- Zavarhatok egy kicsit? - lépett be Csongor az irodába.
Polli az asztalnál ült, éppen egy keretezett papír felett görnyedt, fejét fogva. A hétvégén végre kialudta magát, így újra teljes erővel tudta belevetni magát a munkába.
- Gyere csak! Épp étlapot írok... - intett Polli. Csongor becsukta az ajtót, és leült az adminisztrátor helyére. - Mit szeretnél?
- Az a helyzet, hogy beírtál hétvégére, és szeretném ezt megbeszélni...
- Nem érsz rá hétvégén? - teljes figyelmét a kissé zavart Csongornak szentelte.
- Egyik hétvége sem jó nekem sajnos, mert... Mert nem érek rá.
- Miért nem érsz rá?
- Az az én dolgom. - mondta durcásan. Polli nagyot sóhajtott, és szedte össze a gondolatait.
- Nézd... Benne van a munkaköri leírásodban is, hogy vállalnod kell a hétvégézést is az idősek miatt. Emiatt természetesen dupla bér jár azokra a napokra. Ha nem vállalod el, azt meg kell indokolnod. Ha nem indoklod meg, akkor kénytelen leszek beírni téged, és akkor cserélgetheted mással. Ez sok energia. Nem sokkal egyszerűbb elmondani? - Csongor hatalmasakat pislogott, eleinte ellenkezni akart, de csakhamar bólintott inkább.
- Az a szitu, hogy... Iskolába járok. - mondta ki nagy nehezen.
- Oké, miért volt ez olyan titkos? Szégyelled? - értetlenkedett Polli.
- Nem is szégyellem! - mondta erélyesebben, de azonnal leszegezte a szemeit. - Vagyis... Nem arról van szó, hogy szégyellném. Későn találtam ki, hogy mit is akarok kezdeni magammal, emiatt meg sokszor megszó'nak.
- Butaság! Hány éves is vagy?
- 22. - a lány ezen az információn elcsodálkozott.
- Mint én... Hát akkor? Még bőven fiatal vagy, a tanulás pedig sosincs korhoz kötve. - vont vállat Polli. - Volt nekem egy negyvenes éveiben járó egyetemi szaktársam is. - vont vállat Polli, amin Csongor elcsodálkozott.
Csongor szívéről mintha csak egy kő gurult volna le, elégedett volt, és megkönnyebbült Pollit hallva. Boldogan bólintott egyet.
- Szóval akkó' lehet róla szó? - tért vissza a kéréséhez.
- Persze! Mindent meglehet oldani. - mosolygott Polli, és felírta egy kis cetlire, hogy Csongort ne írja be hétvégére. - De remélem ezt a kiváltságodat megmagyarázod a többieknek is.
- Tudnak róla. - bólogatott hevesen.
- Egyébként mit tanulsz? Ha szabad tudni... - Csongor kihúzta magát, és elégedett mosolyával betekintést engedett kissé kusza, törtfehér fogsorára.
- Szakácsnak.
- Ez fantasztikus! - bólogatott Polli. - Ha rám hallgatsz, akkor elvégzed kiegészítőbe a diétás szakácsot is, baromi nagy kereslet van a munkájukra. Mint itt is. - Csongor elmosolyodott.
- Igazad lehet, gondolkodtam rajta sokat! Van a családban cukros, miatta eléggé érdekel ez a téma is. - mondta tarkójára rakva a kezét.
- Ó, ezt rossz hallgatni is! 1-es vagy 2-es típusú?
- Hogy mondod? - kérdezett vissza Csongor egyből.
- Inzulinos vagy tablettás?
- Ó, inzulinos! Négy éves kora óta.
- Borzalmas...
- Igen az. - bólogatott Csongor is.
- Nekem is volt egy cukorbeteg ismerősöm. De olyan rég volt, hogy nem is volt eszemben megfigyelnem. - kezének támaszkodott, és elgondolkodott, milyen régen is látta régi barátját. - Ó, bocsi, elkalandoztam! - mondta felismerve magát.
YOU ARE READING
Amarillisz
ChickLitRókusújfalu egy igazi, Isten háta mögötti település. Csirkék sétálnak a járdákon, a busz alig tér be, mindenki ismer mindenkit, és gyorsabban terjed a pletyka, mint a futótűz. Ebbe az idilli, autentikus faluba érkezik Polli, a szabadszájú és karakán...