kan?kan!"
Suara di sana ketawa terbahak bahak.
Yibo semakin hilang sabar."Kau pasti aku xiao zhan huh?yibo,aku membencimu seumur hidup."
"Siapa nama mu?!katakan sekarang!jika kau xiao zhan,kau pasti mengenal nama ku kan!kau xiao zhan!"
"Siapa kata namaku xiao zhan..?"
"Xiao zhan,berhenti berbohong!"
"Kurasa xiao zhan mu amat merindukan mu saat ini...tapi aku membencimu seumur hidupku,yibo."
Yibo frustasi.di saat begini orang itu masih bermain.
"Baiklah...jika kau benar bukan xioa zhan,aku minta maaf.tapi jika kau xiao zhan,aku ingin mengatakan satu hal..pulanglah,aku akan menebus semua salahku,aku memang salah sehingga mmbuat kau seperti ini..kembalilah ke china.aku minta maaf untuk semuanya..aku menyayangimu lebih dari apa pun.aku mencintaimu."
Suara di talian sana semakin keras ketawa bahkan sampai terbatuk batuk.
"Kau terlambat sayang...aku membencimu seumur hidup!"
Talian pun putus begitu saja tanpa pamit.yibo berusaha memanggil nomor tadi,namun tiada yg menyambut.hanya suara wanita komputer yg menyahut seperti biasa.
Yibo cuba mengingat kembali hal tadi..dia amat frustasi.jika itu xiao zhan,tapi sepertinya orang itu tidak mengenal xiao zhan..tapi yg pelik,kenapa orang uti membenci yibo?bahkan mengenal namanya.
Yibo menumbuk meja sebagai melampias marahnya.dia benar benar buntu..rntah harus bagaimana untuk menemui anak itu.tapi yg pasti,xiao zhan masih hidup.
(😅aku takut cerita ini tidak akan tamat..)
~nantikan sambungan seterusnya~
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'