"Xiao zhan."
"."
"Xiao zhan."
".."
"Xiao zhan."
"..."
"XIAO ZHAN!!"
xiao zhan baru tersedar lalu dia menoleh ke arah depan.
Haikuan dan zoucheng memandang wajah xiao zhan yg dari tadi termenung jauh hingga mempedulikanpanggilan mereka.
"Kau kenapa?"
"Apa kau merindu dan menyesal dengan jili?tapi kau bukan seperti itukan..ayolah.."
"Kau kan selalunya ceria,bukan seperti ini.perangaimu berubah banyak."
Xiao zhan menghela nafas berat.dia memandangvwajah temannya itu dengan malas.fikirannya jauh sekarang.mengenangkan kejadian semasa dia dan yibo berjalan bersama sama tempoh hari.
"Wang yibo.."
Haikuan dan zoucheng saling berpandangan.
"Pasti dia mengugutmu dengan video itu lagikan?"
Xiao zhan menggeleng.dia tersenyum sedikit.
"Bagaimana jika aku dan yibo pacaran?"
"APA KATAMU?!!"
kedua dua temannya itu meninggikan suara sehingga beberapa orang di meja kantin lain menoleh.
"Kalian pacaran?!bagaimana bisa terjadi zhan?haduh...apa berlaku?"
Xiao zhan membetulkan duduknya sambil bermain dengan jari.
"Aku juga tidak tahu ada apa denganku sendiri.semenjak kemunculan pembantu peribadiku itu,hidupku berubah.ayah mengatakan dia pembantu pribadiku yg special.entah apa yg special.tapi.."
Xiao zhan menjeda.dia memikir kembali.tapi dia panasaran dengan dirinya sendiri dan hatinya.
"Dia ada mengatakan ingin menjadi suami kepadaku.."
"UUHUK!UHUK!"
"APA?!SUAMI?"
zoucheng menepuk belakang haikuan yg batuk akibat air yg diminumnya tersekat di kerongkong.
"Aku tidak tahu samada dia bergurau atau serius.tapi dia ingin menjagaku selamanya.aku harus buat apa?"
Xiao zhan berhenti bermain jarinya lalu dia pergi di depan kantin untuk membeli syrup.
"Kuan,kau rasa zhan jatuh cinta dengan yibo?"
"Ku rasa begitu..tapi dia tidak tahu bagaimana perasaannya pada yibo.huh,sungguh malang."
"Aku melihatnya tidak pernah jatuh cinta kepada sesiapa.tapi,dia sudah berubah.."
"Sesiapa saja boleh jatuh cinta dengan pria yibo kerana dia mempunyai karier dan sangat tampan. "
"Sshht!!diam,zhan datang!"
Haikuan dan zoucheng pura pura tersenyum ramah kepada xiao zhan.xiao zhan duduk kembali sambil meminum syrupnya.
.....
Malam yg sunyi membuatkan xiao zhan tidur nyenyak.dia menarik selimutnya hingga paras dada dan membetulkan bantalnya agar kepalanya selesa untuk bermimpi indah.
Tok!Tok!Tok!
Ketukan yg tidak berhenti berbunyi di pintu,xiao zhan menjadi sangat panasaran siapa yg mrngetuk pintunya sehingga ingin terbuka itu.dengan langkah malas,xiao zhan membuka pintu.dia sedikit terkejut apabila melihat yibo yg berpeluh dan bajunya punya kesan darah.tangannya seperti ada kesan darah.
YOU ARE READING
Dont Leave Me[YIZHAN][END]
Romancewang yibo♤xioa zhan 'Jangan pernah tinggalkan aku kerana aku telah mencintaimu,aku ingin menjadi pendamping hidupmu untuk selamanya,menjagamu selamanya,dan mencintaimu seadanya.'