- 18 - A piros ruhás lány

283 12 10
                                    

Nyugodt szombat délelőtt volt. Legalább is valakinek biztos.

Levente órájára lesve kapkodott, hogy kislánya szüreti felvonulásra kikészített kemény szoknyáját időben kivasalja, és még be is fonja a haját, szalagot tűzve bele. Nem jeleskedik a hajszobrászatban, őszintén, sokszor a két copf is kihívást jelent neki.

Zselyke többször is elment apja mellett, kérdezgetve, nem-e kell segíteni valamiben, de tudta, hogy hiába kérdezi, úgysem engedi semmiben sem segíteni. Zselyke kezében a hajába való szalaggal dudorászva ugrált, a betanított tánclépéseket idézte fel.

Levente fél szemmel nézte, mit csinál kislánya, és kedvesen megmosolyogta lelkesedését. Bár próbálta minden figyelmét a vasalásba ölni, gondolatai mégiscsak el-el kalandoztak. Előre készítette fel magát a falusiakkal teli bálra, amit úgyis végig fog ülni, közben telefonját nyomkodva, majd lelép, amint tud. Kénytelen lesz ott időzni, hiszen a technikai dolgok zavartalan működése érdekében egy hozzáértőnek is jelen kell lennie. Így Zsuzsika természetesen felajánlotta, hogy hazahozza Zselykét, így Levente eleget tud tenni ennek a feladatnak. Még szerencse.

Amint tizenegyet ütött az óra, Levente pedig végzett kislánya hajával is, elindult kifelé, sürgetve a kopogó cipőjében feledtébb boldog lányt.

- Apu! Fényképező? - tette csípőjére kezét, és vonta fel szemöldökét Zselyke.

- Majd fotózok a telefonommal. - mondta miközben zárta az ajtót.

- Akkor lemerül, és nem tudsz telefonozni a bálon! - Zselyke csípőre tette a kezét, és szigorú szemekkel oktatta ki saját édesapját.

Levente ledermedt egy pillanatra, hogy végiggondolja éles eszű kislánya gondolatmenetét. Felsóhajtott, és visszalépett keresni a fényképezőgépét. Zselyke a kopogós cipőjében ugrándozott a kapu felé, és körül nézett.

- Szervusz Angyalom! - intett a kapun túl egy ráncos arcú, de szívmelengető mosolyú néni.

- Csókolom Ica néni! - szaladt oda Zselyke szomszédjához.

- Micsoda gyönyörűség! Nagyon jól áll a népviselet!

- Köszönöm szépen! - mondta zavarban Zselyke.

- Ki fonta a hajadat? Apukád?

- Uhum! - kezével végigsimította a haját, ám ijedten vette észre, hogy fonatba font tincsei szétcsúsztak. - Jaj ne!

- Igen, biztos apukád vó't... - vett egy mély levegőt az idős hölgy, és beengedte magát a kapun. - Gyere Lelkem, megcsinálom majd én neked!

Felmentek a tornácra, és leültek a hintára. Zselyke türelmesen végigülte, amíg a néni két fonatba terelte szőke tincseit. Levente kilépett az ajtón.

- Nem tudom, hogy került a konyhába a fényképező, de meg kell beszélnünk, hol hagyhatjuk a dolgainkat! - Levente egyből kiszúrta a nénit, és meglepve biccentett felé. - Kezét csókolom, Ica néni!

- Szervusz Fiam! Mikor tanulsz má' meg fonni? - kérdezte mosolyogva a néni.

- Ebben az életben biztos nem. - mondta zavartan. - Hálásan köszönöm, hogy kisegített!

- Tessék Angyalom! Így má' nem fog szétesni! - Zselye végigsimította feszes fonatát, és elvigyorodott.

- Nagyon szépen köszönöm! - mondta mosolyogva, és egyből a tánclépéseket gyakorolta levakarhatatlan boldogsággal.

- Mekkora ez a kislyány! - ámult el Ica néni. - Mé' nem szerzel végre egy asszonyt? Nem lenne bajod a házzal és még a kislyánnyal is törődne, meg haja is be lenne mindig fonva, ahogy az illik! - kezdte a megszokott műsort Ica néni.

AmarilliszWhere stories live. Discover now