Matahari telah pun berasa tegak di muka bumi dan telah menerangi setiap sudut atmosfeta ini..cahaya cahaya matahari yg nakal sibuk menembusi langsir kamar sehingga terkena di kulit wajah seorang pemuda tampan.
Yibo mengedipkan mata beberapa kali kerana terasa ada cahaya silau yg menyuluh matanya.dengan perlahan lahan yibo duduk dan mendapati ada sepasang kaki yg tidak ditutupi oleh selimut.yibo menoleh ke sebelahnya dan mendapati xiao zhan terbaring lena di sampingnya tanpa baju.
Yibo mengingat kembali apa kejadian semalam yg membuatkan xiao zhan tidur di kamarnya.
FLASHBACK
xiao zhan sangat lelah dan kepalanya pusing kerana mabuk di majlis itu akibat meminum terlalu banyak wine..itu terjadi kerana dia berlakon sebagai pacarnya yibo.
Xiao zhan hampir terjatuh apabila dia terpijak gaunnya sendiri.yibo masih setia membantu xiao zhan untuk berjalan.syukur yibo tidak seteruk xiao zhan kerana dia menolak gelas wine dari orang yg asyik menghulurkan gelas.
"Yibo,aku tidak larat.."
Xiao zhan terus berbaring di lantai dan dia memejamkan natanya.kepalanya terasa ingin pecah.dia tidak peduli lagi dimana dia berada,yg penting dia dapat melelapkan mata.
"Zhan..kau kenapa?kau mabuk berat?mana yg sakit?"
Yibo terus mengangkat tubuh xiao zhan lalu mmbaringkan tubuh itu di sofa yg berukuran panjang dan empuk.
"Kepala ku pening dan berat."
Yibo lantas pergi ke kamarnya untuk mengambil ubat minyak lalu meletakkannya di dahi xiao zhan.setelah itu,dia mengurut pelipis xiao zhan agar anak itu tidak terlalu merasa peningnya dan dapat tidur dengan nyaman.
Setelah hampir 30 menit berlalu,yibo mendapati xiao zhan sudah tidur dengan nyenyak.yibo memutuskan untuk membawa xiao zhan tidur kerana dia takut anak itu skait kembali dan sukar untuk memanggilnya apabila perlu nanti.
Dengan berhati hati yibo mengangkat tubuh ramping itu agar tidak terganggu mimpi si tuan puteri,dan dia berhasil meletakkan tubuh itu di ranjang milik nya.
Yibo pergi ke kamar mandi untuk membersihkan diri dam bersiap siap untuk tidur.sebelum itu,dia membersihkan wajah xiao zhan yg bermakeup kerana itu tidak baik untuk wajah.rambut palsu xiao zhan juga dibuka agar tidak panas.bagaimana dengan gaun ini?yibo sedikit ragu.mana mungkin xiao zhan selesa tidur dengan gaun ini?
Dengan berhati hati,yibo membuka zip belakang xiao zhan dan menurunkan sedikit demi sedikit baju itu.setelah sampai di aras pinggang,yibo berhenti dia ragu ragu.apa yg dia lakukan ini benar?xiao zhan menurunkan sedikit lagi gaun itu dan dia bersyukur apabila xiao zhan mengenakan seluar paras lutut.dengan berhati hati,yibo melepaskan gaun itu dari tubuh xiao zhan.gaun itu senang dibuka kerana tidak mmpunyai lengan dan hanya paras dada.
Setelah semuanya selesai,yibo mmbetulkan posisi badan xiao zhan lalu dia tidur.namun pikirannya jauh di alam lain..dia mengingat kembali bagaimana dia mencium xiao zhan dan bagaimana xiao zhan menciumnya.hal itu kembali berputar di kotak filem pemikirannya sehingga dia terlelap.
FLASHEND
Yibo membiarkan xiao zhan tidur di situ dia mengambil keputusan untuk mandi dan terus menyediakan sarapan namun dia mendapati xiao zhan bergerak dan niatnya terhenti apabila xiao zhan menarik jarinya.
