"Acımın yattığı yerde izin ver yeniden güneş doğsun..."
ALTINCI BÖLÜM
❝Ateş Aktan❞"Herkese merhaba, ben savcı Ateş AKTAN..."
Zihnimin içinde tekrarlanan bu cümle ile kalbim titredi, heyecanlandım. Belki de bir daha görmeyeceğimi sandığım adam, şu an okulumun konferans salonunda konuşma yapıyordu. Ayrıca tanınmış bir savcı olduğunu söyledi ama ben bu adamı hayatımda ilk defa gördüğüme yemin edebilirim. Nasıl tanınan bir savcı olabilir ki? Sebepsiz yere hem şaşkın hem de bir o kadar mutluydum. Neden bilmiyorum.
"...Aranızdan savcı olmak isteyenleriniz elbette ki vardır ama bunun o kadar da kolay olmadığını belirtmek isterim. Tabii bu başarmanız imkânsız anlamına da gelmiyor. Eğer bu okulda okuyorsanız zaten bir şeyleri başardınız demektir... Benim de bir zamanlar okuduğum, eğitim aldığım bu okulda, gelip de sizlere konuşma yapmam, inanın ki gurur verici. Belki sizde üç dört yıl sonra bulunduğum yerde olacak ve sizden küçüklere konuşma yapıyor olacaksınız. Bu ne o kadar uzak ne de o kadar da yakın, sadece isteyin. İsteyerek çalışırsanız eğer başaramayacağınız hiçbir şey yoktur..."
Bu cümleyi son günlerde fazla sık duymaya başlamıştım. "Çalışırsan yaparsın." Hadi canım(!) Devamını dinlemek istemediğimden arkama yaslandım. Fazla sıkıcıydı konuşması. Yakışıklı olabilirdi evet, ama o da bir yere kadar kurtarıyordu. Açıkçası gelecekle ilgili yapılan konuşmalar canımı sıkıyordu, o sıkıcı değildi yani. Derin ve erkeksi çıkan sesi, onu zaten dinlemem için beni teşvik ederken bu tarz konuşmalarda benim canımı sıkıyordu, ne yapayım yani?
Titreşime almış olduğum telefonum dizimin üstünde titredi, üstten bildirimin gelmesiyle kimin attığına baktım. Turan'dandı. Açıp ne yazdığını okudum.
şerefsiz turan:
Bu senin, benim doğum günümde, salyalarını akıta akıta izlediğin adam değil mi?açelya:
Salya mı akıttım lan ben?şerefsiz turan:
Haklısın bendim o değil mi?
:Daçelya:
Evet?
"Rektörünüz Mahmut hoca ile sizin için bir yarışma düzenledik. Onun istediği üzerine içinizden bir kişi yanımda staj alacak. Üç ay boyunca benim yanımda davalarla ilgilenecek ve bana da yardım edecek. Bazen davalarda, idari duruşmalarda ve diğer resmi kurumlarda yürütülen yasal işlemlerde kayda geçirilmesi gereken ifadeler olacak, birebir transkriptini kaleme alıp katiplik de yapması gerekecek. Uzun lafın kısası içinizden birisi yanıma stajyer olarak gelecek işte." Sonda kurduğu hızlı cümle ile bazıları güldü, ben de dâhil. Sanki bir an önce konuşup gitmek istiyor gibiydi. Yani ben öyle yorumladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SENİ SEÇTİM
FantasiaAsriyal adında küçük, sevimli ve renkli canlıların bulunduğu bu boyutta her bir asriyalin tek bir görevi vardı. Her yıl yeni yetişkin olan bir asriyal bu iş için görevlendiriliyordu. Görevleri ise dünyaya gidip seçilen kişiye şans defterini verip ha...