🌹19

285 12 0
                                    

(💜aq sgat hppy krna dpt stu kelas lgi dgan sorg bff ku.✨aq ingt kmi akn pisah kelas,tpi ngak jga.🤣apa² aq brsyukr bget.yh,karna aq hnya punya 2 org teman.dan aq jga ngak ska bcara d class,ska penyndiri n kurg bercakap..tpi aq d media sosial,mmg always bising😂)

....

Xiao zhan dan yibo sudah berangkat ke rumah yibo.xiao zhan membawa tidak terlalu banyak barang kerana dia akan membelinya nanti.

Malam sudah menjelma dan xiao zhan sibuk mengemas barangnya.

"Kamar mu di sini."

Xiao zhan mengikuti yibo yg berjalan ke sebuah kamar kosong.mereka masuk ke dalam.walaupun kamar itu tidak sebesar seperti kamar xiao zhan,tetapi hiasannya amat menenangkan dan tatacara penyusunan yg kemas.

"Wah,ini amat menyenangkan yibo.aku tidur di sini kan?"

"Jika kau bisa tidur di dapur,maka jangan tidur di kamar ini"

Xiao zhan menatap yibo dengan wajah cemberut.yibo hanya ketawa kecil sambil mencubit pipi xiao zhan.

"Aku bercanda.tidur sana dimana kau mahu walaupun di kamar mandi."

Xiao zhan mencubit lengan yibo,namun dengan gaya manja.

"Baiklah.aku akan mengemas barang ku nanti esok kerana aku lelah."

"Oh yah..malam ini kita makan di restoran saja.kerana aku malas memasak."

"Hm?kau pandai memasak?"

"Ya."

"Siapa yg mengajarmu?"

"Aku hanya mempelajarinya melalui ponsel."

Xioa zhan mengangguk.

"Baiklah.ganti baju mu,kita akan ke restoran."

"Yes,sir!"

Xiao zhan terus mencari pakaian yg sesuai lalu menggantinya di kamar.yibo menuju ke kamarnya sendiri untuk menukar pakaian.

....

"Wah,ini sangat cantik!"

Xiao zhan menatap sekeliling kawasan restoran itu yg dihiasi dengan lampu nion yg berkelip indah serta kawasan yg terang tapi agak kelihatan romantis.

"Silakan duduk."

Yibo mempersila dengan membuka bangku untuk mempersilakan xiao zhan duduk.xioa duduk sambil memandang sekeliling.

"Wah..aku tidak pernah datang ke sini."

Yibo hanya diam membiarkan xiao zhan menikmati kawasan itu.

Seorang pelayan membawa makanan lalu meletakkannya di atas meja.xiao zhan menatap yibo penuh tanda tanya.

"Kita belum memilih makanan dan tiba tiba makanan sampai?apa kau memesan tadi?"

Yibo terkekeh kecil.pelayan tadi hanya tersenyum lalu berlalu.

"Oh,aku sudah memberitahu pada mereka semasa aku di rumah lewat ponsel.lagipula aku sellau makan di sini jika malas masak,dan hampir keseluruhan pekerja disini mengenal ku."

"Oh."

Xiao zhan mengangguk.dia pun mengambil chopstick lalu makan sambil matanya berpusing pusing melihat sekeliling.dia suka dengan kawasan ini,apalagi nion yg bergantungan cantik.

Dont Leave Me[YIZHAN][END]Where stories live. Discover now