"Zhan..apa kau sudah bangun?"
Tiada jawapan.yibo membiarkan xiao zhan dan dengan perlahan dia melepaskan tangan itu.setelah berjaya,yibo lantas melihat jam di dinding.
"10 pagi?arrh,lantas saja kalau aku matahari sudah muncul dengan terang."
Yibo bangkit lalu mencapai handuk.dia menuju ke akamr mandi dan niatnya terhenti lagi apabila xiao zhan memanggil namanya.
"Yibo.."
Yibo terus meletakkan handuknya lalu menghampiri xiao zhan yg masih memejamkan matanya.
"Yibo.."
"Ada apa?kau ingin bangun sekarang,atau kau ingin tidur kembali?"
"Tidur bersamaku sebentar saja.kemarilah."
Xiao zhan menarik tangan yibo.yibo terpaksa menurut saja kerana dia menganggap xiao zhan cuma ingin ditemani.yibo baring semula disisi xiao zhan.dia membatulkan selimut yg dipakai oleh anak itu.
"Yibo.."
"Hm?"
"Aku mencintaimu."
DEGG!
Sekali lagi jantung yibo berdegup kencang.dia memandang wajah xiao zhan dengan lekat.yibo menghiraukan kata kata xiao zhan tadi kerana menganggap xiao zhan mungkin mengigau.
Namun tangan yibo terus menarik tangan yibo dan menciumnya.yibo berbalik supaya dapat melihat xioa zhan,dan pastinya mata emas itu sudah terbuka dengan luas dan menampilkan senyuman manis.
"Zhan.."
"Yah,aku mencintaimu.."
"Ah,kau pasti bermimpi bukan bukan tadi.tidirlah kembali jika kau mengantuk dan aku akan.."
Xioa zhan menarik tengkuk yibo lalu..
CHUP!
xiao zhan mencium bibir yibo sekilas membuatkan yibo terdiam dan lag..apa barusan xiao zhan menciumnya?
"Zhan,kau.."
"Yah aku mencium mu..aku mencintaimu.."
"Zhan,kau mungkin masih mabuk.pergi mandi sekarang lalu sarapan."
"Yibo!kenapa kau mengendahkan aku!"
Yibo merenung xiao zhan.mengendahkan anak itu?bila masa?
"Kau tidak membalas ciuman ku tadi."
"Kenapa?"
"Kerna aku mencintaimu..yibo,cium aku kembali."
Xiao zhan menarik tengkuk yibo kembali,namun yibo memegang dan menahan tangannya.
"Kau kenapa tiba tiba mencintaiku?dan apa hak mu mencium ku tanpa izin?dan kau tahu hal ini salah?"
"Tapi semalam.."
"Itu hal semalam,lupakan saja.jangan ulang dengan apa yg sudah berlaku.aku pria sejati."
"Pria sejati?huh..yibo..kau sudah tidak sejati kerana bibirku sudah pernah menempel cantik di bibirmu.."
"Xiao zhan,diam!kau berlebihan!"
Yibo terus bangun lalu mencapai handuknya dan masuk ke kamar mandi.
Xiao zhan menghela nafas berat.
"Ah,sial.aku sudah jatuh cinta padanya secara tiba tiba.apa lagi ciumannya yg selalu melayang di pikiranku.ah,kenapa aku malas ditolak olehnya..tidak apa,aku masih punya masa untuk menyakinkannya!"
Xiao zhan bangkit lalu ke kamarnya untuk menyiapkan diri.
(Semenjak dua menjak ini tugas sekolah ku smakin menumpuk wlwpun secra online..dan aq dikawal ketat olh mamy ku spaya melihat buku😭aku terpaksa mncuri waktu untuk mmpublish novel🥲.
Mcm biasa,vote.jgan d lupain🦚)
~nantikan sambungan seterusnya~
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'