- Hívatott Polgármester Úr? - lépett be Polli az önkormányzati iroda ajtaján. Hunor széles mosollyal fogadta a lányt.
- Paula! Jöjjön be, vártam már Önre!
Polli becsukta maga mögött az ajtót és leült az úrral szembe.
- Izgalmas információt kaptam! - mondta lelkesen.
- Kíváncsi lettem. - bólintott Polli.
- Ismeri a szomszéd falu iskoláját? Ráczkozmáét? - Polli azonnal felkapta a fejét.
- Ahova Zselyke is jár? Az Arany utcait?
- Úgy bizony! - helyeselt komótosan bólogatva. Polli beleegyezve bólintott. - Eddig az önkormányzat üzemeltette a konyhájukat, viszont most ki fogják adni. Az intézményvezető pedig elsősorban minket kérdezett meg, mivel hallotta, hogy végre sínen van a konyhánk.
Polli nagyokat pislogott maga elé. Hunor hangjából azt szűrte le, hogy jelentkezni kellene, de ez mivel is jár? Nagyobb létszám. Több forduló a főzésben. Talán kellene még ember is. Egy sofőr. Vagyis a jelenlegi négyórás Viktor nyolcórában. Ráczkozma alig tíz kilométerre van, nem sok fuvar. De ez akkor is elég sok szervezést igényelne. Ráadásul valami tervet vagy hasonlót is kell készítenie, ha tényleg megakarják nyerni a helyet. Ki tudja nincs-e ott még magánvállalkozó aki üzemeltetné.
- Látom igazán elgondolkodott. - mondta mosolyogva Hunor.
- Átgondolom az ajánlatot. Természetesen jó lenne. Ott csupán az általános iskoláról lenne szó?
- Nem csupán az iskola! - mondta lelkesen az asztalra téve tenyereit. - Ott van jelenleg egy óvoda és egy bölcsőde is. Szociális étkezést az ottani kifőzde intézi, aki már az intézményeket nem bírja vállalni. Bölcsődénél pedig ha jól tudom kell a fősikolai végzettség.
- Így van. - tanakodott el Polli. - Mekkora létszámról lenne szó?
- Az óvoda negyven gyermek, a bölcsőde elvileg húsz, és az általános iskola százötven. - olvasta le Hunor a monitorról.
- Az jelentős létszámemelkedés. - ámult el a lány.
Azért kétszáztíz gyermek még a sajátokhoz... Igencsak erős növekedés. De viszont magasabb normával dolgozna. Beszerezni is jobban megéri nagy tételben az árut. Ez nem is hangzik rosszul.
- Viszont más jelentkező eddig nem volt a kozmai konyhára. Bátorkodtam elküldeni az ehavi óvodás étlapot nekik, és a vezetőknek igencsak tetszett! Azt mondták, hogy sokat javult és fejlődött az évekkel ezelőtti étlapokhoz képest. - mondta elismeréssel a hangjában.
- Ön szerint megkellene próbálni?
- Én az Ön véleményére vagyok kíváncsi. - válaszolta azonnal vissza Hunor.
- Szerintem nem lehetetlen. De pár dolgot át kell szervezni. Például a sofőr...
- Viktor?
- Nagyobb óraszámban kellene. Nem ártana egy nagyobb autó, pár szerződésmódosítás...
- Ezek csupán részletek. Dolgozzon ki nekem erre egy tervet, és én megteszek mindent.
- Rendben! A jövő hét végéig behozom Önnek!
Polli elkért egy apró sárga lapot, és pár infót felírt magának.
- Köszönöm!
Polli búcsút intett, és elindult vissza a konyhára. Ez hatalmas lehetőség neki is. Illetve elismerés is. Valaki jót mondott az itteni menzáról, ami eljutott a szomszéd faluba. Ami inkább kisváros. Ez pedig Polli munkáját is dicséri.
YOU ARE READING
Amarillisz
ChickLitRókusújfalu egy igazi, Isten háta mögötti település. Csirkék sétálnak a járdákon, a busz alig tér be, mindenki ismer mindenkit, és gyorsabban terjed a pletyka, mint a futótűz. Ebbe az idilli, autentikus faluba érkezik Polli, a szabadszájú és karakán...