Yibo segera membuka baju xiao zhan kerana terkena muntah.yibo pergi ke kamar mandi untuk mengambil air dan handukbuntuk membersihkan badan xiao zhan yg berbau alkohol.
Yibo duduk di sisi bahu xiao zhan lalu dengan perlahan lahan memebersihkan bahagian wajah,leher,dada hingga ke perut.ikutkan hati,ingin saja dia mencampakkan xiao zhan di bathub dan menenggelamkan anak itu di sana supaya wangi.
Yibo memiringkan sedikit badan xiao zhan agar dia senang untuk mengelap bahagian belakang itu.namun hal itu mrnyebabkan xiao zhan terjaga dari pengsan mabuknya.yibo berhenti seketika,lalu dia melihat reaksi xiao zhan.syukur anak itu kembali menutup mata.
Setelah selesai membersih,yibo memakaikan xiao zhan baju dan mengemas apa yg patut.
Malam ini amatlah membuatkan yibo frustasi.tidak dia sangka hanya keluar sebentar,xiao zhan sudah dapat meloloskan diri.apa patut dia memasang pagar elektrik bervoltan tinggi agar anak itu tidak keluar sembarangan?
Yibo mengambil keputusan untuk tidur di kamar xiao zhan sahaja malam ini kerana dia takut anak itu akan melakujan hal lain lagi,dan mungkin saja anak itu akan meminta bantuannya.
Yibo ke kamarnya untuk mengambil bantal dan selimut dan juga kasurnya.dia akan tidur di lantai malam ini.
...
Jam menunjukkan 5 pagi tepat.matahri belum muncul dengan jelas lagi.
Xiao zhan bangun dari tidurnya ,namun dia terus mengerang apabila kepalanya terasa sakit dan pening.
"Dasar sial!"
Xiao zhan memicit pelipis kepalanya berharap kurang sakitnya.namun dia masih mengantuk.
Yibo terdengar suara mengerang tadi,dianterus membuka mata lalu duduk.dia melihat xiao zhan yg sedang bergerak,jadi yibo mengambil keputusan untuk melihat anak itu.
Xioa zhan menoleh ke sisi apabila merasa ada yg membetulkan selimutnya.betapa terkejutnya xiao zhan apabila mendapati yibo sedang menatap wajahnya.xiao zhan mengerutkan dahi.
"Yibo?kau lakukan di kamarku?!"
"Apa kepala mu masih sakit.biar ku urut.kau kembali tidur saja."
Yibo menghukurkan tangannya namun xiao zhan menepisnya.yibo masih menatap xiao zhan.sudah sakit,masih degil!
"Apa kau lakukan di kamar ku malam seperti ini?dan sejak bila kau disini?"
"Kau mabuk bukan?dan kau kemana semalam?kau malah membentakku semalam!"
Xiao zhan mendengus kasar.dia pasti akan dimarahi lagi setelah matahari akan muncul dengan sempurna di bumi.
Xiao zhan kembali menutup matanya kerana malas menjawab.dia tahu yibo pasti akan memarahinya juga.
Yibo melihat menahan marahnya,dia memejamkan mata dan kemudiannya mengurut pelipis kepala xiao zhan.xiao zhan hanya membiarkan kepalanya diurut oleh yibo.dia ingin ke alam mimpi semula,namun entah kenapa sentuhan yibo begitu membuat otaknya berfikir luar waras seketika sehingga dia membayangkan yg bukan bukan.
Xiao zhan mencengkam kuat selimutnya dan memalingkan wajahnya.tidak sanggup dia melawan pemikiran negatifnya saat ini.namun yibo membetulkan semula kepalanya agar senang diurut.
"Hmgh.."
Dan satu desahan terkeluar dari mulut xiao zhan.yibo berhenti mengurut kepala xiao zhan.dia melihat wajah itu.
Xiao zhan berusaha menahan dirinya.namun entah kenapa,semakin dia menahan diri,semakin itulah kuat kemahuannya.
"Kau kenapa?"
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'